کد خبر: ۲۷۶۶۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

پیام تسلیت معاون هنری وزیر ارشاد برای درگذشت مرتضی احمدی

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت مرتضی احمدی را تسلیت گفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، در پیام علی مرادخانی آمده است:

ناباورانه به تماشای خزانی نشسته‌ایم که به گلستان هنر ایران‌زمین زده و این آزمون دشوار الهی را با درد و اندوهی جانکاه از سر می‌گذرانیم. این‌بار استاد مرتضی احمدی از میان دوست‌دارانش پر کشید و زخمی بر دل‌های‌مان نشست که التیام‌یافتنی نیست.

استاد مرتضی احمدی عمر گرانمایه‌اش را یک‌سره وقف فرهنگ و هنر ایران کرد و تا همین روزهای آخر، با روحی خستگی‌ناپذیر در پی خلق اثری تازه بود. آن‌چه از این هنرمند خوش‌خلق و دوست‌داشتنی باقی مانده، جز آثاری درخشان و نوآورانه که هر یک برگی از تاریخ هنر سرزمین‌مان است، نامی نیکو است که یادش را در خاطرمان جاودانه کرده است. درگذشت استاد مرتضی احمدی را به خانواده محترمش و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و امیدوارم بازماندگان و دوست‌دارانش در این روزها با توسل به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در برابر این مصیبت صبور و شکیبا باشند.

پیام تسلیت انجمن گویندگان جوان

انجمن گویندگان جوان نیز به مناسبت درگذشت زنده‌یاد مرتضی احمدی پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

استاد مرتضی احمدی صدایی ماندگار و هنرمندی بی‌بدیل بود. در گذشت این بزرگوار ضایعه بزرگی در عرصه هنر و صدای ایران به ویژه هنر پیش پرده‌خوانی است.

انجمن صنفی گویندگان جوان که سعادت همکاری با ایشان در روایت ضربی پویانمایی، پس از سالها دوری از این عرصه را داشته و مفتخر به نام‌گذاری اولین استودیوی متحرک کشور در روز معلم و در زمان حیات، به نام استاد است، درگذشت او را به بازماندگان و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌نماید.

روحش شاد و راهش پر رهرو

مرتضی احمدی هنرمند با سابقه تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون یکشنبه 30 آذرماه در سن 90 سالگی چشم از جهان فروبست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین