کد خبر: ۲۷۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

رییس جمهور :روند تکاملی طرح تحول نظام سلامت در سال آینده ادامه می یابد

رییس جمهوری با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن همه افراد فاقد بیمه، آن را اقدامی بزرگ و مهم توصیف کرد و گفت: دولت در سال آینده نیز تلاش خواهد کرد روند تکاملی اجرای طرح تحول نظام سلامت را به پیش ببرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه و همزمان با سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی و عظیم الشان اسلام حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت دومین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در بیمارستان بهارلو حضور یافت و از بیماران عیادت و دلجویی کرد.

رییس جمهور ضمن دیدار با بیماران بستری در بخش‌های مختلف این مرکز درمانی، با آنان به گفت‌وگوی صمیمی پرداخت و از پزشکان، پرستاران و همه دست‌اندرکاران این بیمارستان که در روزهای عادی و تعطیل برای شفای بیماران و کسب رضایت آنها تلاش می‌کنند، قدردانی و تجلیل کرد.

روحانی در بازدید از بخش‌های جراحی، سی.سی.یو و بخش عمومی این بیمارستان ضمن احوالپرسی از بیماران، نحوه خدمات‌رسانی به آنان را نیز جویا شده و از پزشکان نیز درباره روند درمانی برخی بیماران سوالاتی کرد.

رییس جمهور همچنین در ایستگاه‌های پرستاری هر بخش نیز دقایقی توقف کرده و ضمن تشکر فراوان از زحمات آنان، پرستاری را شغلی بسیار مهم و سخت توصیف کرد که با تلاش شبانه‌روزی برای درمان بیماران، رضایت آنها و خانواده‌های بیماران و در نهایت رضایت الهی را کسب می‌کنند.

روحانی با مهم و حساس توصیف کردن وضعیت و نحوه پذیرش و رسیدگی به بیماران از دیدگاه دولت، به اظهار رضایت بیماران از خدمات این بیمارستان نیز اشاره کرد و به سهم خود از همه پزشکان، پرستاران و همه دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور از جمله پرسنل بیمارستان بهارلو تشکر کرد.

رییس جمهور در جریان دیدار از بیمارستان بهارلو در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران در تشریح انگیزه‌های خود برای حضور در این مرکز درمانی ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام (ص)و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، با بیان اینکه این بیمارستان برای ما خاطره‌ای به یاد ماندنی به همراه دارد، گفت: اینجا همان بیمارستانی است که وقتی مقام معظم رهبری در ششم تیر سال ۶۰ هدف توطئه ترور قرار گرفتند به لحاظ نزدیکی به مسجد ابوذر ابتدا به اینجا منتقل شدند و شاید اگر این بیمارستان و خدمات آن نبود ما این وجود عزیز را از دست می‌دادیم.

روحانی تصریح کرد: به همین دلیل این بیمارستان و پرسنل آن حقی بر گردن همه مردم ایران در نجات رهبری معظم انقلاب اسلامی دارد و ما برای توفیقات بیشتر آنان دعا می‌کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: در مناسبت‌هایی مثل امروز فرصتی فراهم می‌شود تا از جاهایی که در ایام معمول فرصت بازدید از آنها نیست، دیدار کنیم و امروز به بیمارستان بهارلو آمدیم تا عزاداری‌مان را با عزیزانی که ایام تعطیل خود را در اینجا صرف خدمت به مردم می‌کنند و به همین اعتبار از مقربان هستند، شریک شویم.

روحانی با اشاره به اینکه بیماران برای ما بسیار عزیز و مهم هستند، اظهارداشت: دولت پیگیر بهبود شرایط پذیرش، بستری و درمان بیماران و کسب رضایت آنان و خانواده‌های بیماران است و خوشحالم که امروز با هر کدام از بیمارانی که از آنها عیادت کردیم و با او گفت‌وگو کردیم ، از خدمات بیمارستان رضایت داشتند.

رییس جمهور با بیان این‌که بیماران، خانواده‌های بیماران و حتی پرسنل درمانی و خادمان سلامت از اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار رضایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید همه از پرسنل مراکز درمانی تا دست‌اندرکاران وزارت بهداشت و مردم، دست به دست هم دهیم تا این طرح را به پیش برده، ارتقا دهیم و نواقص احتمالی پیش آمده در مسیر اجرای طرح را رفع کنیم.

روحانی به خشنودی و رضایت‌مندی خود از اظهار رضایت بیماران از خدمات درمانی جدید ارائه شده در قالب طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و از وزیر، مدیران و کارکنان وزارت بهداشت و همه تلاش‌گران عرصه سلامت صمیمانه قدردانی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد دولت به عرصه سلامت در سال آینده چیست؟ ، گفت: دولت طرح بسیار مهم تحول نظام سلامت را ادامه خواهد داد و اعتبارات لازم برای این منظور را در بودجه لحاظ کرده است.

رییس جمهور با اشاره به این‌که امروز همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه درمانی هستند، آن را تحول و اقدامی بزرگ و مهم توصیف کرد و افزود: البته برای تکمیل طرح تحول سلامت ، به جذب نیروی انسانی متخصص، تجهیز و نوسازی و توسعه برخی بیمارستان‌ها و احداث بیمارستان‌های جدید نیاز داریم اما به همت همه دست‌اندرکاران نظام سلامت تلاش خواهیم کرد روند تکاملی اجرای این طرح را در سال آینده نیز تداوم بخشیم.

در پایان این دیدار دکتر روحانی در جمع پرسنل و برخی همراهان بیماران که در حیاط بیمارستان برای دیدار با وی تجمع کرده بودند، حضور یافت و به ابراز احساسات و نیز اظهار تشکر آنها از خدمات و رضایت‌مندی که در نتیجه اجرای طرح تحول نظام سلامت حاصل شده است، پاسخ داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین