کد خبر: ۲۷۶۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

یخبندان «مصاحبه» بین پیونگ یانگ و واشنگتن

سخنان جدید «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در خصوص اینکه «واشنگتن» در حال بررسی قرار دادن مجدد نام کره شمالی در فهرست دولت های حامی تروریسم، خشم مقامات «پیونگ یانگ» را برانگیخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کره شمالی بیش از دو دهه در فهرست کشورهای حامی تروریست آمریکا قرار داشت، اما در سال 2008 میلادی به دنبال توافقی هسته ای از این فهرست خارج شد.

جنگ لفظی واشنگتن و پیونگ یانگ که بار دیگر در حال اوج گیری است، پس از آن آغاز شد که پایگاه اطلاع رسانی شرکت «سونی پیکچرز» پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر نمایش فیلمی کمدی «مصاحبه» با موضوع ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی، هدف حمله نفوذگرهای اینترنتی قرار گرفت.

آمریکا عاملان حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی شرکت «سونی پیکچرز» را به کره شمالی نسبت می دهد. ادعایی که «پیونگ یانگ» به صراحت آن را رد کرد.

کره شمالی اعلام کرد که حاضر است در خصوص روشن شدن این موضوع با آمریکا همکاری کند، اما «باراک اوباما» روز یکشنبه - دیروز - از تصمیم کشورش برای بررسی قرار دادن مجدد نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی ترویستم خبر داد و همین خبر کافی بود دولتمردان «پیونگ یانگ» موضع تندی علیه کاخ سفید بگیرند.

خبرگزاری کره شمالی، روز دوشنبه در گزارشی از واکنش مقامات این کشور و به نقل از یکی از مقامات وزارت امور خارجه نوشت: در صورت تکرار ادعاهای واهی آمریکا، این کشور مجبور به اتخاذ تصمیمی قاطع و مناسب خواهد بود.

این مقام کره ای تصریح کرد: آمریکا هرازگاهی و به بهانه های واهی «پیونگ یانگ» را هدف اتهام قرار می دهد تا از این طریق به مقاصد سیاسی خاص خود در منطقه برسد.

وی که نامش فاش نشد، ادامه داد: تلاش آمریکا در قرار دادن مجدد نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم از نظر پیونگ یانگ باطل است و واشنگتن باید متوجه عواقب چنین تصمیم گیری هایی باشد.

برخی نمایندگان جمهوریخواه کنگره، حمله نفوذگرهای اینترنتی به شرکت فیلمسازی سونی را استفاده از نوعی جنگ افزار جدید می دانند و خواهان تشدید تحریم های کره شمالی هستند.

کره شمالی هفته گذشته، اتهام دست داشتن در حمله نفوذگرهای انیترنتی به شرکت سونی را بی اساس دانست، اما از اقدام نفوذگرها ابراز خشنودی کرد.

کارشناسان که حمله نفوذگرهای انیترنتی به شرکت «سونی پیکچرز» را شکست سایبری آمریکا برابر کره شمالی می دانند، لفاظی های اخیر کاخ سفید و دامن زدن به این موضوع را تلاش مجدد این کشور در بازگرداندن آبروی از دست رفته تلقی می کنند.

خبر پخش فیلم 44 میلیون دلاری مربوط به «ترور رهبر کره شمالی» که ماه گذشته در رسانه ها منتشر شد، حملات گسترده نفوذگرهای اینترنتی به شرکت «سونی پیکچرز» را در پی داشت.

این فیلم، داستانی کمدی و تخیلی در باره ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی با نام «مصاحبه» است که قرار بود از بیست و پنجم دسامبر ماه جاری و روز کریسمس در هزاران سالن سینما در آمریکا و کشورهای مختلف به نمایش در آید.

نفوذگرهای اینترنتی پس از آنکه «سونی پیکچرز» اعلام کرد «مصاحبه» را در روز کریسمس اکران می کند، این شرکت فیلم سازی را تهدید کردند که اگر این فیلم اکران شود، جهان حادثه ای دیگر نظیر حادثه 11 سپتامبر را تجربه می کند.

در پی این تهدیدها، اکران این فیلم متوقف شد. تصمیم «سونی پیکچرز» با انتقاد «کاخ سفید» روبرو شد.

حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی شرکت فیلم سونی به افشای اطلاعات شخصی حدود 47 هزار نفر منجر شد که شمار زیادی از شخصیت های معروف نظیر بازیگران فیلم را نیز در بر می گرفت.

به دنبال وقوع این ماجرا، رییس جمهوری آمریکا ضمن همدردی با مسوولان شرکت «سونی»، به آنان وعده داد این موضوع را حل می کند.

«سونی پیکچرز» شرکت پخش و تولید رسانه ای ژاپنی وابسته سونی است. سونی پیکچرز انیمیشن نیز که یکی از شرکت های تهیه انیمیشن در آمریکا است، از زیرمجموعه های همین شرکت است.

به گزارش ایرنا، این شرکت در سال 2002 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در «کولور سیتی» در کالیفرنیا واقع است. معمولاً محصولات تهیه شده توسط این شرکت به وسیله «کلمبیا پیکچرز» توزیع می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین