کد خبر: ۲۷۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

بازیکنان با کارت معافیت جعلی «مجرم » معرفی شوند

معاون قضایی رییس دیوان عدالت اداری گفت : بازیکنانی که کارت معافیت جعلی داشته اند باید به عنوان«مجرم» به دستگاه قضایی معرفی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام موسی قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص پرونده های مربوط به فوتبالیست های دارای کارت معافیت جعلی اظهارداشت: در این قضایا از سوی افراد دارای کارت معافیت جعلی، جرمی اتفاق افتاده و به طور قطع باید پرونده این افراد به دستگاه قضایی ارجاع شود. 

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری اضافه کرد: نیروی انتظامی باید فوتبالیست هایی که کارت معافیت جعلی داشته اند را به عنوان «مجرم» به دستگاه قضایی معرفی کند، زیرا این افراد گواهی پزشکی یا کفالت غیر واقعی برای گرفتن کارت معافیت ارایه کرده اند. 

حجت الاسلام قربانی گفت: در این مساله دو جرم واقع شده یعنی هم جعل صورت گرفته و هم از سند مجعول استفاده شده است.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری اضافه کرد: البته اینکه نیروی انتظامی این افراد را به دستگاه قضایی معرفی کرده یا خیر اطلاعی ندارم و شاید هم معرفی شده باشند، اما رسانه ها می توانند به خوبی به این قضیه بپردازند.

حجت الاسلام قربانی در پاسخ به این سئوال که آیا شکایت جدید از سوی بازیکنانی که کارت های معافیت شان ابطال شده، در دیوان مطرح شده است یا خیر گفت:فعلا شکایت جدیدی ازسوی بازیکنان فوتبال واصل نشده است.اینها معمولا یک نفر را جلو می اندازند تا اگر دیدند به جایی رسید بلافاصله سایرین نیز اقدام کنند که به این نوع پرونده، پرونده های سریالی می گوییم. اگر دو بازیکن قبلی که شکایت کرده بودند، به نتیجه دلخواه می رسیدند حتما سایرین نیز شکایت می کردند.

وی در خصوص صدور دستور موقت در پرونده سروش رفیعی افزود: زمانی که قاضی با موضوعی مواجه می شود که ممکن است حق فرد تضییع شود، دستور موقت صادر می کند و برای اینکه حق جامعه تضییع نشود، طبق تکلیف قانونی، به محض وصول لایحه دفاعیه، رای ماهوی صادر می شود.

کارت معافیت از خدمت نزدیک به 40 بازیکن فوتبال به دلیل جعلی بودن یا ابهام در معافیت از خدمت شان از سوی سازمان نظام وظیفه ابطال شده است. از این تعداد دو نفر از بازیکنان یعنی حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس و سروش رفیعی بازیکن فولاد خوزستان نسبت به تصمیم سازمان نظام وضیفه به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

حسین ماهینی اولین بازیکنی بود که در این ارتباط شکایتی را در دیوان عدالت اداری مطرح کرد. شعبه رسیدگی کننده به پرونده با درخواست وی مبنی بر صدور دستور موقت مخالفت کرد و پرونده برای رسیدگی ماهوی در نوبت قرار گرفت.

به گفته علی اکبر بختیاری مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری، در این پرونده تبادل لایجه صورت گرفته اما هنوز رای صادر نشده است.

دیگر بازیکنی که نسبت به تصمیم سازمان نظام وظیفه مبنی بر ابطال کارت معافیت از خدمت اش به دیوان عدالت اداری شکایت کرد، سروش رفیعی بازیکن فولاد خوزستان بود. این بازیکن نیز مانند حسین ماهینی از شعبه رسیدگی کننده درخواست صدور دستور موقت کرده بود که بر خلاف مورد قبلی، با درخواست وی موافقت شد. بختیاری، علت موافقت با درخواست رفیعی را نوع معافیت وی خواند و گفت: این بازیکن بر خلاف موارد قبلی، ادعا کرده بود به دلیل مشکلات پدرش، معافیت کفالت گرفته است. 

رفیعی هر چند، با صدور دستور موقت از سوی دیوان عدالت به بازی در فولاد خوزستان مشغول شد اما پرونده وی خارج از نوبت در دستور رسیدگی شعبه دیوان قرار گرفت و در نهایت، شعبه رسیدگی کننده شکایت رفیعی را رد و ابطال کارت معافیت وی را تایید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین