کد خبر: ۲۷۶۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

سریع‌ترین رشد اقتصادی آمریکا در 11 سال اخیر

بر اساس داده‌های دولت آمریکا که صبح سه شنبه منتشر شد، اقتصاد آمریکا از ماه جولای تا ماه آگوست با میزان سالانه ۵ درصد رشد کرده است که سریع‌ترین میزان رشد در ۱۱ سال گذشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- فرحناز دهقی: سال 2014، برای ایالات متحده آمریکا سال پرچالشی بود. از طرفی قدرت گرفتن گروه داعش و از طرفی نارضایتی‌های داخلی و اعتراضات نسبت به رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، سال سختی را برای دولت اوباما رقم زد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، حمله روسیه به اوکراین و عقب‌نشینی نکردن روسیه نیز به مشکلات پیش‌روی آمریکا افزود. اما در کنار این مسائل، تمدید مذاکرات ایران و آمریکا از اتفاقات و دستاوردهای خوب اوباما محسوب می‌شود. به‌تازگی هم خبرها نشان از رشد اقتصادی آمریکا می‌دهد که با توجه به نزدیک‌بودن پایان دوران هشت ساله ریاست جمهوری اوباما، این دستاوردها می‌تواند آینده دموکرات‌ها را در عرصه سیاسی این کشور روشن‌تر رقم بزند.

بر اساس داده‌های دولت آمریکا که صبح سه شنبه منتشر شد، اقتصاد آمریکا از ماه جولای تا ماه آگوست با میزان سالانه ۵ درصد رشد کرده است که سریع‌ترین میزان رشد در ۱۱ سال گذشته است.

بخش اعظم رشد در سه ماهه سوم به‌خاطر افزایش مصرف توسط مردم عادی بود که در مجموع حدود دو سوم فعالیت اقتصادی آمریکا را تشکیل می‌دهد و پولی که مصرف‌کنندگان در آمریکا خرج کردند در این سه‌ماهه به میزان سالانه ۳.۲ درصد افزایش داشت.

اقتصاد آمریکا از سال ۲۰۰۷ دچار رکودی عمیق شد که همزمان با سیر نزولی در اقتصاد جهان بود. اما میزان رشد در سال‌های اخیر سالانه به‌طور متوسط ۲.۲ درصد بود که کمتر از متوسط ۳.۳ درصدی سال ۲۰۰۵ است. همچنین میزان رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال ۴.۶ درصد بود.
 
با توجه به رشد اقتصادی بسیار مناسب در سه ماهه سوم، تحلیل‌گران نسبت به آینده اقتصادی آمریکا بسیار خوشبین هستند. همچنین رشد سرمایه‌گذاری کسب و کارها به سالانه ۸.۹ درصد رسید. تحلیلگران معتقدند که بر اساس این رشد اقتصادی بیکاری کاهش پیدا می‌کند و تجارت‌های آمریکا بیش از پیش با امنیت فعالیت خواهند کرد.

با انتشار این خبر ارزش بازار سهام داو جونز در روز سه‌شنبه از مرز ۱۸ هزار گذشت که یک رکورد تازه است.

بعد از شش ماه رشد قوی اقتصاد آمریکا، اقتصاددان‌ها اکنون پیش‌بینی می‌کنند که میزان رشد در سه ماهه پایان سال به ۲.۵ درصد کاهش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین