کد خبر: ۲۷۷۰۰۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
پارازیت‌های سرطان‌زایی که کسی مسئولیت انتشار آنها را برعهده نمی‌گیرد

ارگان‌های مسئول، پاسخ مجلس را در قضیه "پارازیت" نمی‌دهند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید به این موضوع که فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا به اندازه ایران از پارازیت‌ها استفاده شود، به «آفتاب» می‌‌گوید: مجلس تا به حال جلسه‌هایی با همه ارگان‌های منتشر‌کننده پارازیت داشته و از همه آنها توضیح خواسته است اما هیچ کدام از این ارگان‌ها توضیح قانع‌کننده‌ای برای مجلس نداشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: از ابتدای روی‌‌کارآمدن دولت تدبیر و امید بحث پارازیت‌ها و امواج الکترومغناطیسی و تاثیر آن بر سلامت شهروندان مطرح شد. امواجی که برخی مدعی هستند از سال 88 و با شروع اعتراضات و حواشی انتخابات آن سال، بدون درنظرگرفتن استانداردهای آن بر سر شهر ارسال شد.

به گزارش آفتاب، دولت یازدهم تاکنون اعلام کرده است که عزم جدی برای مقابله با ارسال این امواج دارد. حتی دولت عنوان می‌کند در ارگان‌های زیرمجموعه خود آن را کنترل و براساس استاندردها، مورد استفاده قرار می‌دهد. اما در کنار آن از ارگان‌هایی یاد می‌کند که زیرمجموعه دولت نیستند و نمی‌تواند بر عملکرد آنها نظارت کند.

امروز بار دیگر رییس سازمان هواشناسی از ایجاد اختلال در تشخیص درست و به‌موقع وضعیت آب و هوایی صحبت کرده و نویزها را عامل آن دانسته است. نویزهایی که گاهی "نوفه" و گاهی "امواج الکترومغناطیسی" خوانده می‌شوند، اما همه یکی هستند، همان "پارازیت". پارازیت‌هایی که در تشخیص وضعیت آب و هوایی و حتی توفان اختلال ایجاد می‌کنند، سرطان‌زا عنوان می‌شوند، بر وضعیت روحی و روانی موثر هستند، حتی باعث سقط جنین می‌شوند، اما کسی اراده جدی برای مقابله با آن را ندارد.

داود پرهیزکار رییس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرده است: "فرکانس بیسیم‌های تهران در ردیف باند رادارهای هواشناسی قرار دارند و این مساله سبب می‌شود، نویزهای مزاحم بر روی تصاویر رادارهای هواشناسی مشاهده شوند." او البته مطرح کرده که "تداخل این فرکانس‌ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده تا با انجام اقدامات مناسب از انتشار نویزهای مزاحم جلوگیری کند." او گفته" نویزهای مزاحم اجازه نمی‌دهند پدیده‌های خرد و میان مقیاس به سهولت بر روی رادارهای هواشناسی مشاهده شوند".

پارازیت‌ها موضوعی است که معصومه ابتکار چند روز پیش اعلام کرده بود منشاء دولتی ندارند. اما با همه فشارها و اختلاف‌نظرها سازمان مطبوعش پیگیر آن است. عابد فتاحی در واکنش به این صحبت‌ها به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: ما دولت را در این موضوع مسئول می‌شناسیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید به این موضوع که فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا به اندازه ایران از پارازیت‌ها استفاده شود، عنوان می‌کند: مجلس تا به حال جلسه‌هایی با همه ارگان‌های منتشر‌کننده پارازیت داشته و از همه آنها توضیح خواسته است اما هیچ کدام از این ارگان‌ها توضیح قانع‌کننده‌ای برای مجلس نداشته‌اند.

فتاحی با بیان اینکه "هیچ‌کس با این فرض که پارازیت‌ها برای مردم مضر هستند، مسئولیت پیگیری عدم انتشار آنها را به عهده نمی‌گیرد"، تاکید می‌کند: ارسال  پارازیت‌ها همچنان ادامه دارد و هیچ مرکز پژوهشی هم در کشور وجود ندارد که بر روی آن کار کند تا مشخص شود که آیا واقعا مضراتی که از آن یاد می‌شود، وجود دارد یا خیر.

به گزارش آفتاب، پیش از این نیز در قضیه توفان  تهران که به توفان سرخ مشهور شد؛ سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس "نویزهای الکترومغناطیسی" را عامل عدم تشخیص به موقع توفان اعلام کرده بود. نویزهای الکترومغناطیسی (آلودگی صوتی یا سیگنالی) که مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی در پاسخ به سایت خبری تدبیر  آن را همان "پارازیت" عنوان کرده بود.

محمد اصغری تاکید کرده بود: "معمولا از کلمه پارازیت برای آن استفاده نمی‌شود و بیشتر به آن "نوفه" یا "نویزهای مزاحم الکترومغناطیسی" گفته می‌شود. نوفه‌ها مانع ارائه تصویر سالم از پژواک جو می‌گردند."

به گزارش آفتاب، بعد از ماجرای روشن‌شدن تاثیر پارازیت‌ها در عدم تشخیص به‌موقع توفان تهران بود که علاوه‌بر پیگیری جدی سازمان محیط زیست، رئیس‌جمهور نیز شخصا وارد این ماجرا شد. حسن روحانی چهار وزارتخانه را مامور بررسی این موضوع کرد. حدود یک ماه پیش بود که وزیر ارتباطات ضمن تایید این خبر، گفته بود: "اگر منظور از پارازیت آن بخشی است که مربوط به موبایل و تجهیزات مخابراتی می‌شود، ما این مسائل را از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تحت کنترل داریم."

محمود واعظی همچنین عنوان کرد که "اگر منظور از پارازیت قسمت‌هایی است که تحت کنتزل دولت نیستند، وزارت ارتباطات و چهار نهاد دولتی دیگر گزارشی در این خصوص تهیه و آن را به رییس جمهور تقدیم کرده ایم. البته او قول داده بود که نتیجه این گزارش بعد از بررسی به اطلاع عموم می رسد که تا به حال خبری درباره آن منتشر نشده است." او تاکید کرده بود: "به هر حال پارازیت‌ها اگر از حد مشخصی بیشتر شوند می توانند مضراتی به دنبال داشته باشند که البته برخی از بخش‌های این پارازیتها تحت نظارت ما نیست و برای آن که بتوان آنها را کنترل کرد لازم است که این بخش‌ها هم تحت نظارت ما در بیایند."

علاوه بر تاثیر پارازیت‌ها در ماجرای توفان تهران، آن را یکی از عوامل سونامی سرطان نیز می‌نامند. موضوعی که پیشتر سازمان محیط زیست نسبت به آن هشدار داده بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
6
38
هواشناسی میخوایم چیکار. توکل به خدا می‌کنیم. هر چی خدا خواست پیش میاد.
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
67
قبل از انقلاب میگفتند رادیو گوش ندید صدای شیطانه بعد گفتند تلویزیون نگاه نکنید بعد گفتند ویدئو حرامه همان طیف الان میگن اینترنت و ماهواره غیر قانونی و حرامه فردا هم تکنولوزی جدید از راه میرسه بجای اینکه همه چیز را تحریم کنیم لااقل یک تکنولوژی حلال خودمان ابداع کنیم که حلال باشه و نیاز به پارازیت و امواج سرطانزا نباشه
وحید
|
United States of America
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
66
جالب است که همه میگویند کی بود کی بود من نبودم! حتی بچه ها هم میدانند منشاء پارازیتها از کجاست و قطعا اعتنایی هم به این اظهارنظرها نخواهد کرد.حالا تا ابد وزارت بهداشت و مجلس و سازمان محیط زیست و هواشناسی و وزارت ارتباطات جلسه بگذارند و حرف بزنند.طرف کار خودش را میکند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
3
52
جايي كه عده اي به مجلس كه نماينده مردم جامعه است پاسخگو نيستند چه انتظاري ميتوان از اين دولت و مجلس داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
2
51
حلا كه هيچ كس مسئوليت انرا نميپزيرد ما هم مقابل به مثل ميكنيم به خوانواده هايمان ميگيم كه بچه نيارند كه معلول به كشور تحميل كنند كه هم به خودشان وهم به كشور زيان برسانند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
2
54
اگه مسئول بودند اين كار را نمي كردند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
3
61
حتما كاره افراد فضائي و دشمنه.
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
این چه وضعیتی که درست کردند؟؟؟مگه سلامتی و جون مردم براشون اهمیتی نداره؟؟؟؟
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
این چه وضعیتی که درست کردند؟؟؟مگه سلامتی و جون مردم براشون اهمیتی نداره؟؟؟؟دارند مردم رو به کشتن میدن چرا هیچ کسی کاری نمیکنه؟؟؟ باید یه کمپینی چیزی راه بندازیم اعتراض کنیم نسبت به این موضوع.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین