کد خبر: ۲۷۷۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

برنامه گالری‌های تهران در آغاز زمستان

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی - هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در نخستین روزهای زمستان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی معانی مجموعه‌ای از نقاشی‌های آبستره‌اش را با ترکیبی از فرم‌های انتزاعی خط نستعلیق به‌نمایش می‌گذارد.

در نمایشگاه «نقطه» 15 اثر با تکنیک ترکیب مواد و با سبک آبستره روی دیوار می‌رود. در برخی آثار این نمایشگاه از فرم‌های انتزاعی خط نستعلیق نیز بهره گرفته شده است.

نمایشگاه «نقطه» از پنجم دی‌ماه (روزهای عادی از ساعت 10 تا 17) در گالری «آشیانه مهر» به نشانی میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی، بین خیابان فرصت و نصرت، کوچه جعفرزادگان، شماره 2 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

فرهنگسرای ارسباران

علی‌اکبر صادقی، نقاش و تصویرگر، مجموعه‌ای از آثار نقاشی‌ خود را که در سفر کشیده به‌نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه 16 اثر نقاشی از مجموعه‌ی 50 اثر «همسفر با علی‌اکبر صادقی» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او این نقاشی‌ها را در سفرهایی که به دبی، لس‌انجلس، کانادا، انگلستان، تایلند و مالزی داشته، کشیده است. این آثار با راپید و ماژیک کشیده شده‌اند، در یک اثر نیز رنگ روغن به کار رفته‌ است. سبک این آثار نیز سورئال است.

این نمایشگاه از از پنجم دی‌ماه به‌مدت 17 روز در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، برپا خواهد بود وعلاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 14 تا 19 برای بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

گالری ساربان

گالری ساربان اولین نمایشگاه زمستانی خود را با آثار نقاشی محمدمهدی رسولی برگزار می‌کند. نمایشگاه «احضاریه» شامل 35 اثر از بین ده‌ها اثری است که از سال 1363 شکل گرفته‌اند.

این انتخاب‌ها که نه بهترین آن‌هاست و نه بدترین‌شان، جست‌وجوی ناتمامی است که همه‌ی این سال‌ها، بخشی از فعالیت نقاشانه‌ی او را شکل می‌دادند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار از 5 تا 15 دی‌ماه هر روز به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری «ساربان» واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

گالری اعتماد 4

یک عکاس ایرانی حاصل شش سال پرسه‌های خود در شهرهای مختلف دنیا را در گالری «اعتماد 4» به‌نمایش گذاشته است. در نمایشگاه امیر شمس 16 فریم عکس سیاه و سفید در اندازه 100*150 سانتی‌متر روی دیوار رفته است.

آماده شدن این مجموعه، شش سال زمان برده و اکنون برای نمایش عمومی در گالری اعتماد به‌نمایش درآمده است. این عکس‌ها، لحظات ثبت‌شده از پرسه‌های این عکاس در شهرهای مختلف دنیا از جمله پاریس، میلان، فلورانس و تهران هستند.

نمایشگاه «بار دیگر، جایی ...» از 28 آذر تا 23 دی‌ماه از ساعت 14 تا 20 (به‌جز دوشنبه‌ها) در گالری «اعتماد 4» به نشانی خیابان باهنر (نیاوران)، نبش خیابان دلشاد، شماره 161، طبقه 3 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری مهروا

گالری «مهروا» با برگزاری یک نمایشگاه گروهی عکس میزبان علاقه‌مندان است. در نمایشگاه «روشندان» 11 فریم عکس از 11 عکاس به‌نمایش گذاشته شده است.

9 عکس از این مجموعه در ابعاد 70*50 و دو عکس در اندازه‌ی 50*50 ارائه می‌شوند. این عکس‌ها تنهایی انسان معاصر را به‌نمایش می‌گذارند و به‌صورت جعبه نور (لایت‌باکس) ارائه شده‌اند.

کورش ادیم، نسیم احمدی، مونا بزرگی، هوفر حقیقی، آذین راد، امین طلاچیان، فرزانه قدیانلو، ابراهیم کاشانی، امیرعلی گلریز، سولماز مالک و محمودرضا نوربخش، عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «روشندان» از 28 آذر تا هشتم دی‌ماه از ساعت 17 تا 21 در گالری «مهروا» به نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. این گالری پنجشنبه‌ها و ایام سوگواری تعطیل است.

گالری اثر

گالری «اثر» از پنجم دی‌ماه میزبان تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌های محمد حمزه خواهد بود.

«دوره چهارم مچاله‌ها» عنوان این نمایشگاه است که در آن، هشت تابلو در ابعاد بزرگ ارائه می‌شود. این دوازدهمین نمایشگاه انفرادی محمد حمزه است که او در آن برای چهارمین‌بار تکنیک خاص خود را با روایت و رویکردی نوین به تماشا می‌گذارد. او این‌بار پرتره‌هایی از دوره‌ی رنسانس را دست‌مایه قرار داده تا زیبایی، جلال و شکوه آن‌ها را در فرآیند مچاله شدن نقاشانه به تصویر بکشد.

«دوره چهارم مچاله‌ها» عصر جمعه پنجم دی‌ماه در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره ١۶ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ٢٦ دی‌ماه، یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ١١ تا ٢٠ و جمعه‌های غیرافتتاحیه ١۶ تا ٢٠ (گالری شنبه‌ها تعطیل است) از این آثار دیدن کنند.

گالری خیال نو

نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان داوطلب با دید پیمان‌نامه‌ی جهانی حقوق کودک و اتفاقات اجتماعی، به نفع کودکان کار و خیابان در گالری «خیال نو» برگزار می‌شود.

در این برنامه نمایشگاهی از 70 اثر نقاشی کودکان داوطلب که با آبرنگ و پاستل تهیه شده‌اند، به‌نمایش درمی‌آید و تعدادی از این آثار به نفع کودکان کار و خیابان و بازمانده از تحصیل به فروش خواهد رسید.

این نمایشگاه هشتم و نهم دی‌ماه در گالری «خیال نو» فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، برقرار است.

شهر کتاب فرشته

به گزارش ایسنا، «شهر کتاب» فرشته این هفته میزبان یک نمایشگاه گروهی ویدئو تصویرسازی و یک نمایشگاه نقاشی است. آثار نقاشی شکوفه غفاری و ویدئو تصویرسازی تجربه‌ای از استودیو «باروت» (مژده توحیدی، هومن جهرمی، آرش میرهادی) از پنجم دی‌ماه ۱۳۹۳ در نگارخانه‌های ۱و۲ شهر کتاب فرشته برای بازدیدکنندگان به‌نمایش درمی‌آید.

علاقه‌مندان برای شرکت در افتتاحیه نمایشگاه می‌توانند روز جمعه پنجم دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به آدرس میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، شماره ۳۲، نگارخانه‌ی شهرکتاب فرشته مراجعه کنند. نمایشگاه تا ۲۴ دی ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید روزانه ۱۱ تا ۲۱ است.

گالری شکوه

نمایشگاهی از آثار وحید معینی و هنرجویانش زهره ابراهیمی، سعیده جابریان و محبوبه نجفی برپا می‌شود. در این نمایشگاه سه اثر از وحید معینی و از هریک از هنرجویانش شش تا هفت تابلو نقاشی ارائه می‌شود.

این آثار با تکنیک میکس‌مدیا و اکریلیک تهیه شده‌اند. تابلوهایی که در این نمایشگاه به‌نمایش درمی‌آیند حاصل فعالیت سه‌ساله‌ی این هنرجویان در عرصه‌ی نقاشی هستند.

همچنین در نقاشی‌های این هنرجویان از مدلی بهره‌گیری نشده و از موتیف‌ها و نقوش معماری و کاشی‌کاری ایرانی استفاده شده است.

نمایشگاه نقاشی‌های وحید معینی و هنرجویان او از جمعه پنجم تا چهارشنبه دهم دی‌ماه در گالری شکوه برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار هر روز از ساعت 16 تا 20 به گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیرنوری، شماره 19 مراجعه کنند.

گالری اعتماد

شاه‌پری بهزادی با ایده گرفتن از فرم سقف مساجد و گنبدها، تابلوهای آبستره‌ای را با کشیدن نقطه‌های فراوان خلق کرده است.

در این نمایشگاه، 10 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف به سبک آبستره به‌نمایش گذاشته شده و تکنیک همه‌ی کارها، اکریلیک روی بوم است. آثار حاضر در این نمایشگاه براساس سقف گنبدها و مساجد خلق شده‌اند و تم اصلی آن‌ها عمقی است که در این‌گونه سقف‌ها دیده می‌شود.

این نمایشگاه از 28 آذر تا هفتم دی‌ماه از ساعت 14 تا 20 در گالری اعتماد به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست،‌ شماره 4 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری شیلا

نمایشگاهی از نقاشی‌های چینی «غزاله اخوان» و هنرجویانش در گالری «شیلا» افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از غزاله اخوان و چند نفر از هنرجویان این هنرمند که به سبک نقاشی چینی خلق شده‌اند، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فرزانه اعرابی، لیلی حائری، ماندانا صادقی، شهرزاد عسکری، شهرزاد فرشی، سپیده محمودی، فریبا باستان‌مهر، زری حکاک، مریم صغیردار، ثمره علاقبند، انسیه محمودی، مینو موسوی و گلناز نی‌ریزی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه آثار این هنرمند و هنرجویانش از 5 تا 10 دی‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از طالقانی، کوچه گیلان، شماره 2، واحد یک میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

خانه هنرمندان ایران

«فصلی از هنر» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه است که انجمن هنرمندان نقاش ایران برگزار می‌کند. این نمایشگاه به همت کمیته‌ی نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان نقاش ایران عصر جمعه، پنجم دی‌ماه ساعت 17 ‌در تمام نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه حدود 100 اثر از 60 هنرمند عضو انجمن نقاشان ایران که همه از هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت نقاش و مجسمه‌ساز هستند، به‌نمایش گذاشته شده‌اند. از این هنرمندان می‌توان به مهدی حسینی، گیزلا سینایی، منوچهر معتبر، علی‌اکبر صادقی، صادق تبریزی، یعقوب عمامه‌پیچ، سعید شهلاپور‌، بابک اطمینانی‌، حسین ماهر‌، کریم نصر‌، امین نورانی‌، بهروز دارش‌، ایران درودی و فریده لاشایی اشاره کرد.

علاقه‌مندان به بازدید و خرید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۸ دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ایده پارسی

لادن علوی در تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های خود خود در گالری «ایده پارسی» امید به زندگی را به تصویر کشیده است. در نمایشگاه «در جستجوی نغمه‌های زندگی» 23 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف که تکنیک بیشتر آن‌ها آبرنگ است، به‌نمایش گذاشته می‌شود. در این مجموعه، مکان‌ها و مناظری را به تصویر کشیده شده است که انسان‌های امروز خیلی راحت از کنارشان می‌گذرند و توجهی به آن ندارند.

این نمایشگاه از 5 تا 10 دی‌ماه هر روز از ساعت 17 تا 20 در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، کوچه الهه‌وردی آذر، شماره 28 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری اعتماد 2

مجموعه‌ای از نقاشی‌های فیگوراتیو محمدرضا حسین‌جواهری با موضوع تقابل انسان و طبیعت و چند پرتره‌ی خیالی از آثار او برای اولین‌بار در ایران به‌نمایش درآمده است. در این نمایشگاه، 11 نقاشی بزرگ با عنوان «کیمیاگران لبخند» به‌نمایش گذاشته شده است.

این آثار فیگوراتیو هستند و تقابل انسان با طبیعت را به تصویر می‌کشند. در کنار این آثار، هشت نقاشی کوچک با عنوان «100 برادر» که پرتره‌های تخیلی و ذهنی هستند، روی دیوار می‌روند. این هشت نقاشی بخشی از یک مجموعه بزرگ‌ترند که سال‌های صفر تا 100 زندگی انسان را به‌نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه از 28 آذر تا هفتم دی‌ماه از ساعت 14 تا 20 به‌جز دوشنبه‌ها، در گالری اعتماد 2 به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دو راهی سمت راست، شماره 4 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

فرهنگسرای انقلاب

به‌مناسبت اربعین حسینی (ع) نمایشگاه «در 14 روایت» با نمایش آثار نقاشی و نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع عاشورا از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه‌ی توسعه‌ی هنرهای تجسمی معاصر و فرهنگسرای انقلاب برگزار شده است.

در این نمایشگاه، آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای از محمد فراهانی و منصوره وفایی و آثار نقاشی از بهزاد نقاشی، ایران جهانشاهی، فرید زریو، زهرا پاسبان، فاطمه، طاها حیدری، محمود طوفان و خدیجه سالاری به‌نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از 20 آذر تا هشتم دی‌ماه به نگارخانه‌ی مهر فرهنگسرای انقلاب مراجعه کنند.

گالری نگاه

آزاده کیا مجموعه‌ای از آثار خود را که تلفیقی از نقاشی و شعر است در گالری «نگاه» به‌نمایش گذاشته است. در این مجموعه 12 تابلوی نقاشی روی دیوار رفته که در ابعاد مختلف هستند. همه‌ی کارها با تکنیک اکریلیک روی بوم کار شده‌اند.

نمایشگاه «یک زندگی، هزار آرزو» از 27 آذر تا 9 دی‌ماه از ساعت 14 تا 20 (به‌جز شنبه‌ها) در گالری «نگاه» به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوچه گلزار، شماره 32 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نگارخانه شاهد

یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «ماهیت شناور» در گالری شاهد برپا شده است. در این نمایشگاه، 10 عکاس با 30 عکس رنگی در اندازه‌ی ۵۰ در ۷۵ با موضوع طبیعت و آبستره روی دیوار رفته است. عکاسان حاضر در این نمایشگاه هوتن آزمان، گزل آخوندنژاد، نسترن سیف، مجید جعفری، اعظم حشمتی، میلاد رستم‌خانی، مصطفی فاضلی، حورا کلانتریان، بهاره کریمی و لیلا مرجایی هستند.

این نمایشگاه تا هشتم دی‌ماه هر روز به‌جز جمعه و ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 19 در نگارستان «شاهد» میزبان هنردوستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین