کد خبر: ۲۷۷۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

تشکیل بانک اطلاعات وقف در استان تهران

استاندار تهران گفت: یکی از ضروریات استان در حوزه وقف، داشتن بانک اطلاعات الکترونیکی است که می توان از طریق این بانک اطلاعاتی، بر مبنای اطلاعات صحیح تصمیم گیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سید حسین هاشمی، استاندار تهران در جلسه سالانه شورای تخصصی وقف استان که در محل آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع) و با حضور معاونین وی و فرمانداران شهرستان ها و همچنین مدیران کل دستگاه های مرتبط برگزار شد، با اشاره به اهمیت فریضه وقف اظهار داشت: وقف چه در قالب حوزه بهداشت و درمان باشد و چه در امر آموزش یا هر حوزه دیگر، ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی افزود: در تمام دنیا به امر وقف به شکل‌های مختلف توجه می شود و در همه ادیان الهی، بخصوص دین اسلام تاکید زیادی بر این موضوع شده است. امیدوارم با حرکت معنوی هدفمندی که در کشور در امر وقف وجود دارد، باقیات الصالحات در خور توجهی از خود برجای بگذاریم تا تاریخ به خوبی قضاوت کند که مردم عزیز ایران اسلامی چه اثرات ارزشمندی داشته‌اند.

استاندار تهران تاکید کرد: استان تهران باید در امر وقف پیشتاز باشد و الگویی برای سایر استانها قرار بگیرد. در تهران خوشبختانه در این حوزه مجموعه یکدستی داریم که در مبارزه با فساد بسیار خوب عمل کرده و هنوز هم تا عرضه تمام توان خود، فاصله دارد و می تواند از این بهتر نیز فعالیت‌های چشم گیر داشته باشد.

استاندار خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که هزینه‌های پرداخت شده از سوی واقف در راه مدنظر وی انجام شود و هیچ دخل و تصرفی در امر وقف صورت نگیرد.

هاشمی ادامه داد: یکی از ضروریات استان در حوزه وقف، داشتن بانک اطلاعاتی الکترونیکی است که می‌توان در زمان بهره‌برداری از این بانک اطلاعاتی، برمبنای اطلاعات صحیح تصمیم گیری کرد.

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر موارد مهم در این حوزه، ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات است. اگر قیمت کارشناسی و واقعی زمین های وقفی که بنای تغییر کاربری آنها وجود دارد، به شکل قانونی و صحیح انجام بگیرد، بنا به گزارش معاونت عمرانی استانداری، ارزش این زمین ها 5 برابر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید حسین هاشمی، اظهار داشت: با تعامل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در استان تهران و یا در زمینه طرح های ملی باید نسبت به استحکام سازی و نوسازی ابنیه مقدس امام زادگان و اماکن مذهبی اقدامات جدی شود.

بر اساس گزارش سایت استانداری تهران، وی عنوان داشت: در دعاوی حقوقی مربوط به حوزه وقف باید هر اطلاعات جدیدی را به اطلاع قضات رساند تا بتوانیم در اسرع زمان شاهد ساماندهی جدی در زمینه وقف باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین