کد خبر: ۲۷۷۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

حمله بی سابقه سایبری به سایت خدمات وزارت راه آهن چین

مسوولان وزارت راه آهن چین روز جمعه از حمله گروهی نفوذگر اینترنتی به سایت خدمات این وزارتخانه خبر داند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از پکن، در حالی که از بعدازظهر روز گذشته (پنجشنبه) اخبار ضد و نقیض از حمله هکرها به سایت راه آهن چین شنیده می شد، صبح امروز و با گذشت چندین ساعت، این حمله از سوی نهادهای رسمی مورد تایید قرار گرفت.

آنگونه که خبرگزاری شینهوا اعلام کرده، در جریان این حمله سایبری، اطلاعات شخصی بیش از 130 هزار کاربر در بخش خدمات فروش و رزرو بلیت به سرقت رفته است.

افشای اطلاعات خصوصی کاربران این سایت که با عنوان «سایت 12360» معروف است، شامل نام، نام خانوادگی، شناسه کاربری، شماره تلفن، نشانی اینترنتی و رمز عبور می باشد.

وزارت راه آهن چین پس از وقوع این حادثه از تمامی کاربران خود خواست بلافاصله نسبت به تغییر مشخصات خود در سامانه خدمات مشتریان این مجموعه اقدام کنند.

به گزارش رسانه های چینی، آنچه بیش از افشای اطلاعات شخصی، کاربران را با مشکل مواجه خواهد کرد، از دست دادن بلیت های رزرو شده برای استفاده در ایام تعطیلات دانشگاه ها و ایام سال نوی چینی است.

روزنامه صبح پکن نیز با انتشار و پوشش این خبر اعلام کرد که نهادهای امنیتی چین تلاش گسترده خود را برای شناسایی نفوذگرهای اینترنتی آغاز کرده اند.

این روزنامه نوشت: انتشار چنین اخباری آن هم در ایامی که چیزی به تعطیلات سال نو باقی نمانده، به لحاظ روانی مردم را دچار مشکل می کند.

هر چند که هنوز اطلاعات دقیقی درباره این حمله سایبری منتشر نشده اما روزنامه پکن به نقل از یکی از کارشناسان درگیر با این پرونده اعلام کرد که سرعت سرقت اطلاعات بسیار سریع صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین