کد خبر: ۲۷۷۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
احمدی‌نژاد فقط شعار می‌داد و تهدید می‌‌کرد

نماینده مجلس: فشار بر دولت روحانی بیش از دولت‌های گذشته است

یک نماینده مجلس درباره وعده‌های داده‌شده روسای‌ جمهور در سفرهای استانی گفت: میزان واقع‌بینانه‌بودن قول‌هایی که در این سفرها به مردم داده می‌شود به دولت‌ها بستگی دارد. یک دولت مانند رئیس‌جمهور گذشته فقط شعار می‌دهد و تهدید می‌‌کند، یک دولت هم مانند دولت یازدهم، رئیس‌جمهورش می گوید که من قولی که در این سفرها می‌دهم دو ویژگی دارد نخست آنکه منبع مالی آن را تامین کرده باشم و سپس از نظر فنی آن پروژه قابل اجرا باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: نماینده شوشتر و گتوند درباره میزان اهمیت سفرهای استانی در دولت‌ها گفت:  اهمیت این موضوع از آن جهت است که آمار و ارقامی که از طریق منابع رسمی به دست مدیران اجرایی و ارشد به صورت غیرمستقیم به تهران می‌رسد، با وجود قابل درک و اطمینان بودن، با مسائلی که مسئولین خودشان با حضور در آن منطقه مشاهده می‌کنند، بسیار متفاوت است. بنابراین این سفرها باعث می‌شود تا دولتمردان مشکلاتی را که گریبانگیر مردم است، ببینند و صدای آنها را با گوش خود بشنوند.
 
به گزارش آفتاب، سفرهای استانی روسای جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب به اشکال متعددی صورت گرفته است. سفر به استان‌ها و حضور روسای‌جمهور در میان مردم شهرها و روستاها از یک‌سو اتفاق مثبتی است به دلیل اینکه مقامات مسئول از نزدیک مشکلاتی را که مردم در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها هستند، مشاهده می‌کنند اما از سوی دیگر حضور مکرر و پی‌درپی در استان‌های مختلف، همانند دو دوره گذشته، بیشتر  جنبه‌ی تبلیغاتی و تشریفاتی داشته است به‌طوری که استانداران، در روز سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراهش، تعطیلی عمومی برای حضور مردم در مراسم استقبال از دولت اعلام می‌کردند.

محمد سادات ابراهیمی، نماینده شوشتر و گتوند، نقاط مثبت سفرهای استانی را ارجح بر جنبه‌های منفی آن دانست و به خبرنگار «آفتاب» گفت: این سفرها مواهب بسیاری برای شهرها و روستاها دارد. در این میان یک‌سری خواسته‌هایی از سوی مردم وجود دارد که در هر دوره‌ای نادیده‌ گرفته می‌شود. اما به‌طور کلی این سفرها موجب می‌شوند مسئولین اجرایی به‌طور مستقیم با مردم در ارتباط باشند و مشکلات آن‌ها را به صورت عیان مشاهده کنند.

نماینده شوشتر درباره وعده‌هایی که در سفرهای استانی به مردم داده می‌شود، اضافه کرد: وقتی مسئولین اجرایی وارد یک استان می‌شوند باید یک قول یا وعده‌ای بدهند چرا که این امر، خواسته مردم است تا مطالباتشان برآورده شود؛ یعنی نمی‌شود رئیس دولتی در شهر یا روستایی حضور یابد و فقط شعار دهد و سخنرانی کند و  بدون قول و وعده، از آن منطقه خارج شود به این دلیل که این قول و وعده‌ها تبدیل به یک تعهد برای دولت می‌شوند.

وی درباره وعده‌های داده شده توسط روسای‌جمهور در سفرهای استانی گفت: میزان واقع‌بینانه‌بودن قول‌هایی که در این سفرها به مردم داده می‌شود به دولت‌ها بستگی دارد. یک دولت مانند رئیس‌جمهور گذشته فقط شعار می‌دهد و تهدید می‌‌کند، یک دولت هم مانند دولت یازدهم، رئیس‌جمهورش می گوید که من قولی که در این سفرها می‌دهم دو ویژگی دارد نخست آنکه منبع مالی آن را تامین کرده باشم و سپس از نظر فنی آن پروژه قابل اجرا باشد.
 
سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر وعده‌های داده‌شده از نظر اقتصادی و فنی بررسی شده باشند، حتی اگر با تاخیر به آنها رسیدگی شود، قطعا ارزش دارد. با این وجود، این تاخیر حربه‌ای می‌شود به‌دست نمایندگان مجلس تا بر دولت‌ها فشارهای بیشتر وارد کنند. که البته فشار نمایندگان مجلس، افکار عمومی و رسانه‌ها بر این دولت، بیش از سایر دولتها است و این فشار ممکن است موجب شود تا دولت به صورت سرسری به موضوع بپردازد به جای آنکه بر طبق اصول و رویه‌های فنی به آن پرداخته شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که تا چه میزان انتظارات مردم شوشتر و گتوند و وعده‌های دولت در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان خوزستان، برآورده شده است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در این سفر دو قول دادند که یکی از آنها مربوط به کل استان خوزستان می‌شد و آن هم توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استثنای آب شرب بود که با دستور مستقیم ایشان این پروژه متوقف شد و دیگر طرح آبیاری و زهکشی ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان با تامین یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه‌ی ملی است که بیش از یک دوازدهم آن در شوشتر در حال اجرا است. گرچه در مورد گتوند هنوز اقداماتی که وعده داده شد محقق نشده اما من به عنوان نماینده مردم این شهر در حال پی‌گیری این موضوع نیز هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین