کد خبر: ۲۷۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳

یونسی: جمهوری اسلامی ایران از آزادی اقلیت های مذهبی حمایت می کند

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند از دین و آزادی های دینی اقلیت های مذهبی حمایت کند، گفت: هرمسلمانی به حضرت مسیح (ع) توهین و بی احترامی کند از دین اسلام خارج است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «علی یونسی» روز جمعه در مراسم آغاز سال نو مسیحی که در کلیسای حضرت یوسف (ع) آشوری ها و کلدانی های ایران برگزار شد، خاطرنشان کرد: عید میلاد حضرت مسیح(ع) فقط به مسیحیان تعلق ندارد بلکه تمامی مسلمانان و ایرانیان در این عید سهیم هستند، زیرا آشوری ها و کلدانی ها بخش مهمی از تاریخ تمدن ایران باستان به شمار می روند.

وی افزود: ایرانیان مسیحی این افتخار را دارند که بسیار زودتر از رومی ها و مردم کشورهای اروپایی به دین مسیحیت گرویدند که این حکایت از هوشمندی ایرانیان دارد.

وی به سوره حضرت مریم (س) در قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: در قرآن کریم از مظلومیت حضرت مریم (س) دفاع شده است و در این سوره خداوند بر وحدت همه ادیان تاکید دارد، زیرا همه ادیان منشا، رسالت و هدفشان یکی است. 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان این که همه وجود حضرت مسیح (ع) معجزه بود، یادآور شد: وظیفه تمامی مسلمان است که به حضرت مسیح (ع) که پیامبر خداوند است، ایمان داشته باشند و هر مسلمانی که به حضرت مسیح (ع) اهانت کند از دین اسلام خارج است. 

یونسی از طرف رییس جمهوری و دولت یازدهم، سال جدید میلادی و میلاد حضرت مسیح (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: باید برای نجات انسانیت، مسیحیان و مسلمانان دربند به خصوص اقلیت های مذهبی در عراق که گرفتار خشونت داعش شده اند، دعا کرد.

وی با یادآوری این که ایران برای همه مردم عراق است، افزود: به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران در این کشور هزینه می کند، زیرا نجات مردم عراق برای ما بسیار مهم بوده و خود را موظف به حمایت و دفاع از مردم مظلوم این کشور می دانیم. 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان این که ایران در بهترین وضعیت امنیتی بسر می برد، خاطرنشان کرد: آمریکا می داند که هیچ تصمیم کلان امنیتی در عراق و منطقه بدون حضور ایران ثمر بخش نیست به همین دلیل به کشور ما محتاج است. 

یونسی ادامه داد: به همین دلیل ایران در عراق با داعش در حال جنگ است، پس باید ریشه ترور در این کشور کنده شود و تنها راه آن وحدت بین ادیان است. 

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند که از دین و آزادی های دینی اقلیت های مذهبی حمایت کند. 

پیش از سخنان یونسی، «رمزی گرمو» اسقف اعظم کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک ایران در سخنانی با اشاره به اجلاس گذشته گفت وگوی ادیان که بین ایران و واتیکان برگزار شد، گفت: در بیانیه پایانی این اجلاس بر همکاری دو دین بزرگ بشریت یعنی اسلام و مسیحیت برای مقابله با تروریست بخصوص اعمال داعش در عراق تاکید شد. 

وی با بیان این که فقدان هویت دینی بزرگ ترین مشکل جوامع بشری امروز است، ادامه داد: وقتی ایمان به خداوند وجود نداشته باشد، انسان دست به ترور و اعمال خشونت آمیز می زند و من امیدوارم عید میلاد مسیح (ع) سرمنشاء نزدیکی بین اسلام و مسیحیت باشد. 

اسقف اعظم گرمو از جمهوری اسلامی ایران برای به رسمیت شناختن اقلیت های مسیحی جهت انجام اعمال مذهبی خود تشکر کرد. 

همچنین پس از سخنان دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های مذهبی، «یوناتن بت کلیا» نماینده مسیحیان، آشوری ها و کلدانی ها در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این که خداوند در قرآن کریم احترام به مومنین را از طواف کعبه بالاتر دانسته است، اظهار داشت: خدمات مسیحیان به ایران را در طول تاریخ نمی توان نادیده گرفت و اگر آزادی انجام اعمال خود را داریم، این آزادی حق مردم مسیحی از خاک ایران است. 

وی با یادآوری عهدنامه ای بین حضرت علی (ع) و رهبران مسیحی وقت، تصریح کرد: این عهدنامه می تواند منشور حقوق بشر جهانی باشد و همین موضوع باعث شده است که مسیحیان با مسلمانان ایران، امت واحده بوده و با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند. 

بت کلیا با بیان این که دین مسیحیت به پیروانش توصیه کرده که همسایه های خود را دوست داشته باشند، اظهار داشت: سعی مسیحیان ایران بر این بوده که به این توصیه دین مسیحیت در تمامی برهه های زمانی جامع عمل بپوشاند. 

وی تاکید کرد که همه مسیحیان ایرانی، عاشق وطن هستند و خون خود را نیز برای آزادی و استقلال کشور خواهند داد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین