کد خبر: ۲۷۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

سوگواره های گروه مراکز فرهنگی و گردشگری تهران

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سوگواره از خیمه ها تا کربلا، بدرقه زائران کربلا، مجموعه نمایشگاههای مفهومی و فرهنگی از حجاز تا کربلا، شمر زمانه ات را بشناس و... برخی از محموعه برنامه های گروه مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران درماه محرم و صفر بود.

این مراسم با هدف حفظ و گسترش فرهنگ عاشورایی برگزار شد. نمایش های آئینی سنتی اجرا شده درطول ماه محرم وصفر همراه با سنج و دمام نوازی گروه بوشهر، مراسم سینه زنی، نوحه خوانی همچنین آئین های عزاداری خوزستان با خواندن اشعارعربی، نوحه خوانی بومی، سینه زنی آئینی، «یزله خوانی»، «بیات خوانی» همراه با فلوت عزاداران، پرده خوانی خطبه حضرت زینب باحضور پرده خوان مرشد ورمزیار-، مراسم گهواره چرخانی، مجلس حضرت قاسم(ع)، گنبد یاسین، مافیگه و.....عزاداران چهارمحال بختیاری است. نمایش های بی کلامی که نقل فداکاری وگذشت امام حسین(ع) و یارانش بود.

این مراسم بخشی از مراسم عزاداری بر سالار شهیدان توسط گروه مراکز فرهنگی هنری شهر تهران شامل خانه موزه عزت الله انتظامی، باغ موزه قصر، موزه شهید بهشتی، پیاده راه فرهنگی17 شهریور در میدان امام حسین (ع) و.... بود.

این مراکز پس از تائید شورای شهر در طول سال جاری به بهره برداری رسیده و دستورالعمل این مجموعه به سازمانها، شرکتها، مناطق، و کلیه ارگانهای تابعه شهرداری تهران ابلاغ شده است. از دیگر برنامه های گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران مشارکت در برگزاری جشنواره حقیقت و پخش برخی از آثار مستند راه یافته به جشنواره حقیقت در خانه موزه عزت الله انتظامی بود.

مهدی محموداقدم مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران و دبیر مدیریت گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران درخصوص اهداف این مراکز گفت: «هدف از تاسیس این گروه، تمرکز در سیاستگذاری و هماهنگی تشکیلاتی، پربارکردن اوقات فراغت شهروندان، تقویت هویت محله ای، دینی و انقلابی شهر تهران، آشنایی شهروندان با جاذبه های گردشگری، ارائه الگوهای جدید در برنامه های فرهنگی و گردشگری، تقویت روحیه جهادی و فعالیت های گروهی، آشنایی با دستاوردهای مثبت گردشگری و فرهنگی سایر کلانشهر ها و کشورها به ویژه کشورهای اسلامی به منظور برقراری تعامل صحیح با آنها و.... است.»

همچنین دبیر مدیریت گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران در تشریح چشم انداز این مراکز افزود: «سرفصل های مهم چشم انداز گروه مدیریت مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران مبتنی بر اهداف کلان مدیریت شهری با رویکرد پایدار اسلامی ایرانی و بر مبنای تاکیدات دین مبین اسلام است. از آنجا که شهر تهران دارای پتانسیل های گردشگری است. بنابراین برآنیم تا با معرفی پتانسیل های فرهنگی و گردشگری؛ این شهر به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری کشور قلمداد شود. بنابراین با مدیریت یکپارچه و هدفمند کلیه مراکز فرهنگی و گردشگری، جلوگیری از موازی کاری سیستم، ایجاد فضای جذاب و با نشاط با توزیع مناسب و متوازن ظرفیت ها، بهبود مکانیزم های رشد و تکامل فضاهای فرهنگی متنوع و پایدار و با مدیریت پایدار برخوردار از نظام برنامه ریزی هدفمند و کارا با اتکا به نیروی انسانی توانمند در ارتقا اهداف کلان مدیریت شهری در این حوزه کوشا باشیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین