کد خبر: ۲۷۷۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

يك زن ايراني در فهرست چهره‌هاي سال ٢٠١۴

مجله تايم در آخرين انتخاب ٢٠١۴ خود از چهره‌هاي برتر جهان، فهرستي از تلاشگران و محققان فعال در كنترل و تحقيق درباره بيماري ابولا تهيه كرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجله تايم در آخرين انتخاب ٢٠١۴ خود از چهره‌هاي برتر جهان، فهرستي از تلاشگران و محققان فعال در كنترل و تحقيق درباره بيماري ابولا تهيه كرد كه در جمع ٢٢ نفره در اين فهرست، نام پرديس ثابتي به عنوان محقق و استاد ايراني هم ثبت شده است.

به گزارش اعتماد، پرديس ثابتي، فارغ‌التحصيل دكتراي پزشكي از دانشگاه هاروارد، ژنتيكدان پزشكي است كه با طراحي الگوريتمي موفق به نمايش اثرات ژنتيك بر پيشرفت بيماري شده است. وي هم‌اكنون دانشيار دانشگاه هاروارد است و سرپرستي گروه محققان براي خواندن ژنوم انسان و تمام كروموزوم‌هاي موجود در ويروس ابولا را بر عهده دارد.

اين بانوي ٤٠ ساله ايراني و ساكن ماساچوست امريكا كه اخيرا به عنوان يكي از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوي گروه بين‌المللي Creators Synectics  معرفي شده‌، در سال ٢٠٠٧ نيز از سوي شبكه خبري cnn به عنوان «يكي از ۸ نابغه عصر نوين» معرفي شد.

نشريه نيويوركر هم در بخشي از گزارش خود درباره تحقيقات علمي دانشمندان براي مبارزه با ويروس ابولا، به فعاليت‌هاي ثابتي به عنوان يك دانشمند امريكايي ايراني‌تبار پرداخته علاوه بر آنكه او همچنين در مسير تحقيقات خود در زمينه بررسي ژنوم مالاريا، موفق به دريافت بودجه تحقيقاتي ٢ ميليون دلاري از بنياد بيل و مليندا گيتس (Gates Foundation Grant) شده ‌است.

ثابتي سومين زن در تاريخ حيات دانشگاه هاروارد است كه با معدل ۱۰۰ و مدارج كامل از مدرسه پزشكي اين دانشگاه فارغ‌التحصيل شده است. جالب اينكه وي در موسيقي نيز فعاليت دارد و به علت تمركز بر تحقيقاتي كه بر ابولا انجام داده انتشار چهارمين آلبوم او با تاخير مواجه شده است. با انتخاب پرديس ثابتي از سوي مجله تايم، فهرست ايرانياني كه طي ٨٧ سال گذشته به عنوان شخصيت سال مجله تايم معرفي شده‌اند به سه نفر رسيد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین