کد خبر: ۲۷۷۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

یونسی: امنیت عراق را امنیت خود می دانیم

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امنیت عراق را امنیت خود می داند، گفت: ارتش عراق به کمک ایران در حال پیشروی و تصرف سرزمین های اشغالی توسط گروهک تروریستی داعش است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین«علی یونسی» در گفت وگو با ایرنا درباره حمایت های جمهوری اسلامی ایران از اقلیت های مذهبی در عراق افزود: منافع مشترک ایران و عراق اقتضا می کند که ایران از این کشور حمایت کند.

وی با بیان اینکه همان خطراتی که عراق را تهدید می کند، ایران را نیز مورد تهدید قرار داده است، تصریح کرد: فاجعه ای که به نام داعش وارد عراق شده برای ما نیز خطر آفرین است، زیرا قربانیان اولیه آن طرفداران اصلی ایران یعنی ایزدی ها، مسیحیان و شیعیان این کشور هستند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام اقلیت های دینی و مذهبی تاکید کرد: البته این فاجعه همه مردم عراق از جمله شیعه و سنی را درگیر کرده است و جمهوری اسلامی برای امنیت منطقه و مردم عراق باید با تروریست ها مقابله کند.

وی اربعین را مانوری مردمی برای نشان دادن اقتدار مردم شیعه جهان دانست و ادامه داد: این کار بزرگی بود که دولت ایران و عراق بصورت مشترک انجام دادند و در تاریخ بی سابقه بود که جمعیتی به این عظمت و میلیونی در راهپییمایی بزرگ اربعین در امنیت کامل شرکت کنند.

یونسی خاطر نشان کرد: مراسم اربعین نشان داد که تهدیدات داعش و تروریست ها هیچ اهمیتی ندارد و این مراسم با امنیت کامل برگزار شد.

وی تصریح کرد: هر روز ارتش عراق به کمک ایران قدم به قدم در حال پیش روی و عقب راندن گروه تروریستی داعش و در حال تصرف مناطقی اشغالی است و امیدوارم که بزودی سرزمین پاک عراق از وجود این گروهک تروریستی پاک شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین