کد خبر: ۲۷۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

افشای راز قتل راننده جوان پس از ‌12 سال

اعضای باند سارقان مسافربرنما که از زنان زورگیری می‌کردند، پس از دستگیری، راز قتل راننده‌ای را پس از 12 سال فاش کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت زن جوانی که در دام مرد مسافربر گرفتار شده بود، آغاز شد. او در شکایت خود به ماموران پلیس شهرستان گنبد کاووس گفت: برای رفتن به خانه ام سوار یک خودروی پراید شدم که راننده پس از طی مسیری درها را قفل کرد و چاقویی به سمتم گرفت. او با تهدید پول، تلفن همراه و مدارکم را سرقت کرد.

پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود دریافتند، متهم از زنان و دختران دیگری نیز به این شیوه زورگیری کرده است. با افزایش مالباختگان روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و مشخصات خودروی مورد نظر در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت تا آنها به محض مشاهده خودرو، آن را متوقف کنند.

جست و جو ها در این رابطه ادامه داشت تا این که روزهای پایانی آذر امسال زن دیگری به پلیس آگاهی رفت و از متهمان فراری شکایت کرد. او در جریان سرقت اموالش توانسته بود شماره پلاک خودروی سارق را به خاطر بسپارد.

بنابراین کارآگاهان با این سرنخ، به استعلام شماره پلاک خودروی مورد نظر پرداخته و متوجه شدند خودرو در اختیار مردی به نام داوود است. او تحت تعقیب قرار گرفت و ماموران روز بعد او را هنگامی که قصد داشت زن دیگری را به عنوان مسافر سوار کند، دستگیر کردند.

در بازرسی ازخودروی داوود، مدارک هویتی فردی به دست آمد که ماموران احتمال دادند او نیز به دام مرد سارق افتاده باشد.

در این مرحله ماموران با احضار صاحب مدارک به پلیس آگاهی به تحقیق از او پرداختند که وی در اظهاراتش گفت: 6 سال قبل که با خودروی نیسانم بار جا به جا می کردم، دو مرد سراغم آمده و خواستند برای کار به مزرعه شان برم. در میانه راه یک نفر دیگر نیز به آنها اضافه شد و پس از طی مسافتی با تهدید چاقو خودرو و مدارکم را سرقت کردند.

باثبت اظهارات این مرد، ماموران احتمال دادند متهم بازداشت شده یکی از همان سه سارق باشد، که در مواجهه حضوری متهم و شاکی، مرد راننده یکی از سارقان خودرویش را شناسایی کرد.

ماموران سپس به بررسی پرونده های راکد پرداخته و متوجه سرقت های سریالی خودروهای نیسان از سال 82 شده که سارقان آن دستگیر نشده بودند. در جریان یکی ازاین سرقت ها راننده بیست و دو ساله ای به نام بهنام از سوی سارقان به قتل رسیده بود.

کارآگاهان به تحقیق در این زمینه پرداختند که داوود در بازجویی ها گفت: با همدستی دو نفر از دوستانم به نام های علیرضا و علی از سال 82 سرقت هایمان را شروع کردیم. در زمینه سرقت نیسان و انتقال آن به کشور افغانستان فعالیت داشتیم. در جریان یکی از سرقت هایمان در همان سال راننده خودرو مقاومت کرد که سه نفری با چاقوهایی که همراه داشتیم او را کشتیم و جسدش را در اطراف جاده انداختیم.

وی ادامه داد: سپس زندگی مخفیانه مان را شروع کردیم و پس از مدتی دوباره سرقت هایمان را از سر گرفتند و در پوشش مسافربر از زنان سرقت می کردیم. در این مدت در استان های گلستان، مازندران و خراسان رضوی فعالیت مجرمانه داشتیم.

سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان گلستان در این باره به جام جم گفت: با ثبت اعتراف های متهم، دو همدست وی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که مخفیگاه آنها در مشهد شناسایی شد و چند روز پیش کارآگاهان پلیس آگاهی با اعزام به این شهر متهمان فراری را دستگیر کردند.متهمان در بازجویی ها به سرقت های سریالی از رانندگان نیسان و نیز سرقت اموال زنان اعتراف کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین