کد خبر: ۲۷۷۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

مصرف بیش از 47 میلیارد لیتر بنزین و گازوییل در کشور

مقایسه آماری مصرف این فرآورده های نفتی در بازه زمانی ٢٧٦ روز امسال با مدت مشابه سال قبل حکایت از آن دارد که مصرف بنزین و نفت گاز دو درصد رشد و مصرف نفت کوره نیز ٢٧ درصد کاهش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 47 میلیارد و 498 میلیون لیتر گازوییل و بنزین در سراسر کشور مصرف شده است.
 
به گزارش ایرنا، مصرف چهار فرآورده اصلی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید در ٢٧٦ روز امسال به بیش از ٦٠ میلیارد لیتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.4 میلیارد لیتر کاهش داشت.
 
از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، روزانه به طور میانگین 69.8 میلیون لیتر بنزین، ١٠٢ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر نفت گاز، ٣٧.٩ میلیون لیتر نفت کوره و ٨.٧ میلیون لیتر نفت سفید مصرف شده است.
 
در ٢٧٦ روز امسال، ٦٠ میلیارد و ٣٦١ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر انواع فرآورده نفتی مصرف شد که این مقدار در قیاس با مدت مشابه پاسال، سه میلیارد و ٣٤٩ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر کاهش داشته است.
 
گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ١٩ میلیارد و ٢٦٤ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر بنزین، ٢٨ میلیارد و ٢٣٤ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر نفت گاز، همچنین ١٠ میلیارد و ٤٦٠ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر نفت کوره و دو میلیارد و ٤٠١ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر نفت سفید مصرف شده است.
 
مقایسه آماری مصرف این فرآورده های نفتی در بازه زمانی ٢٧٦ روز امسال با مدت مشابه سال قبل حکایت از آن دارد که مصرف بنزین و نفت گاز دو درصد رشد و مصرف نفت کوره نیز ٢٧ درصد کاهش داشته است.
 
همچنین مقایسه مصرف نفت سفید ٩ ماه امسال با مدت مشابه پارسال (دو میلیارد و ٦٧٧ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر) نیز از کاهش ١٠ درصدی این فرآورده نفتی حکایت دارد.
 
در ٢٧٦ روز امسال ١٩ میلیارد و ٢٦٤ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر بنزین مصرف شده است که از رشد دو درصدی آن در قیاس با مدت مشابه پارسال حکایت دارد.
 
برپایه این گزارش، در این بازه زمانی، روزانه به طور میانگین ٦٩ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر بنزین مصرف شده است.
 
این گزارش همچنین حاکی است که در مدت مشابه پارسال ( ٢٧٦ روز) مصرف بنزین ١٨ میلیارد و ٧٩٥ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر بود.
 
آمارهای مقایسه ای نشان می دهد در ٢٧٦ روز امسال، مصرف این فرآورده نفتی (بنزین) نسبت به مدت مشابه پارسال ٤٦٩ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر افزایش داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین