کد خبر: ۲۷۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵

چه‌کسانی امکان استفاده از 4G دارند؟

مدتی از ارائه خدمات نسل چهار ارتباطی می‌گذرد و در این میان به نظر می‌رسد همچنان گوشی بخش عمده‌ای از مشترکان کشور خدمات نسل چهار را پشتیبانی نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرضا دزفولی - مدیر عامل اپراتور دوم تلفن همراه - در پاسخ به این سوال که آیا آماری وجود دارد که در حال حاضر چند درصد مشترکان امکان استفاده از خدمات نسل چهار را دارند، توضیح داد: در حال حاضر حدود 30 درصد از گوشی‌هایی که در اختیار مشترکان شبکه ایرانسل است نسل سوم ارتباطی 3G را پشتیبانی می‌کنند اما باید به این نکته هم توجه داشت که بخش مهمی از کاربران گوشی‌های تلفن همراه در کشور به طور مرتب گوشی‌های خود را تغییر می‌دهند و آن‌ها را با نمونه‌های جدید عوض می کنند.

مدیر عامل ایرانسل درعین حال عنوان کرد: اکنون نمونه‌های جدید اکثر برندهای سازنده تلفن همراه خدمات نسل چهار را پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر همزمان با رشد پوشش ما همان طور که اقبال مردم نسبت به 3G افزایش پیدا کرد در نسل چهار نیز همین اتفاق خواهد افتاد و به مرور تجهیزات لازم برای استفاده از خدمات نسل چهار مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

دزفولی در عین حال یادآور شد: البته خدمات نسل چهارم ایرانسل از سوی مشترکان به دو شیوه مورد استفاده قرار می‌گیرد عده‌ای این خدمات را از طریق سیم کارت و بر روی گوشی‌های خود استفاده می کنند وعده دیگر به جای تغییر گوشی‌های خود می توانند از مودم‌های نسل چهار که قیمت چندان بالایی هم ندارند استفاده کنند.

وی در عین حال عنوان کرد: تجربه نشان داده است که در اکثر مواقع مردم و مشترکان خیلی سریع ظرف یک تا دو سال به سوی استفاده از نسل‌های جدید ارتباطی و سرویس‌های نو روی می‌آورند همان طور که پیش از این مشاهده شد هنگام ارائه خدمات USSD درصد مهمی از مشترکان نحوه تهیه شارژ خود را تغییر داده و از نرم افزاری USSD که جدیدتر بود بهره گرفتند.

به گزارش ایسنا، ارائه خدمات نسل چهار از چندی پیش توسط اپراتور دوم ارتباطی کشور آغاز شده و با استفاده از این خدمات مشترکان می‌توانند از سرعت بیشتری در اینترنت بهره‌مند شوند.

در حال حاضر تعداد شهرهایی که به شبکه 4G پیوسته‌اند محدود است و مشترکان این شهرها می توانند برای تست این مطلب که آیا گوشی هوشمند آن‌ها خدمات نسل چهار را پشتیبانی می‌کند یا خیر به سایت ایرانسل مراجعه کرده و با وارد کردن کد گوشی و یا نام شرکت تولیدکننده آن و مدل دستگاه خود مطلع شوند که آیا دستگاه آن‌ها خدمات نسل چهار را پشتیبانی می‌کند یا خیر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین