کد خبر: ۲۷۷۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

ورزش احتمال مرگ بر اثر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

مطالعات مختلف در سال‌های گذشته نشان داده است که ورزش از پیشرفت سرطان‌های مختلف می‌کاهد و حتی می‌تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، حدود یک هفتم مردان در طول زندگی مبتلا به سرطان پروستات می‌شوند. بررسی‌های جدید نشان داده است مردانی که سرطان پروستات دارند و این سرطان هنوز به جاهای دیگر نفوذ نکرده است می‌توانند احتمال مرگ بر اثر این بیماری را با انجام ورزش بیشتر، کاهش دهند.

پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به مدت 20 دقیقه‌ در روز یا بیشتر خطر مرگ این بیماران را کاهش می‌دهد. نتایج این تحقیقات در مجله "اپیدمیولوژی سرطان" منتشر شده است. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا امسال در آمریکا حدود 233 هزار مورد جدید سرطان پروستات شناخته شده‌اند و حدود 30 هزار مرد بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بررسی‌ها در این تحقیقات تاثیر انجام ورزش منظم بعد از تشخیص سرطان پروستات را نشان داده است. پیاده روی و یا دوچرخه‌سواری به مدت 20 دقیقه‌ در روز احتمال مرگ بر اثر سرطان پروستات را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

در این بررسی‌ها محققان چهار هزار و 623 مرد مبتلا به سرطان پروستات را مورد بررسی قرار دادند. در همه این افراد هنوز سرطان به خارج از غده پروستات نفوذ نکرده بود. در این بررسی‌ها تغذیه و نوع زندگی این افراد در نظر گرفته شدند. در طول این بررسی‌ها 561 نفر جان خود را از دست دادند و علت مرگ آنها و زمان آن و اطلاعات مربوط به آن آنالیز شد.

نتایج بررسی‌ها نشان را افرادی که روزی 20 دقیقه‌ پیاده روی یا دوچرخه‌سواری انجام داده‌اند. 30 درصد کمتر احتمال مرگ به هر دلیلی و 39 درصد کمتر احتمال مرگ بر اثر سرطان پروستات دارند. حتی افرادی که هفته‌ای یک ساعت فعالیت فیزیکی دارند. 32 درصد کمتر احتمال مرگ بر اثر سرطان پروستات دارند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: بررسی‌های ما نشان داده است که ورزش احتمال مرگ بر اثر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. با این حال باید در نظر داشت که مرگ هر فرد بر اثر فاکتورهای مختلفی رخ می‌دهد که منحصر به خود آن فرد است و کاملا نمی‌توان تمامی این فاکتورها را کنترل کرد.

ما به افرادی که سرطان پروستات دارند پیشنهاد می‌کنیم که ورزش را شروع کنند. ماه گذشته نیز مطالعاتی که در روزنامه‌ "اخبار پزشکی امروز" منتشر شد نشان داد که خوردن گردو و یا روغن گردو پیشرفت سرطان پروستات را کم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین