کد خبر: ۲۷۷۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
حامیان گذشته احمدی‌نژاد، فهمیده‌اند که مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند

رئوفیان: مواضع اخیر جریان احمدی‌نژاد نشان‌دهنده توهمات آنهاست

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا درباره صحبت‌های اخیر منتشر شده از احمدی‌نژاد و اطرافیان او مبنی بر بازگشت به قدرت گفت: صحبت‌های اخیر آنها نشانه بلندپروازی و خودبزرگ‌بینی است.
آفتاب‌‌نیوز :
 آفتاب-سرویس سیاسی: ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا درباره صحبت‌های اخیر منتشرشده از احمدی‌نژاد و اطرافیان او مبنی بر بازگشت به قدرت گفت: صحبت‌های اخیر آنها نشانه بلندپروازی و خودبزرگ بینی است. بهترین قضاوت‌کننده ملت بزرگ ایران هستند و متوجه می‌شوند که این سخنان از چه دست، گفتمانی است و با چه اهدافی مطرح می‌شود.

به گزارش آفتاب، اخیرا برخی از سایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد از در دیدار او با نمایندگان جبهه پایداری خبر داده‌اند که در این جلسه او حرف‌های تازه‌ای درباره بازگشت خود به عرصه قدرت بیان کرده است. آنگونه که گزارش شده او بازگشت خود را منوط به «شدت‌یافتن توطئه‌ها علیه رهبری» دانسته است. این در حالی است که در دولت دهم، احمدی‌نژاد به دلایلی که در ماجرای برکناری حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و دستور مستقیم رهبری برای ابقاع وی، پیش آمده بود، به مدت 11 روز خانه‌نشین و «قهر» کرده بود.

در همین راستا ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصوالگرا، با بیان اینکه احمدی‌نژاد خود را ناجی نظام و ولایت می‌داند، به خبرنگار «آفتاب» گفت: او فکر می‌کند اگر توطئه‌ای در کار باشد، قادر است آن را خنثی کند و می‌خواهد منجی وادی سیاست باشد.

وی ادامه داد: این ادعا، ادعای بزرگی است به همان بزرگی ادعاهای گذشته‌اش نظیر مدیریت جهان. باید از احمدی‌نژاد پرسید که با چه شاخص‌هایی توطئه‌ای که از آن به عنوان یک احتمال یاد می‌کند، را شناسایی کرده است. با توجه به اینکه ملت ایران قادر به خنثی کردن هرگونه توطئه‌ای علیه خط امام و رهبری هستند، کسی نمی‌تواند خودش را به عنوان عامل رفع توطئه بداند و از خود چهره نجات‌بخش، برای کشور بسازد.

وی در ادامه افزود: به هر حال رهبری نظام با درایت و معرفت عمیقی که به خداوند متعال دارند و با استظهار به پشتیبانی ملت بزرگ ایران، بر هیچ‌گونه تعابیری از این دست برنخواهند تابید. لذا ما همه این آمادگی را داریم بدون نیاز به فردی که بخواهد خود را محور قرار دهد، توطئه‌های خارجی و داخلی علیه نظام را خنثی سازیم و با کسی که خودش را «لیدر» و ناجی خنثی‌کننده این توطئه‌ها معرفی کند، برخورد می‌کنیم.

دبیر کل حزب ایران زمین اضافه کرد: سوابق و مواضع احمدی‌نژاد در طول دوران هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش به‌ویژه در دوره دهم، نشان‌دهنده این بلندپروازی‌ها و توهمات است.

وی گفت: حتی کسانی که از او حمایت کردند به او پشت کردند. مثل حسن فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی خودش اعلام نمود که «با توجه به اینکه احمدی‌نژاد از چارچوب مرام‌نامه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خارج شده است، ابتدا عضویتش به حالت تعلیق درآمده و سپس از جمعیت ایثارگران اخراج شد».

رئوفیان با اشاره به این که احمدی‌نژاد در تشکیلاتی مانند جمعیت ایثارگران انقلاب و فداییان اسلام تربیت شد، خاطرنشان کرد: آنها وی را بزرگ و وارد عرصه سیاست کردند و از او در مقابل آقای هاشمی حمایت کردند و او را به قدرت رساندند. اما امروز دریافتند که مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند. جای خوشحالی دارد که از این اشتباه خود بازگشته‌اند این خود یک دلیل و نشانی است از اینکه نزدیک‌ترین دوستان احمدی‌نژاد از او روی برگرداندند.

وی افزود: احمدی‌نژاد خود را ناجی رهبری می‌داند در حالی که در بیشتر مواقع در دوران ریاستش اقداماتی برخلاف توصیه‌های رهبری و حرکت‌هایی برخلاف سیاست‌های کلی نظام انجام داد. با این حال احمدی‌نژاد راه طولانی را باید طی کند تا بتواند ثابت کند که می‌تواند در راه ملت و نظام جان‌فشانی کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان سخنانش با اشاره به کم بودن احتمال ارائه یک لیست مشترک میان اصولگرایان و احمدی‌نژاد و حامیانش برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی‌نژاد بارها اعلام کرده است که انگیزه شخصی برای ورود به عرصه سیاست ندارد مگر اینکه دیگران بر او تکلیف کنند حالا چه کسی بر او تکلیف کند؟ الله اعلم. من از یادم نمی‌رود که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری نهم با وی دیداری داشتم و از او پرسیدم که شما چطور جرئت و شهامت ورود به وادی رقابتهای انتخاباتی پیدا کردید؟ وی با تاملی پاسخ داد که بر من تکلیف شده است. بنابراین احمدی‌نژاد و حامیانش راه را برروی خود نبسته‌اند تا برای آمدنشان توجیه داشته باشد برای اینکه وقتی پرسیدند شما که انگیزه‌ای نداشتید؟ بگوید بر من تکلیف شد تا توطئه‌هایی که علیه نظام و رهبری ایجاد شده است را خنثی کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین