کد خبر: ۲۷۷۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
انتقاد فراهانی از عملکرد طاهری:

حذف سوبسید دولتی تئاتر اشتباه طاهری بود

بهزاد فراهانی، بازیگر باسابقه تئاتر سینما و تلویزیون از عملکرد حسین طاهری مدیر کل اداره هنرهای نمایشی انتقاد کرد و گفت: حذف کمک‌های دولتی به بهانه خصوصی‌سازی و بی توجهی به قراردادهای تیپ و عدم شناخت مدیریت هنر تئاتر بزرگترین نقاط ضعف کارنامه حسین طاهری، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: بهزاد فراهانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون به تحلیل و ارزیابی عملکرد حسین طاهری مدیر برکنار‌شده اداره کل هنرهای نمایشی پرداخته و گفت: «متاسفانه عملکرد آقای طاهری در این مدت قابل قبول نبود. به‌نظر من مدیر اداره کل هنرهای نمایشی باید با مشورت اعضای خانواده تئاتر باشد و یا اینکه از میان هنرمندانی که تئاتر را می‌شناسند انتخاب شود.»

به گزارش آفتاب، بازیگر سریال امام علی (ع) افزود: ناآشنایی به نحوه مدیریت حوزه تئاتر و نمایش مسئله کوچکی نیست. آقای طاهری با بی‌توجهی به قراردادهای تیپ و حذف کمک‌های دولتی از بدنه تئاتر به رشد و توسعه آثار نمایشی بی‌اعتنایی کردند. 

وی گفت: مدیریت هنر عظیم و چندوجهی تئاتر مشکل است و مدیران باید درک کنند مدیریت در این حوزه به سادگی تولید یک سریال در رسانه ملی نیست.

 فراهانی با بیان اینکه خصوصی‌سازی کامل  تئاتر در کشور ما هنوز ممکن نیست، تاکید کرد: «بخش خصوصی در کشورهای پیشرفته با پشتوانه عظیم مالی که کارهایی نظیر ساختن سالن و امکانات سخت‌افزاری را به انجام می‌رساند نه اینکه به رنج هنرمندان بیفزاید و تولید آثار فاخر را کم کند.»

 وی تاکید کرد: «زمانی که حاکمیت در تولید آثار هنری نقش داشته و دارد، نمی‌توان خواستار رفع کمک‌های مالی  دولتی شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هزینه دکور وگاهی یک لباس ساده در نمایش بسیار بالاست، بنابراین نمی‌توان از حذف کمک‌های دولتی به تئاتر حرف زد، گفت: «تئاتر کشور ما با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم می‌کند، خالی‌شدن نمایش‌ها از هنر و اندیشه و  تکیه بیش ازحد به استفاده از ستارگان سینما، بلای جان تئاتر در کشور ما شده است. از سویی دیگر گروه‌گرایی برخی مدیران در بدنه اجرایی تئاتر آثار خودش را نشان می‌دهد. مسئولان فرهنگی ما باید هنر نماش را پدیده عظیم روانشانسانه درنظر بگیرند. این نوع نگاه به تئاتر سبب تولید آثار فاخر خواهد شد.»

به گزارش آفتاب، انتخاب نادرست مشاوران، عدم تعامل مناسب با هنرمندان؛ کاغذ بازی‌های اداری و سرگردان‌کردن هنرمندان و ضعف انتخاب نادرست مدیر موفق امور استانها بخشی از انتقادات گسترده هنرمندان به عملکرد حسین طاهری بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین