کد خبر: ۲۷۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

عینکی که خستگی کاربر را درک می‌کند

یک شرکت ژاپنی به نام Jins عینک هوشمندی ارائه داده که با نظارت بر حرکات چشم، سطوح خستگی فیزیکی و روانی کاربر را تعیین می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، عینک Meme بر سلامتی فرد نظارت کرده و به دلیل نظارت بر وی توسط حسگرهایش و هنگام نشستنش، می‌تواند شیوه نشستن او را ارتقا دهد.

این عینک از نوعی فناوری حسگر زیستی برای شناسایی تغییرات ریز در چشم و حرکات بدن استفاده می‌کند به طوری که کاربر با استفاده از آن می‌تواند بر ایمنی و سلامتی‌اش نظارت داشته باشد.

سه اﻟﻜﺘﺮود اﻛﻮﻟﻮﮔﺮاﻓﻲ (شیوه‌ای برای ثبت حرکات چشم) جایی نصب شده‌اند که فریم عینک صورت را لمس می‌کند و همچنین حسگرهای شش‌محوره در طول خروجی گوش قرار دارند و اطلاعات لازم درباره کاربر را به صورت مدام شکار می‌کنند.

همچنین، حسگرهایی روی بینی و نزدیک گوش‌های کاربر قرار دارند که پتانسیل الکتریکی حرکات چشم را اندازه‌گیری می‌کنند؛ سپس تفاوت‌های ولتاژ بین قرنیه و شبکیه به داده‌هایی مانند سطح هوشیاری تبدیل می‌شوند.

شرکت سازنده در حال همکاری با پزشکان و محققان برای بررسی ویژگی‌های دیگر این عینک مانند اندازه‌گیری سطوح علاقه، ارائه تمرینات مبتنی بر ورزش و کارکردهای تشخیصی ممکن برای بیماری‌های شناختی و ناتوان‌کننده عصبی است.

بهای این سامانه 199 دلار اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین