کد خبر: ۲۷۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۲

یونسی: تندروی ها علیه دراویش،خودسرانه بود

دستیار ویژه رئیس جمهور با تأکید بر اینکه "تندروی‌های گذشته علیه دراویش، اقداماتی خودسرانه و خارج از حاکمیت جمهوری اسلامی بود"، گفت: آن حرکت‌ها علیه دروایش در آن مقطع، برخلاف مصالح و قانون جمهوری اسلامی ایران بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفناب: علی یونسی در نشست خبری همایش "پیامبر رحمت و مدارا" در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهداف برگزاری این همایش، تأکید کرد: در این همایش، تأکید ما بر نمایش چهره اسلام رحمانی است که در واقع مایه وحدت شیعه و سنی است.

به وحدت اسلامی به عنوان یک تاکتیک مقطعی نگاه نمی‌کنیم

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در این نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، در این زمینه به اختلافات شیعه و سنی در مواردی اشاره کرد و گفت: ما بنا نداریم و به مصلحت هم نیست که بگوییم اختلافات از بین برود، چراکه اختلافات از بین رفتنی نیست. مهمترین هدف ما این است که با هم نزاع و دشمنی نکنیم.

یونسی با تأکید بر اینکه "داشتن اختلاف عقیده اشکالی ندارد"، خاطرنشان کرد: بحث ما این است که اختلافات شیعه و سنی باید در محافل علمی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار آنا، وی با اشاره به اینکه "همایش پیامبر رحمت و مدارا، در همان مسیر تقریب مذاهب اسلامی است"، گفت: کسانی که حرف از تقریب مذاهب به میان آوردند به دنبال این نبودند که اختلافات را بردارند بلکه می‌خواستند شیعه و سنی با هم دعوا و دشمنی نداشته باشند. همچنان که در مذاهب شیعه و سنی، فقهای هر یک از آنها با هم اختلاف نظر دارند.

یونسی با بیان اینکه "اختلاف سلیقه، از لوازم آفرینش است"، تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند که ما باید وحدت را به عنوان یک تاکتیک در ایامی که دشمن مشترک وجود دارد دنبال کنیم؛ در صورتی که اینگونه نیست و وحدت باید در زمانی که دشمنی هم وجود ندارد، دنبال شود؛ چرا که امت اسلامی در قرآن، امت واحده خطاب شده است و جمهوری اسلامی، نگاه تاکتیکی به این مقوله ندارد.

تندروی علیه مذاهب و فرق مختلف، به هیچ وجه مورد تأیید جمهوری اسلامی نیست

یونسی همچنین در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار سیاسی آنا، درباره موضع دولت یازدهم در قبال آنچه در سال‌های 84 و 85 علیه دراویش گنابادی اتفاق افتاد و نگاه دولت به نوع مواجهه با فرق مختلف گفت: آن اتفاقات ناگوار بودند و بعد هم تکرار نشدند.

وی افزود: آن حرکت، یک حرکت خودسرانه بود که خارج از حاکمیت و حکومت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

یونسی تأکید کرد: این حرکت‌های افراطی و تندروانه، به هیچ وجه مورد تأیید جمهوری اسلامی نیست. تندروی چه در مورد مذاهب و چه در مورد فرقه‌ها، درست نیست.

وی با بیان اینکه "ادیان، مذاهب و فرق مختلف در کشور وجود دارند و ملت باید در کنار هم و در سایه حاکمیت قانون زندگی کنند"، گفت: هیچ کس حق ندارد فراتر از قانون عمل کند. ملت ایران، با هر مذهبی حقوق برابر دارند و کسی نمی‌تواند آنها را از این حقوق محروم کند.

یونسی تأکید کرد: آن حرکت‌ها علیه دروایش در آن مقطع، برخلاف مصالح و قانون جمهوری اسلامی ایران بود.

گفتنی است، همایش پیامبر رحمت و مدارا، پنج شنبه هفته جاری از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح، در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز به کار می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین