کد خبر: ۲۷۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

گلايه‌های روحانی و شمخانی از شايعه‌سـازی دلواپسان

كنار هم قراردادن اظهارات شمخاني در مورد رسانه‌هاي شايعه‌پراكن با انتقادات چندي پيش سردار فيروزآبادي از رسانه‌هايي و حتي خبر چند دستگيري در اين مورد اما نتايج مهمي دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اگر در گذشته منتقدان دولت سابق تنها مي‌توانستند يك مصاحبه انتقادي كوتاه در رسانه‌ها داشته باشند اين‌بار منتقدان اين دولت ابزارهاي زيادي در اختيار دارند. ابزارهايي كه راه را براي تغيير دادن مسير انتقادها هموار مي‌كند. حالا دولت مانده است و اين منتقدان كه در همان سال اول صداي مسوول امنيتي‌ترين نهاد كشور را هم درآورد‌ه‌اند. از شايعه‌پراكني رسانه‌هايي كه با بودجه عمومي اداره مي‌شوند انتقاد مي‌كند و از برخوردهاي غيرقابل جبران منتقدان ابراز ناراحتي مي‌كند. كنار هم قراردادن اظهارات شمخاني در مورد رسانه‌هاي شايعه‌پراكن با انتقادات چندي پيش سردار فيروزآبادي از رسانه‌هايي و حتي خبر چند دستگيري در اين مورد اما نتايج مهمي دارد؛ نتايجي كه تيم منتقدان خاص دولت براي رسيدن به آن برنامه‌ريزي‌ها كرده بودند.

با طرح موضوعات كم ارزش، اقتدار و ابتكار دولت تضعيف نشود

علي شمخاني، دبير شوراي عالي امينت ملي اظهارات مهمي داشت. او با اشاره به سختي‌هاي دولت شروع كرد و گفت: تدابير و تصميمات ويژه دولت كه با هدف مديريت اقتصاد و تضعيف اثرات تحريم‌هاي غيرقانوني و ظالمانه اتخاد مي‌شود بايد مورد حمايت ملي و پشتيباني مجموعه قوا و نهادهاي كشور قرار بگيرد. به گزارش ايسنا، علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امينت ملي در جلسه هفتگي با كارشناسان اقتصادي دبيرخانه شورا، گفت: تدابير و تصميمات ويژه دولت كه با هدف مديريت اقتصاد و تضعيف اثرات تحريم‌هاي غيرقانوني و ظالمانه اتخاد بايد شود مورد حمايت ملي و پشتيباني مجموعه قوا و نهادهاي كشور قرار بگيرد.
 
شمخاني با اشاره به برنامه‌ريزي و تلاش مستمر نظام سلطه براي متشنج كردن فضاي اقتصادي و ايجاد شرايط متعارض در كشور افزود: در حالي كه دولت محترم با اتخاذ تمهيدات اقتصادي هوشمندانه ضمن ايجاد ثبات و آرامش در فضاي كسب و كار و فراهم كردن زمينه‌هاي رونق اقتصادي، پشتوانه‌هاي محكمي را براي مقابله با تحريم‌هاي ظالمانه به وجود آورده است نبايد با طرح موضوعات كم ارزش و بعضا غيرواقعي اقتدار و ابتكار دولت تضعيف شود. دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از برخي برخوردهاي جناحي تنگ‌نظرانه كه به بهانه نقد اقدامات اقتصادي مطرح مي‌شود اين گونه رفتارها را بازي ناآگاهانه در زمين دشمن عنوان كرد و افزود: توجه مجموعه دلسوزان نظام به شرايط خاص كشور و اولويت‌هاي اقتصادي پيش رو، ضرورتي است كه عدم توجه كافي به آن تبعات امنيتي و اجتماعي غيرقابل جبراني را متوجه كشور خواهد كرد. اما اينجاست كه شمخاني به اقدامات نادرست رسانه‌هايي كه از بودجه عمومي كشور تغذيه مي‌كنند و با شايعه‌پراكني و گزيده‌گويي هدفدار براي زمين زدن دولت اقدام مي‌كنند انتقاد مي‌كند. او در اين مورد با غيرقابل قبول عنوان كردن برخي اقدامات رسانه‌هاي برخوردار از بودجه عمومي كشور كه بدون توجه به اخلاق حرفه‌يي با گزيده‌گويي هدفمند و شايعه پراكني، وحدت ملي را دچار خدشه و آسيب مي‌كنند، افزود: انسجام، اتفاق نظر و هماهنگي كم‌نظير در مجموعه قواي كشور، فرصت ارزنده‌يي را براي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتي ايجاد كرده كه لازم است فارغ از حاشيه‌هاي كم‌اهميت مجموعه توان كشور براي بهره‌گيري از شرايط ايجاد شده بسيج شود.

انتقاد دوباره رييس‌جمهور از صدا و سيما

حسن روحاني در يك سال و نيم اخير بارها نشان داده است كه دل آنچنان خوشي از اقدامات و عملكرد رسانه ملي ندارد. حجم انتقادات دولت از صدا و سيما در مورد نحوه برخورد اين رسانه با قوه مجريه بسيار بالا بوده است. رييس‌جمهور بارها از كمرنگ جلوه دادن اقدامات دولت در رسانه ملي انتقاد كرده است. در كنار انتقادات روز گذشته او از رسانه‌ها اما يك اشاره مجدد به رسانه ملي هم داشته است و اينگونه به نظر مي‌رسد كه استمداد طلبي رييس‌جمهور از ساير رسانه‌ها به دليل نااميدي‌اش از رسانه ملي است. رييس‌جمهور روز گذشته در همين مورد گفت: «دولت كارهاي بزرگي در اين ١٦ ماه در حوزه آب انجام داده است، شما كشاورزان بايد بدانيد چون رسانه‌ها چندان به دولت كمك نمي‌كنند و صدا وسيما در انتقاد كه ما انتقاد را قبول داريم، خب الحمدلله ١٠٠درصد از اين فرصت انتقاد عليه دولت استفاده مي‌كند كه خوب هم هست، دست‌شان درد نكند». روحاني ادامه داد: «اما در بيان خدمات دولت نمي‌دانم چگونه است كه گاهي مشكل پيش مي‌آيد، تقصير كسي هم نيست، زبان حركت نمي‌كند كه بگويد دولت چه كرده و خدماتش چيست؟ لابد جايي يا در دوربين‌ها يا در فرستنده‌هاي‌شان مشكل دارند كه بايد كمك كنيم و ان‌شاءالله حل كنيم.»
 
 به گزارش روزنامه اعتماد، البته كه اشاره روحاني به نقش كمرنگ رسانه‌ها در حمايت از او در حالي صورت مي‌گيرد كه تيم رسانه‌يي خود روحاني نيز در اين روزها به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. انتقادات به ناتواني اين تيم است و مشخص نيست كه مجموعه اين انتقادات در مورد فضاي رسانه‌يي رقيب و ناتواني رسانه‌هاي دولت در اين روزها يك نتيجه كلي دارد و آن اين است كه دولت با رسانه در حال تخريب شدن است و تنها اميدش هم براي مقابله با اين انتقادها رسانه‌ها هستند.

تغيير تاكتيك منتقدان خاص به كجا مي‌رسد؟
 
در اين روزها كه منتقدان دولت حسن روحاني سخت مشغول تغيير در تاكتيك‌هاي روزانه هستند و صداي همگان درآمده است سوالات بسياري است كه بالاخره براي بهبود وضعيت دولتي كه تنها پس از يك سال و نيم از آغاز به كارش با اين هجمه‌ها روبه‌رو شده است چه بايد كرد. هشدارها به منتقدان خاص دولت در عرصه رسانه‌يي بسيار بوده است. چهره‌ها متنوع بوده و بسيار. سردار فيروزآبادي سردمدار هشدار دادن به اين منتقدان بوده است اما منتقدان خاص تنها تاكتيك‌ها را تغيير داده‌اند و خبري از كاهش شايعه‌پراكني نبوده است. شايعه‌پراكني‌ها بسيارند. پرونده تخلفات خيالي رو مي‌شود و مشكلات بسيارند. رسانه‌ها حالا نقطه پايان اميد حسن روحاني هستند براي نجات از دست منتقدان خاصي كه براي نحوه انتقادشان نقشه‌ها كشيده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین