کد خبر: ۲۷۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴

سیدمحمد خاتمی: امیدوارم چراغ امید در دل‌ها روشن باشد

خبرنگاران، مدیران و اعضای مجله چلچراغ به رسم هرساله برنامه‌ای به مناسبت شب یلدا ترتیب دادند و پس از پایان ماه صفر با حضور در دفتر سیدمحمد خاتمی با وی دیدار و گفت‌و‌گو کردند و بلند‌ترین شب سال را گرامی داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: در این دیدارِ صمیمانه و بی‌ریا، حاضران هر یک مطلبی را که تهیه کرده بودند اعم از مطالب طنز و جدی قرائت کردند و برخی به ذکر تبریک یلدا و آرزوی خوبی برای مردم ایران بسنده کردند و البته شاه‌بیت تمام صحبت‌هایشان، آزادی دربندان و زنده نگه داشتن یاد یارانی بود که هستند٬ اما در این جمع نیستند.

به گزارش آفتاب، سیدمحمد خاتمی در سخنانی کوتاه در این جمع، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه چراغ امید در دل‌ها روشن باشد، گفت: فقر، بیماری و عقب‌ماندگی سخت است٬ اما اگر امید در دل ملتی باشد، سختی‌ها و دشواری‌های بزرگ‌تر از آن را نیز از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه امید اگر با شکیبایی و صبوری همراه باشد، نتیجه‌بخش خواهد بود، به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و افزود: گرچه برخی شور و هیجان‌ها در این مناسبت‌ها انحرافی شده است اما اگر همه افراد از هر گرایش و گروه فکری در مسیر اهداف اباعبدالله گام بردارند، بسیاری از مرز‌ها برداشته می‌شود و همه کسانی که دلشان برای مظلوم می‌سوزد و برای الگوهای آزادگی احترام قایل هستند با گرایش‌ها و دین‌های مختلف کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

خاتمی گفت: امام حسین برای کرامت و آزادی و رهایی انسان از سلطه بیداد و مبارزه با تحقیر انسان قیام کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی؛ وی به مناسبت شب یلدا و به خواست حاضران دست به دعا شد و گفت:‌ ای خدای بزرگ، شاهکار آفرینش تو انسان بود. تو انسان را خردمند، مختار و آزاد آفریدی و زندگی انسان را آباد و آزاد و سربلند خواستی. خدایا تو انسان را کریم و با کرامت آفریدی اما در این دنیا بیش از هر چیز در این زمان کرامت انسان، پایمال و لگدمال شده است، از تو می‌خواهیم دل ما را به نور ایمان راستین روشن کنی تا گوهر انسانی خود را پاس بداریم و زندگی را برای همه انسان‌ها امن و آزاد و پیشرو بخواهیم.

خدایا با عنایت خود ما را در مسیری که خواست تو و برگزیدگان تو و پیشوایان بزرگ است، قرار بده و به ما عنایت کن که از مسیر حق منحرف نشویم و تمام تلاش خود را برای بیداری و رشد انسان‌ها به کار گیریم.

در این مراسم، برخی چهره‌های هنری و سینمایی از سیدمحمد خاتمی دعوت کردند تا کارهای آن‌ها که در حال تهیه یا اکران است به تماشا بنشیند. یکی از هنرمندان حاضر در این جمع، جمشید محمودی، کارگردان فیلم «چندمتر مکعب عشق» بود که به معضل مهاجران افغان در ایران می‌پردازد.

تهیه کننده این فیلم، نوید محمودی که برادر کارگردان است، توضیح داد که هر دو آن‌ها خود از جمله مهاجران افغان هستند و با اینکه به زندگی در ایران خو کرده‌اند٬ اما داستان فیلمشان را برده‌اند به سوی معضلات این مهاجران در ایران.

در پایان مراسم شب یلدا، عکس یادگاری چلچراغ با سید محمدخاتمی در سال ۹۳ ثبت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین