کد خبر: ۲۷۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷

واردات برنج به طور کامل قطع شد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واردات برنج به کشور به طور کامل قطع شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'خلیل آقایی' روز شنبه همایش تجلیل از هشت کشاورز نمونه ملی مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بیان کرد: در دوسال گذشته در بسیاری از محصولات واردکننده بودیم و حتی در استان مازندران هم واردات برنج داشتیم که به ضرر کشاورزان و شالیکارن بود اما از ابتدای سالجاری تاکنون حتی یک کیلوگرم برنج هم وارد نکردیم.

وی گفت: هم اکنون نه تنها تعرفه واردات برنج را تا 40 درصد افزایش دادیم حتی ثبت سفارش هم با این درصد بالا پذیرفته نمی شود و این به معنی برداشتن گام اول حمایت از تولید است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ تولید را در جامعه همگانی کنیم؛ افزود: همه مسئولان نظام مدیون و بدهکار مردم به خصوص کشاورزان و تولید کنندگان هستند.

وی بیان داشت: تنها راه توسعه پایدار و همه جانبه کشور استمرار و توسعه تولید است و باید سیرتکاملی را طی کند.

وی بیان داشت: امنیت غذایی در گرو گسترش تولید است و زمانی می توانیم به استمرار و توسعه تولید امیدوار باشیم که برای کشاورزان از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.

آقایی در ادامه بیان کرد:سیاست دولت براین است که تولید کنندگان ما به لحاظ درآمد و رفاه اجتماعی در سطح بالایی قرار گیرند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس درباره آیین تجلیل از کشاورزان نمونه مازندران گفت: این حرکت می تواند زمینه تشویق و حمایت از تولید کنندگان را فرهم آورد.

به گزارش ایرنا، همایش تجلیل از هشت کشاورز نمونه ملی مازندران با همت مرکز پژوهش و توسعه دفتر حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در دانشگاه آزاد واحد بابل با حضور مسئولان و تولید کنندگان برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین