کد خبر: ۲۷۸۴۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
شهربانو امانی در گفت‌وگو با «آفتاب»:

اینکه آقای حداد عادل شکست سال 92 را قبول کرده، نکته مثبتی است

صحبت‌های روزهای اخیر غلامعلی حدادعادل، سید رضا تقوی و کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه، در ششمین کنگره سالانه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره وحدت هرچه سریع‌تر اصولگرایان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده حاکی از آن است که جامعه اصولگرایی از پیروزی مجدد اصلاح طلبان در این انتخابات نیز به شدت هراس دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: شهربانو امانی، نماینده سابق مجلس، درباره هراس اصولگرایان از پیروزی مجدد اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هراس، دغدغه و نگرانی اصولگرایان از تجربه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و رای قاطبه مردم به کاندیدای اصلاح‌طلبان است و در واقع اگر معتقد با پایگاه مردمی خودشان و همفکرانشان باشند، نیازی نیست از همه تریبون‌های ملی به عنوان یک جریان فکری سیاسی بهره‌برداری کنند.

 به گزارش آفتاب، صحبت‌های روزهای اخیر غلامعلی حدادعادل، سیدرضا تقوی و کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه، در ششمین کنگره سالانه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره وحدت هرچه‌سریع‌تر اصولگرایان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده حاکی از آن است که جامعه اصولگرایی از پیروزی مجدد اصلاح‌طلبان در این انتخابات نیز به شدت هراس دارند تا جایی که حدادعادل در این نشست اذعان داشت: «در حال حاضر رقبای ما طعم پیروزی را بر اساس وحدت خود چشیده‌اند، آیا ما طعم تلخ شکست را در اثر تفرقه نچشیده‌ایم؟ آیا نباید از تجربه گذشته درس بگیریم و در مسیر وحدت حرکت کنیم؟»

شهربانو امانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هراس اصولگرایان از وحدت اصلاح‌طلبان به خبرنگار «آفتاب» گفت: من هم مانند تمام اصلاح‌طلبان از وحدت میان اصولگرایان استقبال می‌کنم و اینکه با یک لیست در انتخابات شرکت کنند، مورد قبول جامعه اصلاح‌طلبان است.

وی افزود: بهره‌برداری اصولگرایان از تریبون‌های ملی مانند صداوسیما نشان‌دهنده‌ی تشدد آرا بین اصولگرایان است و ما اصلاح‌طلبان امیدواریم که به یک وحدت برسند چرا که این موضوع به‌نفع کشور است و با یک برند و لوگو در انتخابات شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان کاملاً شفاف، روشن و قاعده‌مند در فعالیت‌های سیاسی حضور پیدا می‌کنند و از هیچ گروه و طیفی واهمه ندارند.

امانی با اشاره به سخنان حداد عادل درخصوص شکست اصولگرایان به دلیل تفرقه در انتخابات 92 اضافه کرد: اینکه آقای حداد عادل شکست سال 92 را قبول کرده، نکته مثبتی است هرچند که اصولگرایان هزینه‌ی تحمیل‌شده به ملت و کشور از طرف یک دولت اصولگرا را نپذیرفتند و رسما اعلام برائت و در یک رفتار ناصواب دامن خودشان را از فجایعی که دولت قبل به‌بار آورد پاک کردند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که این مهرهایی که بر پیشانی سیاسیون غیرطیف و جناح خودشان زده‌اند و می‌زنند را زمین بگذارند و شرایطی ایجاد کنند تا انتخابات سال آینده در فضایی مملو از آرامش و به صورت قانونمند برگزار و زمینه برای حضور تمام جناح‌های سیاسی فراهم شود بدون آنکه با روش‌هایی که دارند دوپینگ سیاسی کنند و از رانت‌های سیاسی بهره برند یا اینکه بخواهند جریان رقیب را تخریب کنند. در چنین شرایطی یک انتخابات پرنشاط با مشارکت حداکثری مردم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: تجربه‌ی انتخابات گذشته نشان می‌دهد هر زمان که اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان با وحدت رویه و با یک مانیفست شفاف و روشن و به‌طور مساوی حضور یافتند، قاطبه مردم مشتاقانه در آن انتخابات شرکت کرده‌اند و باز هم تجربه نشان داده که مردم گرایش بیشتری بر اصلاح‌طلبان دارند و اگر شرایط مذکور رعایت شود اقبال اصلاح‌طلبان در این انتخابات نیز بیشتر از اصولگرایان است.

این نماینده مجلس با اشاره به بخش دیگری از سخنان حدادعادل مبنی براینکه مجلس آینده باید اصولگرا باشد تا در مسیر امام و رهبری حرکت کند، اظهار داشت: من تعجب می‌کنم که چرا این افراد دیگران را خط‌کشی می‌کنند و دایره نظام و انقلاب را آنقدر تنگ کرده‌اند که فقط در آن یک جریان سیاسی را می‌بینند و یک جاده یکطرفه برای خود ساخته‌اند. تجربه جهانی نشان می‌دهد که اداره کشور با یک جریان سیاسی ممکن نیست.

امانی در پایان سخنانش گفت: در شرایط غیرعادلانه سیاسی که از سالیان دور بر کشور حاکم است و اکثر رسانه‌های ملی که با بودجه‌های عمومی اداره می‌شوند هم بر آن دامن می‌زنند، اصلاح‌طلب‌هراسی وجود دارد. چون اصلاح‌طلبان در حداقل زمان هم می‌توانند به یک اجماع برسند و رای اکثریت مردم را کسب کنند و این نشان می‌دهد که با وجود این شرایط غیرعادلانه سیاسی، گفتمان اصلاح‌طلبی در بین آحاد مردم، از اقبال بیشتری برخوردار است و حتی زمانی که اصولگرایان می‌خواهند رای بیاورند، شعارهای اصلاح‌طلبانه می‌دهند و تمام این حرفها حاکی از آن است که در کشور راهی به جز اصلاح امور برای حکمرانی بهتر وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
56
10
سلام
شمانيز چندين بار در انتخابات شكست خورديد آيا خوب نبود نكته مثبتي را در طول عمر خويش نشان ميداديد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
28
4
اخه به برصد ارا توجه كنيد هفتاد تا هشتآد درصد مال اصولگرا يأن بوده چرا بي نودي تحريف مي كنيد من بيطرفم اما مي ونم شما ميترسيد
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
5
39
علت شکست اصولگرایان در سال 92 پایبند نبودن و آشنا با اصول و قوانین سیاسی آنها مردم فراموش کردند
علت پیروزی اصلاح طلبها این است که با دل جان مردم هستند نه با مردم و انشالله برای همیشه پیروز هستند انشالله در انتخابات های مجلس آینده پیروز از آن اصلاح طلبها.الیس صبح بغریب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین