کد خبر: ۲۷۹۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

دادستان مشهد:‌ پیگرد برخی مدیران متخلف در ماجرای پدیده

چند روز قبل تمامی دفاتر غیرقانونی خرید و فروش سهام پدیده شاندیز به دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد پلمپ شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان عمومی و انقلاب مشهد از تحت تعقیب قرارگرفتن برخی مدیران دستگاه ها و سازمان های متخلف در ماجرای شرکت پدیده شاندیز خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ غلامعلی صادقی در جمع خبرنگاران گفت: حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد از مدت ها قبل به موضوع سهل انگاری و یا تخلف اداره ها  و سازمان های مختلف در ماجرای پدیده شاندیز وارد شده بود که این موارد به بازپرس پرونده اعلام شده است.

وی بااشاره به ارزش واقعی سهام شرکت پدیده  گفت: آن چه مشخص است این که ارزش سهام در این شرکت به صورت صوری و به اصطلاح بادکنکی افزایش پیدا کرده است که واقعیت خارجی ندارد و رقم دقیق ارزش سهام را باید کارشناسان زبده  بررسی کنند.

افزایش غیرقانونی تعداد سهام پدیده

صادقی  همچنین به افزایش غیرقانونی تعداد سهام این شرکت اشاره کرد و گفت: تا حدود یک هفته قبل تعداد سهام یک میلیارد و 875میلیون بود ، که دوباره آن را تقسیم و به 11 میلیارد و 250 میلیون سهم افزایش دادند که این کار غیرقانونی است و این موارد نوعی مانور متقلبانه و کلاهبرداری محسوب می شود.

قاضی صادقی در ادامه به برخی تخلفات مانند امضای برگه های خرید سهام با کاربری که هیچ سمت و مسوولیتی در شرکت های سرمایه گذاری ندارد، اشاره کرد و افزود: دغدغه مهم دستگاه قضایی این است که مردم و سهامداران متضرر نشوند و یا هنگام فروش سهام فریب نخورند.

تکذیب تبرئه پدیده


دادستان مشهد همچنین برخی شایعات مطرح در مجالس و سایت های غیرمعتبر مبنی بر تبرئه شرکت پدیده از اتهامات را تکذیب کرد و گفت: این پرونده در حال رسیدگی در دادسرای مشهد است و این گونه شایعات  به طور معمول از سوی افراد ذینفع در این ماجرا و در مجامع خصوصی و یا در جمع برخی سهامداران عنوان می شود که با  تکذیب آن به این گونه افراد هشدار می دهیم، از نشر اکاذیب که جرمی انکارناپذیر است خودداری کنند .

مدیر عامل پدیده باید ممنوع‌الخروج شود


همچنین عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسوولان به رسیدگی پرونده پدیده گفت: مدیر عامل پدیده باید ممنوع‌الخروج شود تا تکلیف تخلفات آن مشخص شود.

علی سبحانی‌فر با اشاره به فسادهای مالی اخیر یادآور شد: 80 درصد سهام و آورده‌های این شرکت متعلق به مدیرعامل و 20 درصد متعلق به مردم است.

او افزود :  باید بررسی شود چگونه یک شرکت بدون وارد کردن سهام خود در بورس، اقدام به فروش سهام به صورت عام کرده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس به دقت رصد پرونده پدیده را انجام می‌دهد، افزود: در گذشته مساله پدیده به مسوولان تذکر داده شد که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

چندی پیش قباد افشار رییس سازمان امور اراضی گفته بود  : مجموعه پدیده شاندیز تغییر کاربری غیر مجاز اراضی خود را در حدود 50 هکتار انجام داده که در این میان تغییر کاربری در سطح  ۵ / ۴۱  هکتار از این اراضی خارج از محدوده و در حریم شهر  قرار داشته و غیر قانونی است.

محمدحسن واحدی معاون استاندار خراسان رضوی نیز در خصوص پرونده اقتصادی پدیده شاندیز گفت: شرکت پدیده شاندیز از ابتدای شروع فعالیت خلاف قانون عمل کرده و مراحل قانونی را طی نکرده و با بررسی‌هایی انجام شده با این شرکت  برخورد قانونی خواهد شد.

چند روز قبل تمامی دفاتر غیرقانونی خرید و فروش سهام پدیده شاندیز به دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد پلمپ شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین