کد خبر: ۲۷۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد مطرح کرد:

بی‌اطلاعی وزارت ارشاد از دلایل احضار تهمینه میلانی به دادگاه

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: هنوز خود میلانی تفهیم اتهام نشده‌اند و ناشر نیز از دلایل این امر اظهار بی‌اطلاعی کرده است. باید صبر کنیم تا دلایل و مبنای این اتهام به صورت روشن بیان شود تا بتوان درباره آن تصمیم گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی:‌ حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد طبق معمول هر سه‌شنبه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شد و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به خبرنگار آفتاب درباره دلیل احضار تهمینه میلانی به‌خاطر کتاب "شهرزاد زن هزار ویک شب" به دادگاه فرهنگ و رسانه گفت: «خبر احضارشدن خانم میلانی را شنیده‌ایم. وزارت ارشاد از دلایل احضار وی به دادگاه بی‌اطلاع است و دلایل آن هنوز برای ما واضح و روشن نیست.

وی گفت: هنوز خود میلانی  تفهیم اتهام نشده‌اند و ناشر نیز از دلایل این امر اظهار بی‌اطلاعی کرده است. باید صبر کنیم تا دلایل و مبنای این اتهام به صورت روشن بیان شود تا بتوان درباره آن تصمیم گرفته شود.

نوش آبادی ادامه داد: ممکن است کتابی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شود اما به‌زعم فردی بخشی از آن نامناسب باشد. باید مشخص شود شاکی این پرونده خصوصی است یا مدعی‌العموم این شکایت را ترتیب داده است. اگر شاکی خصوصی باشد این پرونده بهتر پیگیری می‌شود. ممکن است مدعی‌العموم نیز براساس دلایل و برداشت‌های خود شکایت را طرح کرده باشد. اگر قرار بر این باشد که این موضوع به شکل جدی پیگیری شود ما در مقابل مجوز کتاب پاسخگو هستیم.
 
 وی در پاسخ سوال دیگر خبرنگار آفتاب درباره اقدامات تامین‌کننده امنیت جانی و روانی گروه‌های موسیقی توسط گروه‌های تندرو مانند آنچه که اخیرا برای گروه لیان در بوشهر رخ داد، گفت: «عده‌ای هستند که یا بر اثر دلسوزی و یا بر اثر بی‌اطلاعی هنجارشکنی کرده و بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع کشور؛ اقدامات فراقانونی و خلاف نرم اجتماعی انجام می‌دهند.

نوش‌آبادی گفت: ما فکر می‌کنیم اگر کسی حرفی برای گفتن دارد باید از طریق مجرای قانونی آن را دنبال کند و بر این مبنا کسی حق هرج و مرج ندارد. رفتارهای غیر‌قاعده و خلاف نظم اجتماعی، ناامنی خواهد آورد. گر کسی حس دلسوزی برای فرهنگ  دارد باید خود را به چارچوب‌های قانونی ملتزم کند. بنابراین همه در برابر قانون یکسان هستند و کسی بر دیگری مقدم نیستند و کسی نباید برای خودش حق غیرقانونی بخواهد. کسانی حق بیشتر از قانون می‌خواهند به حقوق دیگران بی‌احترامی می‌کنند.»

نوش آبادی در پاسخ سوال تکمیلی خبرنگار دیگری که از اقدامات اجرایی این وزارتخانه در تامین حقوق هنرمندان دربرابر اقدام هنجارشکنانه گروه‌های تندرو مانند کتک‌زدن اعضای گروه لیان پرسید؛گفت: «ما از هنرمندانی که به‌خاطر تامین امنیت مردمی که به آنان علاقه دارند از حقوق خود می‌گذرند، تشکر می‌کنیم. قطعا ما از انجام این رفتارها خوشحال نیستیم و اقدامات پیگیرانه لازم را برای جلوگیری از تکرار این رفتارها انجام خواهیم داد. از سویی دیگر  از هنرمندانی که به خاطر تامین امنیت مردم و جلوگیری از حوداث غیرقابل پیش‌بینی در حاشیه کنسرت‌ها به‌وجود می‌آید؛ از حق خود می‌گذرند تا مردم آسیب نببیند، تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد: تفاهماتی که برای برگزاری کنسرت‌ها بین وزارت ارشاد و نهادهای دیگر برقرار می‌شود، کتبی و قانونی است و کسی حاضر به شکستن تعهد خود نیست. اما گاهی اتفاقاتی پیش‌بینی نشده رخ می‌دهد که امنیت و نظم عمومی یک جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. متاسفانه این اقدامات سبب خدشه‌دارشدن حقوق برگزارکنندگان کنسرت و مردم می‌شود. ما از کسانی که حقوقشان به دلیل لغو کنسرت‌ها به‌خطر افتاده حمایت می‌کنیم اما تصمیمات بقیه مقامات محلی را نیز نادیده نمی‌گیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین