کد خبر: ۲۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

تکذیب زخمی‌شدن سردار سلیمانی

طی روزهای اخیر برخی منابع خبری از زحمی‌شدن سردار قاسم سلیمانی در عراق خبر داده‌اند. این در حالی است که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ضمن تکذیب این خبر، گفته است که سردار سیلمانی در سلامت کامل است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: در حالی که طی روزهای اخیر اخبار ضدونقیضی در برخی رسانه‌ها از زخمی‌شدن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در شهر سامراء عراق منتشر شده است، یک منبع آگاه این اخبار را تکذیب کرد.

به گزارش آفتاب، طی روزهای اخیر برخی منابع خبری از زحمی‌شدن سردار قاسم سلیمانی در عراق خبر داده‌اند. این در حالی است که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ضمن تکذیب این خبر، گفته است که سردار سیلمانی در سلامت کامل است.

به گزارش آفتاب، برخی رسانه‌ها اخیرا مدعی شده بودند که "محل حضور قاسم سلیمانی در نزدیکی سامراء هدف انفجاری انتحاری قرار گرفت و طی آن، قاسم سلیمانی زخمی و به بیمارستانی در تهران منتقل شد."

شبکه العربیه نیز در این‌باره نوشته بود: طبق بیان شبکه ملی عراق یک منبع آگاه در نیروهای مردمی که نخواست نامش فاش شود، از زخمی شدن قاسم سلیمانی در درگیری های دو هفته گذشته در سامراء خبر داده است. این منبع آگاه در ادمه افزود: "بعد از آنکه انفجاری در تجمع نیروهای مردمی صورت گرفت، ژنرال سلیمانی زخمی شد و به بغداد منتقل و از آنجا راهی نجف می شود. قرار است این ژنرال ایرانی به جبهه های جنگ علیه داعش بازگردد ولی پزشکان تشخیص داده اند تا بعد از بهبودی کامل به جبهه ها بازگردد. همین امر باعث شد تا ایران شخص دیگری را جایگزین او کنند."» 
 
در همین حال روزنامه اینترنتی عراقی «الوثیقه. نت» به نقل از یک منبع در داوطلبان مردمی (شبه نظامیان شیعه عراقی) نوشت ایران تصمیم گرفت فردی را جایگزین قاسم سلیمانی کند که در جریان درگیری با شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در منطقه الهاشمیه در نزدیکی سامراء زخمی شده است. 
 
این منبع افزود: «سلیمانی حدود دو هفته پیش در درگیری‌هایی که در نزدیکی سامراء در جریان بود زخمی شد، او فورا به بغداد و پس از آن به نجف انتقال داده شو تا پس از آن برای ادامه درمان به تهران انتقال یابد.»
 
 این منبع که خواسته نامش فاش نشود ادامه داد: «در انفجار انتحاری که یکی از محل‌های تجمع داوطلبان مردمی را هدف قرار داد، سلیمانی زخم خطرناکی برداشت. او قرار بود پس از معالجه به میدان جنگ باز گردد اما گزارش‌های پزشکی حاکی از آن بود که او در حال حاضر نمی‌تواند باز گردد. مساله‌ای که باعث شد ایران جانشینی برای او تعیین کند.»
 
 دولت عراق و مقامات ایرانی تا کنون به صورت رسمی در برابر این اخبار، اظهار نظر نکرده‌اند.
  
 ایران همواره اعزام نیروهای خود به عراق را به منظور مشارکت در جنگ علیه گروه داعش تکذیب کرده و گفته است حمایت‌هایش از عراق بیشتر جنبه مشورتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین