کد خبر: ۲۸۰۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

انتقاد یک وکیل از تصمیم وزارت کار

بهرامیان در واکنش به صحبت‌های ربیعی مبنی بر تصویب طرح برداشت ۲۰ هزار میلیارد ریال از صندوق بیمه بیکاری به آفتاب می‌گوید: این صندوق وابسته به سازمان تامین اجتماعی است. وزارت رفاه نمی‌تواند در جهت به‌کارگماردن کارگران بیکار مشمول بیمه بیکاری به شرکت‌های تعاونی، بخشی از مزد کارگران بیکار (که اینگونه شاغل می‌شوند) را از این اعتبار به عنوان مزد برداشت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دوم دی‌ماه در نشست مدیران اتحادیه‌های سراسر کشور اعلام کرد: معادل ۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق بیمه بیکاری برای اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در بخش تعاونی هزینه خواهد شد. به گفته علی ربیعی در صورتی که تعاونی‌ها آمادگی داشته باشند ما می‌توانیم این افراد را به تعاونی‌ها معرفی کنیم تا بخشی از حقوق آنان را دولت و بخش دیگر را کارفرمایان بخش تعاون به آنان پرداخت کنند.

به گزارش آفتاب، اعلام این خبر از طرف وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با واکنش خلیل بهرامیان وکیل ۱۰۰۰ کارگر شاکی در پرونده تامین اجتماعی روبرو شد. بهرامیان در واکنش به صحبت‌های ربیعی مبنی بر تصویب طرح برداشت ۲۰ هزار میلیارد ریال از صندوق بیمه بیکاری به آفتاب می‌گوید: این صندوق وابسته به سازمان تامین اجتماعی است. وزارت رفاه نمی‌تواند در جهت به‌کارگماردن کارگران بیکار مشمول بیمه بیکاری به شرکت‌های تعاونی، بخشی از مزد کارگران بیکار (که اینگونه شاغل می‌شوند) را  از این اعتبار به عنوان مزد برداشت کنند.

بهرامیان درباره این طرح توضیح می‌دهد: مفهوم این بیان این است که نصف حقوق این نوع کارگران از این صندوق پرداخت شود؛ یعنی کارفرمایان ساحل‌نشین بی‌غم فقط حدود نصف مزد کارگران را پرداخت می‌کنند. این طرح عملا در خدمت کارفرمایان است.

او ادامه می‌دهد: عواقب این طرح دقیقا دودش به چشم کارگرانی می‌رود که اکثر آنها با قرارداد موقت به کار مشغول هستند.

این وکیل کارگر تاکید می‌کند: این موضوع باعث می‌شود کارفرما از به‌کارگیری کارگرانی که حدود نصف حقوق آنها را می‌پردازد، استقبال کند. بنابراین کارگرانی که قرارداد موقت هستند و همه حقوق آنها را می‌پردازد را بیکار و این کارگران را جایگزین آنها خواهد کرد.

بهرامیان با بیان اینکه "این در واقع برداشت از صندوق خود کارگران و پرداخت دوباره به آنها است." عنوان می کند: ممکن است که این عمل ظاهر فریبنده ای داشته باشد، اما باید دید که در پس آن چه خواهد گذشت.

وکیل ۱۰۰۰ کارگر شاکی در پرونده تامین اجتماعی تاکید می کند: امیدوارم آقای ربیعی کاری انجام ندهد که مشمول ذهنیات کارگران نسبت به آقای مرتضوی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین