کد خبر: ۲۸۰۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

اظهارات ظریف درباره پیاده روی با کری

«پیاده روی کوتاه وزیران خارجه ایران و آمریکا در خیابان ساحلی ژنو» یکی از توضیحات محمدجواد ظریف به خبرنگاران بود که امروز (یکشنبه) و با استفاده از فرصت متروسواری وزیر به مناسبت هوای پاک مطرح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا پیاده روی با آقای جان کری پیشنهاد شما بود؟ گفت: نه، به دلیل اینکه جلسه صریح و جدی داشتیم شاید نیاز بود که چند دقیقه ای بحث ها متوقف شود و به شکل دیگری ادامه یابد؛ این کارها در بحث های دیپلماسی خیلی طبیعی است؛ ژنو دو ایراد داشت، یکی اینکه هتل باغ و حیاطی نداشت و دیگر اینکه کوچه های کنار هتل که چند دقیقه ای در آن قدم زدیم پر از خبرنگار بود و آنها هم اینگونه سوژه ها و عکس ها را می پسندند. 

وزیر خارجه ادامه داد:پرداختن بیش از اندازه نیاز به این حواشی کمکی نمی کند؛ حرکتی که آنجا شد بدون حاشیه سازی بود و صرفا به دلیل این بود که مذاکرات از حالت نسبتا تنش آلودی که پیدا کرده بود، خارج شود تا بتوان با استفاده از هوای پاک مقداری فضای مذاکرات تغییر پیدا کند. 

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: مذاکرات بسیار فشرده بود و تنها زمان استراحت ما همان یک ربع پیاده روی و زمان نماز بود که جلسه بسیار جدی بود و فرصت استراحت وجود نداشت؛ فکر می کنم دوستانی که بیش از ظرفیت موضوع در این زمینه استفاده سیاسی می کنند اشکالی ندارد، ما آمادگی داریم که دوستان استفاده سیاسی کنند؛ همیشه گفته ام مذاکرات ما یک حرکت ملی است و جناحی نیست و من هیچگاه در عمرم جناحی نبوده ام و نخواهم شد و لذا دوستان مطمئن باشند، من برای اهداف جناحی چنین کاری را نمی کنم، زیرا جناحی ندارم و از دوستان نیز توقع دارم که منافع ملی را فدای ملاحظات جناحی نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین