کد خبر: ۲۸۰۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
راکعی مطرح کرد:

تلاش برای حضور 50 درصدی در لیست اصلاح طلبان

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: از جمله مسائل مهمی که مطرح شد، در مورد زنان بود که زنان دیگر فقط مطالبات زنان را بیان نمی کنند بلکه خواهان آنند که حرف اول را در حوزه سیاست بزنند و طبق فرموده امام خمینی (ره) زنان باید در مقدرات اساسی کشور حضور فعالانه داشته باشند. البته کسانی هستند که هنوز مایلند، زنان را تحت سلطه و نظارت خود قرار دهند اما باید بدانند که پیشرفت زنان در تمام عرصه ها برگشت ناپذیر است. بنابراین ما در حال تلاش هستیم تا در لیست های اصلاح طلبان حضور 50درصدی داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: فاطمه راکعی، استاد دانشگاه و از سخنرانان همایش سراسری اصلاح طلبان، درباره صحبت های اخیر احزاب و چهره های اصولگرا مبنی بر خارج شدن جریان اصلاح طلبی ازخط انقلاب و تلاش اصلاحات برای ایجاد یک دوم خرداد دیگر گفت: من متاسفم که این سخنان از احزاب شناسنامه دار اصول گرا بیرون می آید این امر نشان دهنده این است که از فرهنگ سیاسی لازم برخوردار نیستند. این افراد به خود اجازه می دهند احزاب دیگر را به دلیل تفاوت در گرایش سیاسی تضعیف کنند. گفتن این صحبت ها، وهن فرهنگ سیاسی و وهن تحزب در کشور است.

به گزارش آفتاب، بعد از 6 سال همایش سراسری اصلاح طلبان پنج شنبه هفته گذشته با حضور 19 گروه اصلاح طلب برگزار شد. همایشی که با هدف حفظ انسجام میان اصلاح طلبان، مقدمه ای برای برگزاری همایش های آینده بود. فعالان سیاسی بر این باورند که مهم ترین دستاورد این همایش بازگشایی راهی است که اصلاح طلبان بتوانند در چهارچوب قانون در آن فعالیت کنند و در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همانند  انتخابات 24 خرداد 92 به پیروزی برسند. این در حالی است که از زمان برگزاری این همایش چهره های اصولگرا در گفتگوهای متعدد سعی در القای این موضوع دارند که اصلاح طلبان شانسی برای موفقیت در انتخابات ندارند یا اینکه افرادی چون اسد الله بادامچیان، عضو مرکزی حزب موتلفه، جریان اصلاح طلبی را فاصله دار با خط انقلاب می خوانند.

 در همین راستا فاطمه راکعی، استاد دانشگاه و از سخنرانان همایش سراسری اصلاح طلبان، با بیان اینکه در این همایش سعی شد تا بیشتر به مهم ترین مسائل سیاست داخلی پرداخته شود، به خبرنگار «آفتاب» گفت: بعد از مدت ها اصلاح طلبان شاخص کشور توانستند با یکدیگر دیدار و در مورد اینکه باید چه استراتژی را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بگیرند گفتگو کنند. از مباحث مطرح شده در این جلسه چگونگی رسیدن به انسجام و ارائه یک لیست مشترک برای انتخابات پیش رو بود.

وی در ادامه افزود: در این همایش مطالبات اصلاح طلبان در چهارچوب قانون مطرح شد  مثل مساله حصر و رسیدگی به پرونده دو حزب اصلاح طلبی که منحل اعلام شده اند چرا که این حق اعضا و هواداران اصلاح طلب این دوحزب است که به صورت شفاف بدانند که به چه دلیل قانونی این انحلال رخ داده است آیا اگر افرادی از یک حزب خلاف آیین نامه خود حرکت کنند باید کل حزب منحل اعلام شود؟

وی اضافه کرد: در مورد شخص آقای علی مطهری در این نشست صحبت شد به عنوان نماینده ای که شباهت های فکری چندانی با اصلاح طلبان ندارد، اما قاطعانه از حق قانونی افراد وگروه ها در حال دفاع کردن است. اما  این نماینده مجلس با وجود آنکه مصونیت قانونی دارد نمی تواند به راحتی سخن بگوید چراکه نمایندگانی اجازه صبحت کردن به آقای مطهری نمی دهند و به وی حمله می کنند این عمل زشت ترین حرکتی است که اتفاق افتاده است و یک نوع هتک حرمت به مجلس است.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: از جمله مسائل مهمی که  مطرح شد، در مورد زنان بود که زنان دیگر فقط مطالبات زنان را بیان نمی کنند بلکه خواهان آنند که حرف اول را در حوزه سیاست بزنند و طبق فرموده امام خمینی (ره) زنان باید در مقدروات اساسی کشور حضور فعالانه داشته باشند.  البته کسانی هستند که هنوز مایلند، زنان را تحت سلطه و نظارت خود قرار دهند اما باید بدانند که پیشرفت زنان در تمام عرصه ها برگشت ناپذیر است. بنابراین ما در حال تلاش هستیم تا در لیست های اصلاح طلبان حضور 50درصدی داشته باشیم.

راکعی درخصوص پیامدهای مثبت این همایش برای انتخابات مجلس تاکید کرد: همدلی و همگرایی 19 حزب بزرگ اصلاح طلب در کشور موجب ایجاد یک بیانه بسیار ارزشمند شده است که به عنوان یک دستور کار برای انتخابات مجلس بکار گرفته می شود.

این استاد دانشگاه  در پایان با اشاره به صحبت های اخیر اصولگرایان مبنی بر شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس اظهار داشت: ما حرف خودمان را می زنیم آن ها هم حرف خودشان را می زنند این موضوع را به زمان می سپاریم تا ببینیم چه رخ می دهد. بیان این سخنان در حال حاضر غیر حقوقی و غیر اصولی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین