کد خبر: ۲۸۰۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

امسال جوایز اسکار را چه کسانی به خانه می‌برند؟

هفته گذشته به روال هر سال این مراسم، بهترین های صنعت فیلمسازی جهان معرفی شدند تا در اواخر ماه ژانویه به امید کسب جایزه اسکار گرد هم جمع شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: بیشتر از یک ماه تا آغاز مراسم سالانه اهدای جوایز اسکار باقی نمانده است. جایزه‌ای که هر ساله توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (AMPAS)آمریکا به بهترین آثار صنعت سینما اهدا می‌شود. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

به گزارش «آفتاب»، جایزه اسکار یکی از نه جایزه از جوایز آکادمی است. جایزه اسکار که اولین بار در سال 1929 به امیل یانینگز به عنوان بهترین بازیگر تعلق گرفت، همواره طی این سال ها برای صنعت سینما معتبرترین جایزه جهانی محسوب می شده است.

هفته گذشته به روال هر سال این مراسم، بهترین های صنعت فیلمسازی جهان معرفی شدند تا در اواخر ماه ژانویه به امید کسب جایزه اسکار گرد هم جمع شوند.

طی فهرستی که اعلام شده است دو فیلم بردمن و هتل بزرگ بوداپست هر کدام نامزد دریافت 9 اسکار شده اند و دیگر فیلم های نامزد دریافت جایزه عبارتند از تک تیرانداز آمریکایی، ‌ پسر بچگی، بازی تقلید، سلما، تئوری همه چیز و تازیانه.

پسربچگی
کارگردان: ریچارد لینکلیتر
بازیگران: الار کولتران، پاتریشیا آرکت، اتان هاوک

فیلم پسربچگی روایت گر زندگی پسری به نام میسون است که سال های زندگی او به همراه خانواده اش را به شیوه مستند به تصویر کشیده است.داستان ساخته شدن فیلم به 12 سال پیش باز می گردد، هنگامی که ریچارد لینکلیتر عنوان کرد قصد دارد در زادگاهش یعنی شهر هیوستن آمریکا، داستان زندگی یک پسربچه 6 ساله را به مدت 12 سال به تصویر بکشد.

پروژه جاه طلبانه ریچارد لینکیتر که با سه گانه اش درباره روابط زوج ها معروف شد. پسربچگی به شکلی ادامه آن فیلم هاست و برای اولین بار در تاریخ سینما طی دوازده سال با بازیگران ثابت فیلمبرداری شده و پسربچه فیلم در طول فیلمبرداری به فرد بالغی بدل می شود.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره ساندنس و متعاقب آن در بخش مسابقه برلین به نمایش درآمد. به تازگی از سوی منتقدان مجله انگلیسی سایت اندساند به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد و نامزد دریافت جوایز گوناگون نیز شده است.

هتل بزرگ بوداپست
کارگردان: وس اندرسون
بازیگران: ریف فاینس، ادوارد نورتون، ماتیو آلمالریک

این فیلم داستانی را در خلال جنگ جهانی اول و دوم به تصویرمی کشد که تمیز دادن مرز خیال و واقعیت آن بسیار دشوار به نظر می رسد. در سال ۱۹۳۰ که دولتی فاشیست در حال قدرت گرفتن است و شعله جنگ در حال روشن شدن، هتل بزرگ بوداپست به واسطه تلاش فراوان مهماندار و شاگردش به یکی از برترین تفریحگاه‌های اروپا تبدیل شده است. یکی از مشتریان همیشگی هتل می‌میرد و یک نقاشی ارزشمند به مهماندار می رسد، با این اتفاق همه چیز تغییر می‌کند.

این فیلم تا کنون توانسته است نظر مثبت بسیاری از منتقدان و مخاطبین را تامین کند و به دنبال آن در مراسم های اهدای جوایز گوناگون خوش درخشیده است.

بردمن
کارگردان: آلخاندرو گونزالس ایناریتو
 بازیگران: مایکل کیتون، ادوارد نورتون، نائومی واتس

فیلم بردمن یا مرد پرنده درباره داستان زندگی ریگان تامسون بازیگری است که در نقش قهرمانی به نام بردمن توانسته در دنیای سینما موفقیت های زیادی را کسب کند و حالا در نیویورک در حال بازی در یک تئاتر متقاوت با واقعیت های مختلفی از زندگی اش روبرو می شود. مایکل کیتون با بازی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش اول شد.

سلما
کارگردان: آوا دوورنای
 بازیگران: دیوید اویلووو، کارمن اجوجو، تیم راث

اتفاقات اين فيلم از اول ژانويه ۱۹۶۵ در شهر سلمای آلاباما شروع می‌شوند و با سومين راه پيمایی ظفرمندانه در مونتگومری و اعلام قانون حق رأی برای سیاه پوستان در يکی از جلسات مشترک کُنگره توسط پرزيدنت جانسون به اوج خود می‌رسد. سال‌های بين اين دو اتفاق نماينده يکی از سياه‌ترين دوران‌های جنبش حقوق مدنی در دهه ۱۹۶۰ ميلادی هستند. اين دوران نه تنها با قتل مالکوم ايکس در ۲۱ فوريه بلکه با اقدامات خشونت آميز گسترده و کشمکش تاکتيکی بين جانسون و مارتين لوترکينگ بر سر بهترين راه برای مطرح کردن حق رأیبه ياد آورده می‌شود.

تئوری همه چیز
کارگردان: جیمز مارش
 بازیگران: ادی ردماین، فلیسیتی جونز، اکیلی واتسون

فیلم  تئوری همه چیز   براساس داستان زندگی استفن هاوکینگ دانشمند قرن حاضر ساخته شده است و داستان در دوران جوانی وی و حول آشنایی او با دختری به نام جین می گذرد. جین بر خلاف استفن معتقد است که خلقت و آفرینش جهان با هدف و منظوری از پیش تعیین شده، صورت گرفته است. در ادامه داستان هاوکینگ با مبتلا شدن به بیماری ای. ال. اس رفته رفته توانایی حرکتی و تکلم خود را از دست می دهد و زندگی هر دوی آنها دستخوش تغییراتی می شود.  تئوری همه چیز  برخلاف انتظارات، سر و کار چندانی با تئوری های علمی استفن هاوکینگ ندارد و تمرکز اصلی خود را بر روی زندگی شخصی وی و ارتباطش با همسرش جین قرار داده است.

بازی تقلید
کارگردان: مورتن تیلدام- بازیگران:بندیکت کامبرباچ، کیرا نایتلی

 بازی تقلید درباره داستان زندگی آلن تورینگ، ریاضی‌دان بریتانیایی است که در جنگ جهانی دوم با طراحی یک ماشین که آن را مادر رایانه های امروز می دانند، از عهده رمزگشایی پیچیده ترین سیستم اطلاع رسانی آلمان ها به نام انیگما برمی آمد.

بازی تقلید با نامزدی در هشت رشته اسکار نیز از دیگر شانس های مهم اسکار امسال به شمار می رود.

تازیانه
کارگردان: دامین شیزل
بازیگران: مایلز تلر، جی. کی. سیمونز، ملیسا بنوت

فیلم تازیانه داستان زندگی موسیقی دانی جاه طلب را روایت می کند که سرسختانه در تلاش است تا به درامری حرفه ای تبدیل شود و بتواند در دنیای موسیقی نام خود را به ثبت برساند. تازیانه روایت گر تلاش های موسیقی دانی است که آن قدر مشتاق حضور در ميان بهترين‌های موسيقی جاز است که حاضر است آنقدر بنوازد تا خون از سرانگشتان دردناکش بیرون بجهد..
 
تک تیرانداز آمریکایی
کارگردان: کلینت ایستوود
بازیگران: بردلی کوپر، سینا میلر، لوک کرایمز

تک تیرانداز امریکایی در رابطه با داستان واقعی کریس کایل سرباز نیروی دریایی امریکا که توانست تبدیل به ماشین آدم کشی ارتش امریکا شود و رکورد بیشترین کشتار دشمنان در جنگ به عنوان یک تک تیرانداز آمریکایی از آن خود کند. کايل، که در دهه ۲۰۰۰ چهار بار به عراق اعزام شده است، ۱۶۰ قتل را به نام خود ثبت کرده است. این فیلم به گفته منتقدان کاری به درستی و غلطی جنگ ندارد و در عوض روی تلاش اين مردان در سنگرها تمرکز می‌کند. اين فيلم درباره زندگی، مشکلات و اهريمن‌هایی است که بايد در زمان جنگ و بعد از برگشتن به خانه شکست دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین