کد خبر: ۲۸۰۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

ایران بزرگترین تولیدکننده برق خاورمیانه شد

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید و مصرف کننده برق منطقه خاورمیانه است، گفت: سالانه معادل ظرفیت تولید برق کشورهای همسایه در ایران ظرفیت تولید برق ایجاد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، همایون حائري امروز در كنفرانس حفاظت و سيستم‌هاي قدرت برق با بیان اينكه هم اکنون ظرفيت برق نيروگاهي كشور ۷۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است، گفت: در حال حاضر ايران بزرگترین تولید کننده برق منطقه خاورمیانه و چهاردهمين توليد كننده بزرگ برق جهان است.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه هرچند ايران بزرگ ترين توليد كننده برق در بين كشورهاي منطقه به شمارمي رود، اما از لحاظ مصرف برق نيز جزو پرمصرف ترين كشورهاي منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد: در زمينه طراحی و ساخت رله جرياني و ولتاژي ميكروپروسوري در كشور صنعت برق به خودكفايي رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اينكه رشد مصرف سالانه برق كشور حدود ۸ درصد است اظهار داشت: با توجه به رشد سالانه مصرف برق، كشور براي توسعه ملي، رفاه اجتماعي و رفع نياز مشترکان سالانه به طور متوسط معادل ظرفيت توليد برق يكي از كشورهاي همسايه به ظرفیت تولید برق خود اضافه می کند.

حائری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی طراحی و ساخت داخلی رله ديفرانسيلي با مشارکت دانشگاه شريف در حال انجام است، به افزايش شاخص عملكرد سيستم هاي حفاظتي برق اشاره كرد و افزود: اين شاخص در سال جاري به ۷۸ درصد رسيده است در حالي كه اين متغير در سال ۸۵ حدود ۵۳ درصد بود.

وي با اشاره به كاهش ۲.۶ درصد حوادث شبكه برق كه منشاء بروز آن مشخص نشده است اظهار كرد: سال گذشته يكهزار و ۲۰۴ حادثه رخ داد كه يكهزار و ۷۳ مورد منشا بروز حادثه شناخته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین