کد خبر: ۲۸۰۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

همه میوه‌های لوکس به جز موز، قاچاق است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با استناد به پاسخ وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه اعلام کرده هیچ گونه مجوزی برای واردات میوه نداده و به غیر از موز، تمام میوه‌های لوکس به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شاهرخ ظهیری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه اتاق بازرگانی چه پیگیری‌هایی برای واردات میوه‌های لوکس به میوه‌فروشی‌ها کرده در حالی که بسیاری از میوه‌های تولید داخل روی دست کشاورزان مانده است اینگونه پاسخ داد که بارها در مورد ورود بی‌رویه میوه‌های لوکس تذکر داده‌ایم.

وی افزود: طی آخرین بار که از وزیر جهاد کشاورزی سؤال کردیم که این میوه‌ها چگونه مجوز واردات گرفته‌اند این طور پاسخ گرفتیم که وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه مجوزی برای واردات میوه نداده و تمام اینگونه میوه‌ها از طریق قاچاق وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: ما هم در این زمینه مشکل داریم و نمی‌دانیم چگونه باید با مسئله برخورد کرد که به راحتی قاچاق وارد کشور می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد.

ظهیری با تأکید بر اینکه طبق اعلام رسمی به جز موز که در کشور کشت نمی‌شود هیچ گونه میوه دیگری از مبادی قانونی حق واردات ندارد افزود: در عین حال واردات رسمی موز هم در مقابل صادرات برخی از اقلام میوه مانند سیب انجام می‌شود تا تعادل بین تولید محصولات کشاورزی و عرضه و تقاضا برقرار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین