کد خبر: ۲۸۱۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
مدیر انتشارات سرمشق در گفت‌وگو با آفتاب:

کتاب‌های کودک از وضعیت اقتصادی کم‌تر آسیب دیده‌اند

کتاب‌های کودک و نوجوان از آسیب‌های اقتصادی وضعیت نشر، کمتر آسیب‌ دیده‌اند. با این وجود ما افت فروش سی یا چهل درصدی کتاب کودک را تجربه کرده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: میرزاده، مدیر انتشارات سرمشق ناشر کودک نوجوان گفت: کتاب‌های کودک و نوجوان از آسیب‌های اقتصادی وضعیت نشر، کمتر آسیب‌ دیده‌اند. با این وجود ما افت فروش سی یا چهل درصدی کتاب کودک را تجربه کرده‌ایم.

این ناشر کتاب کودک در نمایشگاه یاد یار مهربان و در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب، تاکید کرد: «در شرایط رکود وضعیت اقتصادی اولین کالایی که از سبد خانواده‌ها حذف می‌شود، کتاب است. با این که کتاب‌های کودک و نوجوان آسیب کمتری در این دوره دیده‌اند چون بچه‌ها نیاز به سرگرمی دارند و نمی‌توان این بخش را به‌طور کلی از زندگی آن‌ها حذف کرد. اما با این وجود افت فروش سی و چهل درصد را در این سال‌ها تجربه کردیم.»

این ناشر کودک نوجوان به پروسه خرید وزارت ارشاد از ناشران اشاره کرد و گفت: «پروسه هیات خرید ارشاد گاهی به ناشران کودک و نوجوان نمی‌رسد. به‌نظر من وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم کمک‌هایی برای حمایت از ناشران انجام داده است، پیگیری معافیت ناشران از مالیات و حذف یارانه کاغذ و تبدیل‌شدن آن به بن امر مثبتی است اما مشکل اصلی ما این است که گاهی این بن‌ها به چرخه خرید کتاب نرسیده و در خیابان انقلاب فروش می‌روند که به نظر من باید برای جلوگیری از این کار اقداماتی صورت بگیرد.»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان که پنجشنبه دوم بهمن برگزارشد، اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هم باعث ایجاد شوق مطالعه می‌شود و هم نوعی حمایت از صنعت نشر است.نمایشگاه یاد یار مهربان به ناشران کتاب های کودک و نوجوان اختصاص دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین