کد خبر: ۲۸۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
انتقاد یک خبرگزاری از توضیحات احمدی‌نژاد درباره رحیمی

احمدی‌نژاد بهتر است دم فروبندد و به قانون تمکین کند

آقای احمدی‌نژاد و دفتر وی به جای فرافکنی یا فرار به جلو که احتمالاً موجب بغرنج‌تر شدن مسائل خواهد شد، بهتر است یا به قول و قرار پیش گقته در صورت اثبات تخلفات معاون اول سابق عمل کنند یا دم فروبندند و به قانون و مراجع قانونی تمکین کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سایت خرداد نوشت: خبرگزاری فارس که تلاش بسیاری کرده است تا فسادهای مالی محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد که از سوی قوه قضائیه محکوم شده است را به اصلاح‌طلبان و به‌خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت دهد، حالا بعد از انتشار توضیحات احمدی‌نژاد درباره حکم رحیمی و اعلام برائت از وی، ضمن انتقاد از جوابیه احمدی‌نژاد نوشته است: آقای احمدی نژاد و دفتر وی به جای فرافکنی یا فرار به جلو که احتمالاً موجب بغرنج تر شدن مسائل خواهد شد، بهتر است یا به قول و قرار پیش گفته در صورت اثبات تخلفات معاون اول سابق عمل کنند یا دم فروبندند و به قانون و مراجع قانونی تمکین کنند. 

این خبرگزاری در یادداشتی با عنوان "آقای احمدی‌نژاد! هشدار آن روزها برای امروز بود/ زاویه رفتن از اصولگرایی با رحیمی آغاز شد" و با ذکر اینکه "حواله دادن تخلفات آقای رحیمی به قبل از ورود وی به دولت، نه تنها مشکلی از آقای احمدی‌نژاد حل نمی‌کند بلکه این سئوال جدی را به وجود می‌آورد که به رغم تذکرات فراوان از جانب اصولگرایان، چرا رئیس‌جمهور سابق بر رتبه رحیمی افزود و تقریباً او را به نفر دوم دولت خود تبدیل کرد"، می‌نویسد: به کارگیری واژگانی چون «حتی با فرض صحت» و «قبول رسیدگی قانونی و صحیح» برای اتهامات منجر به محکومیت نهایی آقای محمدرضا رحیمی بیانگر آن است که رئیس جمهور سابق و دفترش هنوز هم باور نکرده و یا نمی خواهند باور کنند که آقای معاون اول توسط مرجع ذیصلاح قانونی یعنی دستگاه قضایی با طی روال قانونی، بازجویی، تفهیم اتهام ، محاکمه و محکوم شده است. این گونه شبهه افکنی و ایجاد ابهام در اجکام مراجع قانونی - که البته بی سابقه نیست - حکایت از آن دارد که متاسفانه پرده اوهام سیاسی، مرتفع نشده و همچنان پابرجاست. گویی آقای احمدی نژاد نمی خواهد تعصب بی پایه و مبنایی که موجب شد تا دولتش بدان فرجام تلخ منتهی شود کنار بگذارد و در این ایامی که بسیاری از پرده ها فروافتاده و غبارها فرونشسته، بیش از این حیثیت و اعتبار خود را به پای افرادی قربانی نکند که هیچ نسبت و قرابتی با شعارهای مطروحه از جانب وی، چونان عدالت و پاکدستی نداشته و ندارند.به نظر می رسد نشستن و دم فروبستن ولو به تلخی و سختی بهتر از زبان درگشودن به تکرار ادعاهایی است که جز به اثبات هرچه بیشتر گریز از قانون و خودرایی نمی انجامد.
 
فارس در ادامه نوشته است: خوب است آقای احمدی نژاد به عنوان اصلی ترین و تنها مدافع آقای رحیمی در سالیان اخیر، به جای ایراد شبهه در ماهیت قضایی پرونده آقای رحیمی، شجاعت به خرج داده و همانگونه که قبلاً گفته بود، به دلیل اثبات تخلفات معاون اول خود از مردم عذرخواهی کند که احتمالاً چنین اقدامی بسیار بیشتر از پافشاری بر دعاوی پیشین منزلت خواهد داشت. 
 
نکته جالب توجه در نوشته خبرگزاری فارس این است که این رسانه که خود تلاش زیادی کرده است تا اتهامات رحیمی را به دوران سازندگی و اصلاحات ربط دهد، اینک ضمن انتقاد از احمدی‌نژاد می‌نویسد: از سوی دیگر طرح این مسئله در بیانیه دفتر رئیس‌جمهور سابق که «تخلفات رحیمی مربوط به قبل از سال 86 و ورود وی به دولت است» نه تنها باری از مسئولیت آقای احمدی‌نژاد کم نمی‌کند که بر آن می‌افزاید... بدین ترتیب، آقای احمدی‌نژاد و دفتر وی به جای فرافکنی یا فرار به جلو که احتمالاً موجب بغرنج‌تر شدن مسائل خواهد شد، بهتر است یا به قول و قرار پیش گقته در صورت اثبات تخلفات معاون اول سابق عمل کنند یا دم فروبندند و به قانون و مراجع قانونی تمکین کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین