کد خبر: ۲۸۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲

لب خشکیده تهران تر شد

بالاخره با بارش‌های صورت گرفته در اوایل بهمن ماه رشد منفی ریزش‌های جوی کم شد به گونه‌ای که از اول مهر ماه تا روز پنجم بهمن ماه سال جاری مقدار بارندگی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به رقم 12 درصد منفی رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تا ابتدای بهمن ماه رشد بارش‌ها در تهران 14 درصد منفی بود. براساس آمار از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه) تاکنون 99.7 میلی‌متر بارش در استان تهران صورت گرفته که 103 میلی متر از آن مربوط به بهمن ماه است.

این درحالی است که حجم بارش‌ها در زمان مشابه در سال‌ آبی گذشته 113.91 میلیمتر و دراز مدت 136.2 میلیمتر به طور متوسط بوده است لذا شاهد رشد منفی 12 درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری تا تاریخ پنجمن بهمن ماه هستیم.

گرچه این رشد منفی است اما باز نسبت به آمار اعلام شده در ابتدای بهمن ماه که بیانگر کاهش 14 درصدی بارش‌ها بوده است، رضایت بخش تر به نظر می رسد.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا تاریخ مورد بحث (پنجم بهمن ماه)حجم ریزش های جوی 1959.89 mcm (میلیون متر مکعب) بوده در حالی که در زمان مشابه در سال گذشته 2239.15 میلیون متر مکعب و در دراز مدت به طور متوسط 2677.98 میلیون متر مکعب ریزش جوی داشته ایم.

در نهایت آمار نشان دهنده کاهش 12 درصدی بارندگی و ریزش‌های جوی نسبت به سال گذشته و رشد منفی 27 درصدی نسبت به متوسط درازمدت است.

گرچه مقدار بارندگی و ریزش‌های جوی در زمان مورد بحث نسبت به سال گذشته در بهمن ماه بهبود یافته و از 14 درصد رشد منفی به 12 درصد رسیده است اما به خاطر کاهش بارش‌ها در بهمن ماه به صورت کلی نسبت به درازمدت از ابتدای بهمن تا امروز تغییرات منفی مقدار بارش ها و حجم ریزش‌های جوی از منفی 24 درصد به منفی 27 درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، پایتخت یکی از سه کلانشهر کشور بوده که در تابستان دچار چالش جدی کم آبی شد و بارها گفته می‌شد که در صورت رعایت الگوی مصرف، صرفه جویی و داشتن سال آبی بهتر نسبت به دوره قبل در دی ماه و بهمن ماه چالش نخواهیم داشت اما در مقابل می بینیم که همچنان آمار نشان دهنده رشد منفی بارش ها نسبت به سال گذشته و درازمدت است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین