کد خبر: ۲۸۱۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱

ظریف: غرب و اروپا در مذاکرات هسته ای باید اعتماد مردم ایران را به دست آورند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای کرواسی خود، با یادآوری مذاکرات هسته ای بین گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: غرب و اروپا باید اعتماد مردم ایران را به دست آورند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، خانم «وسنا پوسیج » معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت گو کرد.

ظریف در این دیدار با تاکید بر اینکه مرز بین آزادی بیان و توهین به مقدسات باید رعایت شود، از اینکه در اروپا به راحتی به اعتقادات مسلمانان توهین می شود ابراز تاسف کرد.

وی در ادامه گفت: سفر وزیر امور خارجه کرواسی به جمهوری اسلامی ایران می تواند زمینه گسترش مناسبات دو کشور در همه حوزه ها را فراهم سازد.

ظریف همچنین از ارتقاء همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و ورزشی استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری سفر هیات پارلمانی ایران به کرواسی، بر لزوم تقویت همکاری ها و مبادله هیات های پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.

ظریف در ادامه افزود: بخش های خصوصی دو کشور ظرفیت های زیادی برای همکاری با یکدیگر دارند و می توانند در پروژه های مشترک سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از این برنامه ها حمایت می کند.

وزیر امور خارجه کرواسی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران، آمادگی کشورش برای گسترش همکاری ها با کشورمان در همه زمینه ها را اعلام کرد.

«وسنا پوسیج» همچنین با یادآوری مذاکرات هسته ای ایران و غرب ابراز امیدواری کرد که این گفت وگوها به توافق جامع منجر شود. 

وی همچنین افزود: کرواسی نیز همسو با کشورهای اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مذاکره با ایران و مخالفت با اعمال تحریم های جدید، هم نظر بوده و از آن حمایت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین