کد خبر: ۲۸۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

اعلام آغاز دوره‌گردی بین‌المللی نتانیاهو پس از انزوای جهانی

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با پیشرفت بیشتر گفت وگوهای هسته ای تهران و 1+5، انزوای روزافزون بین المللی را در غرب تجربه می کند، اعلام کرده که حتی حاضر است برای ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود دوره گردی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا وی در باره سفر به واشنگتن برای سخنرانی در برابر کنگره آمریکا بر خلاف پروتکل های موجود بین این کشور و رژیم صهیونیستی گفت: هرجایی که دعوت شوم سفر خواهم کرد و سخن خواهم گفت. 

بارها مقامات آمریکایی، روسی و کشورهای مذاکره کننده با ایران اعلام کرده اند که گفت وگوهای هسته ای به اهداف 

نزدیک شدن دیدگاهها رسیده و انتظار می رود، توافق نهایی در این زمینه به دست آید.

این کشورها با رد ادعاهای ضدایرانی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند، اصلی ترین راهکارهای مهم برای رسیدن به اعتماد سازی در دست بررسی و تعیین چارچوب های مورد توافق است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس اشغالی، «نتانیاهو در جریان نشست هفتگی کابینه بدون اظهار تاسف از تصمیم خود برای پذیرش دعوت جنجالی سخنرانی در کنگره آمریکا توسط رییس جمهوریخواه آن که موجب بروز اختلاف نظر شدید این نهاد با کاخ سفید شده است، از این سفر غیرمعمول دفاع کرد.» 

دفتر نتانیاهو به نقل از وی افزود: قدرت های جهان احتمالا در هفته های آتی به توافقی اصولی با ایران دست خواهند یافت که احتمالا در درجه نخست و بیش از هر چیز موجودیت ما را به خطر می اندازد. 

نتانیاهو همچنین گفته است: من به عنوان نخست وزیر موظف و متعهد به دست زدن به هرتلاشی علیه ایران هستم.

نتانیاهو هفته گذشته اعلام کرد که در نشست مشترک 3 مارس (12 اسفند) کنگره در باره تهدید ادعایی هسته ای ایران سخنرانی خواهند کرد که این تاریخ دو هفته پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی خواهد بود. 

این دعوت از سوی «جان بونر» رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا مخالف برجسته باراک اوباما رییس جمهوری این کشور و بدون هماهنگی با کاخ سفید صورت گرفته است که نادیده گرفتن شدید پروتکل و آداب و رسوم سیاسی این کشور به شمار می رود. 

بر اساس گزارش ها، این اقدام موجب خشم کاخ سفید شده است و به گفته مقام های آمریکا رییس جمهوری این کشور با نتانیاهو ملاقات نمی کند. 

دولت اوباما از این موضوع هراس داد که جمهوریخواهان مسلط بر کنگره از سخنرانی نتانیاهو درباره ایران در این زمان حساس و بحرانی، برای ضربه زدن آسیب رساندن به مذاکرات هسته ای جاری استفاده کنند. 

مهم ترین مساله مورد اختلاف کاخ سفید و جمهوریخواهان، مربوط به سیاست خارجی و چگونگی تعامل و برخورد با ایران است. 

رژیم صهیونیستی آشکارا حمایت خود را از تلاش جمهوریخواهان برای تشدید اقدامات و تحریم ها علیه تهران اعلام کرده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین