کد خبر: ۲۸۱۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
در دیدار سفیر جدید کنیا

روحانی: فجایع شرم‌آور نظیر بوکوحرام، وجدان بشری را متاثر کرده است

رییس جمهوری با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه و آفریقا گفت: فجایع شرم‌آوری که توسط گروه‌های تروریستی نظیر «بوکوحرام» انجام می‌شود، وجدان بشری را در سرتاسر جهان متأثر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری جدی کشورهاست، گفت: متأسفانه بسیاری از گروه‌های تروریستی به نام دین و اسلام فعالیت می‌کنند، اما افکار و رفتار آنها هیچ سنخیتی با مبانی اسلام ندارد.

رییس جمهوری به ناامنی‌های ایجاد شده توسط دزدان دریایی سومالیایی اشاره کرد و گفت: باید از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اطلاعاتی به یکدیگر کمک کنیم تا زمینه‌های فعالیت گروه‌های تروریستی را از بین ببریم.

روحانی کنیا را کشوری مهم و تأثیرگذار در شرق قاره آفریقا دانست و گفت: روابط با نایروبی همواره برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت داشته است و باید تلاش کنیم در همه زمینه‌ها مناسبات فی‌مابین گسترش پیدا کند.

رییس جمهوری با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی کنیا، اظهار امیدواری کرد تا حضور سفیر جدید کنیا منجر به تعمیق همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی شود.

روحانی با بیان اینکه همکاری‌ در عرصه‌های علمی و گردشگری می‌تواند در دستور کار کمیسیون مشترک دو کشور قرار گیرد، گفت: کنیا با برخورداری از مناطق زیبای گردشگری حیات‌وحش مورد توجه مردم ما قرار دارد و امیدواریم با پیگیری تفاهم‌نامه‌های دوجانبه، سطح مبادلات تجاری و فرهنگی را ارتقاء دهیم.

به گزارش ایسنا، سفیر جدید کنیا نیز در این دیدار با اشاره به حضور و زندگی برخی شهروندان ایرانی در کشورش، به گسترش همکاری‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: کنیا خواهان توسعه روابط در حوزه‌های گردشگری و عمران با ایران است و خوشبختانه امروز مهندسان و شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف نظیر راه‌سازی در کنیا حضور دارند.

رقیه احمد سوبو، گفت: تفاهم‌نامه‌های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که در صورت اجرایی شدن، سطح مناسبات فی‌مابین را ارتقاء خواهد داد.

وی با اشاره به معضلاتی نظیر تروریسم، قاچاق مواد مخدر و تغییرات اقلیمی و آب و هوا، گفت: ما با مشکل تروریسم به طور مستقیم از ناحیه گروه تروریستی «الشباب» روبه‌رو بوده‌ایم و می‌دانیم که آنها با رادیکالیزه کردن ذهن نوجوانان، افراطی‌گری را پایه‌گذاری کرده و متأسفانه اسلام را تخریب می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین