کد خبر: ۲۸۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
حق‌شناس در گفت‌وگو با آفتاب:

همایش‌های اصولگرایان هم در حال حاضر پررونق نیست

عضو حزب اعتماد ملی گفت: متاسفانه احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در ایام انتخابات معمولا فعالیتشان پررنگ‌تر می‌شود حتی همایش‌های اصول‌گرایان هم در حال حاضر پررونق نیست. این همایش صرفا در تهران برپا شد. ما در بسیاری از مراکز استان‌ها نیز در حال برگزاری چنین همایش‌هایی هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: محمدجواد حق‌شناس، عضو حزب اعتماد ملی، درباره اینکه رسانه‌های اصولگرا سعی در بی‌اهمیت‌نشان دادن همایش اصلاح‌طلبان می‌کنند، گفت:  برای شروع فعالیت جبهه اصلاحات برگزاری این همایش، بسیار خوب بوده است. باید این همایش را از این منظر مورد ارزیابی قرار داد که اصلاح‌طلبان بعد از 6 سال سکوت دوباره شروع به فعالیت کرده‌اند.

محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه همایش اصلاح طلبان اولین نشست این گروه سیاسی بود که به صورت متمرکز برگزار شد، به خبرنگار «آفتاب» گفت: گرچه در سنوات گذشته برخی از احزاب کنگره‌های خود را برپا می‌کردند اما به این شکل متمرکز و تجمعی که تقریبا تمام گروه‌های اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند، کم‌سابقه بوده است.

وی در ادامه افزود: نکته کلیدی این است که این همایش را باید نقطه آغازی برای اصلاحات دانست. طبیعی است که اگر قرار بر فعالیت اصلاحات به شکل جبهه و برگزاری همایش‌هایی از این دست باشد مطمئنا باید در نشست‌های بعدی کاستی‌های این همایش برطرف و همایش به صورت پررنگ‌تر و با تبلیغات بیشتری برگزار شود.

وی گفت: متاسفانه احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در ایام انتخابات معمولا فعالیتشان پررنگ‌تر می‌شود حتی همایش‌های اصول‌گرایان هم در حال حاضر پررونق نیست. این همایش صرفا در تهران برپا شد. ما در بسیاری از مراکز استان‌ها نیز در حال برگزاری چنین همایش‌هایی هستیم.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دو اصل را باید برای تحلیل همایش اصلاح طلبان مدنظر قرار داد. اول اینکه 6سال اصلاح‌طلبان به این شکل فعال نبودند و دوم اینکه همیشه در سالهایی که انتخابات نداشتیم همایش‌ها و فعالیت‌های سیاسی حزبی و گروهی معمولا کم رونق بوده است.
 
حق شناس در خصوص بیانیه سایت ندای ایرانیان مبنی بر کم رمق بودن همایش و عذرخواهی آن‌ها گفت: گروه‌های زیادی در دو جبهه اصلاحات و اصول گرا وجود دارند. هر کس در این جبهه ها مواضع خودش را بیان می‌کند. گاهی اوقات ممکن است اعلام این مواضع با جهت‌گیری آن جبهه هم خوانی نداشته باشد. باید دید وزن آن حزب و گروهی که در هریک از این جبهه ها قرار دارد، چقدر است و چه مقدار می تواند اثر گذار در جهت گیری آن جبهه باشد بنابراین اگر میزان را وزن و اثر‌گذاری آن حزب در کل جبهه قرار دهیم ، در آن صورت می توان بحث کرد که آیا اظهارنظرها بر روی هدف و مسیر جبهه تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.
 
وی  در پایان سخنانش اضافه کرد: تجربه‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92  برای جریان اصلاحات اتفاق افتاد که از نامزد انتخاباتی خودشان صرف‌نظر کردند و از حزب اعتدال و توسعه حمایت نمودند، نتایج مثبت بسیاری برای اصلاحات داشت. این تجربه به اندازه کافی درس به اصلاحات داده است که خطاهای گذشته و نقاط ضعف قبلی را رفع کند و با یک دید باز وارد مسائل سیاسی بخصوص دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین