کد خبر: ۲۸۱۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

حوادث فرانسه و یک مشابهت تاریخی با ماجرای 1954

روزنامه "یدیعوت آخارونوت" گزارش داده است که درسال 2014 حدود 785 نفر در سرزمین‌های اشغالی اقدام به ابطال پاسپورت‌های اسراییلی خودنموده‌اند که این آمار نسبت به سال 2013، حدود 65 درصد افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اکثر افرادی که اقدام به این کار نموده‌اند متولد کشورهای اروپایی از قبیل آلمان،فرانسه،اتریش، انگلستان و هلند بوده که تابعیت اسراییلی را نیز اخذ نموده و فلسطین اشغالی را برای زندگی انتخاب نموده بودند.

 دلایل عمده این افراد برای ابطال پاسپورت‌های اسراییلی، فقدان امنیت، استرس، بی احترامی، بالابودن هزینه‌های زندگی،پایین بودن میزان درآمد و از دست دادن فرصت‌های شغلی بوده است.

این پدیده در کنار افزایش مهاجرت معکوس افرادی که از سرزمین‌های اشغالی کوچ نموده و همچنین کاهش محسوس شمار گردشگران و بازدیدکنندگان از سرزمین‌های اشغالی که عمده دلیل آن احساس عدم امنیت پس ازجنگ اخیر غزه بوده،مقامات رژیم صهیونیستی را با نگرانی شدیدی مواجه نموده است. 

اما حوادث اخیر تروریستی در فرانسه که یکی در دفترمجله "شارلی ابدو" و دیگری در "سوپرمارکت ویژه یهودیان" صورت گرفته و موجب کشته شدن عده‌ای از شهروندان و  چهار یهودی شد، زمینه دامن زدن مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی به این حادثه با هدف افزایش ترس و اضطراب درجامعه یهودی مقیم اروپا را فراهم نموده است، به طوری که بسیاری ازکنیسه‌ها و مؤسسات متعلق به یهودیان تعطیل شده و به یهودیان توصیه شده به تنهایی در شهرها تردد نکنند!

درهمین راستا و با هدف القاء و تشدید احساس ناامنی درجامعه یهود فرانسه (به عنوان یکی ازکشورهای بازگشت مهاجرین) "مئیرخاویو" از اعضای پارلمان اسرائیل اظهارداشت: «تماس‌های زیادی ازسوی شهروندان یهودی داشته که نشان از ترس و وحشت آنهابوده به نحوی که برخی ازآنها قصد مهاجرت به فلسطین اشغالی را دارند.» 
 دبکا - سایت خبری و نظامی صهیونیست ها - نیز با انتشارخبر ترورهای اخیرصورت گرفته در فرانسه عنوان نمود: «احتمال وقوع حوادثی مشابه درشهرهای لندن،برلین،مادرید،لاهه، رم و حتی فرودگاه‌های بزرگ اروپا وجود دارد که همین امر موجب تشویق، ترس و اضطراب بیشتردرشهروندان اروپایی و به ویژه یهودیان گشته است.» 

 برخی ازصاحب‌ نظران اروپایی-آمریکایی معتقدند موساد در زمینه‌ سازی برای این عملیات تلاش نموده تا ضمن اسلام هراسی با ایجاد جو رعب و وحشت درمیان یهودیان ،آنها را برای مهاجرت به سرزمین ‌های اشغالی ترغیب نماید. موضوعی که نتانیاهو نیز در سخنرانی که بعد از ترور صورت گرفته در جمع یهودیان مقیم فرانسه انجام داد، آن را افشا نمود و از یهودیان فرانسوی خواست تابه فلسطین‌ اشغالی مهاجرت نمایند. 

روزنامه "آی بی تایمز"، از معتبرترین  روزنامه های اقتصادی پرتیراژ جهان (انتشار در کشورها ی استرالیا، چین، هند، ژاپن، ایتالیا، بریتانیا و آمریکا ) نیز در این باره، گزارشی در سایت خود منتشر کرد و البته  مجبور شد ساعاتی بعد آن را از سایت  خود حذف  نماید. بر اساس گزارش این روزنامه، دخالت نیروهای موساد درحادثه حمله به شارلی ابدو فرانسه شباهت عجیبی به داستان دیگری دارد که بیش از پنجاه سال به عنوان موضوع جعلی تبلیغ می‌شد تا سرانجام  تل‌آویو خود لب به اعتراف گشود. 

درجولای سال 1954 چندین بمب در دفاتر برخی ازساختمان‌های مربوط به آمریکا وانگلیس در قاهره و اسکندریه منفجر شد که انگشت اتهام این حادثه به سمت اسلامگراهای اخوان‌المسلمین -که درآن زمان مخالف هرگونه مصالحه دولت با کشورهای اروپایی بودند- نشانه رفت. 

اما چند ماه بعد وزیر کشور مصر ازمتلاشی شدن یک شبکه جاسوسی اسراییلی متشکل از 13 نف رخبر داد و آنها را عاملان بمب‌گذاری‌های قاهره و اسکندریه معرفی نمود. 

در دادگاه این متهمین مشخص گردید اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی عده‌ای از یهودیان مصری  را به خدمت گرفته و از آنها خواسته است به گونه‌ ای این عملیات بمب‌گذاری را انجام دهند که گروه‌های مسلمان عاملان اصلی این حادثه به نظر برسند. 

در ابتدا مقامات رژیم صهیونیستی دادگاه ‌های صورت گرفته را نمایشی توصیف نمود ولی در سال 2005 رییس رژیم صهیونیستی  با اهدای نشان اقتدار به خانواده‌های جاسوسان آن حادثه ،ابهامات را ازبین برد و به دست داشتن موساد درآن عملیات که با کد رمز "سوزاناه" انجام شده بود و بعدا به ماجرای "لاون" معروف شد، اعتراف نمود. 

اسراییل سال 1954 مانند اسراییل امروز بسیار منزوی و ناامن بود و هدف اصلی موساد از انجام آن حادثه تروریستی خروج رژیم صهیونیستی ازانزوای بین‌المللی بود. 

یکی دیگر از اهداف این حادثه تروریستی را می‌توان اسلام هراسی عنوان نمود. موضوعی که عوامل اصلی ترور به دنبال تحقق آن بوده تا با این اقدام از به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای جهان و به ویژه کشورهای اروپایی جلوگیری به عمل آورند. 

این اتفاق دقیقا بعد از آن صورت گرفت که پارلمان فرانسه به دنبال بررسی موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود. بعد از این اقدام و اقدامات مشابه صورت گرفته توسط کشورهای اروپایی، برخی ازمقامات رژیم صهیونیستی مهم‌ترین چالش سال 2015 این رژیم را اتحادیه اروپا دانسته و بنیامین نتانیاهو نیز فرانسه و پارلمان این کشور راتهدید به انتقام نمود.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین