کد خبر: ۲۸۱۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲

جنتی: وزارت ارشاد عقب‌نشینی نکرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر واگذاری امور به سینماگران تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رسیده، علی جنتی صبح امروز ششم بهمن‌ماه در نشستی با هیات انتخاب فیلم سی و سومین جشنواره فیلم فجر در موسسه رسانه های تصویری وزارت ارشاد اظهار کرد: سینمای ایران در طول چند دهه اخیر افتخارات بسیاری کسب کرده و استعدداهای درخشانی در این حوزه شکوفا شده است، از همین رو باید تلاش کرد تا امور سینمای کشور را به صنف سینماگران واگذار کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان این امر بیشتر به برنامه‌ریزی ها و سیاستگذاری‌های کلی بپردازد.

او افزود: جشنواره فیلم فجر رویداد فرهنگی بزرگی است که باید به تقویت آن کمک کرد و از آن حمایت شود و ما سعی داریم کمترین دخالت را در این زمینه داشته باشیم و کار را به اهل فن آن بسپاریم.

وی ادامه داد: سینماگران اگر احساس کنند مدام در حال رصد هستند و نظارت می‌شوند به طور قطع رشدی در این حوزه نخواهیم داشت بنابراین سعی می کنیم اینگونه دغدغه‌ها را بر اساس چارچوب‌ها و سیاستگذاری‌ها کاهش دهیم.

جنتی گفت: کار انتخاب و تعیین هیات انتخاب کار سختی است و همچنین کار کسانی هم که به عنوان هیات انتخاب مشغول به فعالیت می شوند با اهمیت و مشکل است.

وی با اشاره به اینکه هیات انتخاب فیلم این دوره از جشنواره فیلم فجر از افرادی کارآمد، پیشکسوت و بی طرف انتخاب شده‌اند افزود: امسال نسبت به دوره‌های قبل وضعیت بهتری خواهیم داشت و تقریبا تمام فیلم‌ها از کمک‌های دولتی به یک اندازه و نزدیک به هم بهره گرفته‌اند.

وزیر فرهنگ گفت: برخی به نقدهای غیر منصفانه درباره ساخت فیلم‌ها می پردازند ولی ما بر این اصل معتقد هستیم که نقد درست و به جا به رشد فیلم های سینمایی کمک می‌کند.

وی با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده از سوی مطبوعات و رسانه های جمعی مبنی بر اینکه این وزارتخانه در مقابل برخی نقدهای نمایندگان مجلس عقب نشینی کرده است ادامه داد: اگر ما جلوی اکران برخی فیلم‌ها را گرفتیم بر اساس دیدگاه های کارشناسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است که اصلاحات در بعضی از فیلم‌ها لازم بود و گاهی برخی از آنها با اصلاحات صورت گرفته نیز قابل اکران نبود که این به معنای عقب‌نشینی وزارت فرهنگ نیست.

جنتی گفت: امیدوارم امسال کمتر از دوره های قبل در جشنواره فیلم فجر حاشیه داشته باشیم و فضا به گونه‌ای باشد تا تمامی مردم به سمت سینما روی آورند.

وی افزود: بخش هنر تجربه که امسال به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره افزوده شده کار بسیار مناسبی است و امیدوارم در سال‌های آینده نیز استمرار داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین