کد خبر: ۲۸۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵

برگزاری میزگرد مذاکرات هسته‌ای ایران در مونیخ

رییس کنفرانس امنیتی مونیخ از بررسی مذاکرات هسته ای 1+5 و ایران به عنوان یکی از موضوعات محوری قابل طرح در پنجاه و یکمین دوره این نشست نام برد و افزود: برگزاری میزگردی با حضور وزیران خارجه ایران ، آمریکا ، آلمان و فرانسه پیش بینی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا،'وولفگانگ ایشینگر' روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در برلین با هدف تشریح برنامه ها و محورهای اصلی مطرح در پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ که قرار است در روزهای 6 تا 8 فوریه (17تا 19 بهمن ماه) در شهر مونیخ برگزار شود،بررسی موضوع هسته ای و مذاکرات ایران و 1+5 در مسیر دستیابی به توافق نهایی را یکی از محورهای اصلی این نشست بین المللی عنوان کرد.

به گفته ایشینگر، در همین راستا میزگرد مهمی با موضوع نتیجه مذاکرات هسته ای و توافق نهایی ایران و 1+5 قرار است در روز یکشنبه و آخرین روز از نشست امنیتی مونیخ با حضور وزیران خارجه ایران،آمریکا،آلمان،فرانسه برگزار شود.

ایشینگر خاطرنشان کرد:این احتمال وجود دارد که فدریکا موگرینی،رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به جمع حاضران در این میزگرد اضافه شود.

وی درپاسخ به این سوال که آیا درحاشیه نشست امنیتی مونیخ یک دوره از مذاکرات رسمی ایران و 1+5 نیز برگزار خواهد شد با بیان اینکه ایده هایی در این رابطه مطرح است،گفت:تشکیل چنین جلسه ای به تصمیم وزارت خارجه آلمان و اتحادیه اروپا و همچنین حضور همه وزیران عضو این گروه در مونیخ بستگی دارد.

به گفته ایشینگر از رییس جمهوری اسلامی ایران نیز برای حضور در نشست امسال دعوت بعمل آمده است اما وی اطلاع دقیقی از حضور دکتر حسن روحانی در مونیخ ندارد.

رییس کنفرانس امنیتی مونیخ،موضوعات مهم بین المللی همچون بحران اوکراین و وضعیت خاورمیانه با محوریت تروریسم داعش را از جمله مهمترین موضوعات مطرح در پنجاه و یکمین نشست امنیتی مونیخ عنوان کرد.

به گفته ایشینگر حضور 20 رییس دولت و 60 وزیر امور خارجه و دفاع از کشورهای مختلف جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ قطعی شده است و امسال صدر اعظم آنگلا مرکل سخنران اصلی روز نخست (شنبه) این نشست بین المللی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین