کد خبر: ۲۸۱۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

بودجه 94 انضباطی ا‌ست نه انقباضی

معاون اجرایی رئیس جمهور، بودجه سال ٩٤ کشور را انضباطی و نه انقباضی دانست و گفت: در آستانه برنامه ی ششم توسعه لازم است به نقش استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان پاسدار از مرزهای جنوب شرق کشور توجه شود .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد شریعتمداری ،در جلسه بررسی روند إجرایی برنامه های سفر هیات دولت به استان، سیستان و بلوچستان را اصلی ترین منطقه کشور به لحاظ نگاه أساطیری و سرچشمه فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب بدلیل عداوت ها و دشمنی های بدخواهان کشور و بعضا سو مدیریت ها و کم تدبیری های مسئولان نام این استان با ناامنی خیلی مترادف شده در حالی که حقیقت امر اینگونه نیست و با توجه به آنچه که بعضا از استان های مرزی مطلع می شویم می بینیم امنیت و ثبات خوب و مناسبی در این استان حاکم است.

شریعتمداری لازمه رشد همه ابعاد جامعه از جمله رشد فرهنگی سیاسی اجتماعی را امنیت دانست و گفت: در این استان امنیت و وحدت از آهنگ رشد مناسبی برخوردار است .

وی سیستان و بلوجستان را مستعد بسیاری از سرمایه گذاری های اساسی دانست و گفت: حضور و توجه دولتمردان به این خطه از میهن، نشانگر بروز نتایج بسیار ثمر بخش و اثر گذار در پیشرفت بسیاری از طرح های استان خواهد بود .

شریعتمداری با اشاره به عدم حذف هیچگونه تحریمی بطور کامل و وجود فشار تحریم ها و تاثیر آن بر روند توسعه کشور بیان کرد: ما بر این باوریم که ملت ایران هیچگاه سر تعظیم در مقابل زورگویان پایین نمی آورد و همواره بر ارزش ها و خواسته های به حق خود ایستاده است.

وی گفت: با وجود تحریم ها و کاهش چشمگیر قیمت نفت و بلوکه شدن منابع قابل ملاحظه‌ای از سرمایه های ملی در کشورهایی نظیر چین و هند و روسیه ،دولت در کنترل نرخ تورم تا حدود بسیار زیادی موفق بوده و کاهش نرخ تورم به اینکه هم اکنون بدان رسیده ایم موفقیتی بوده که این دولت از عهده ی آن بر آمده و باید برجسته شود.

معاون إجرائی رییس جمهور گفت: علیرغم کاهش قیمت نفت با توجه به محدودیت وابستگی بودجه عمومی به قیمت نفت به میزان حدود ٣٠ درصد، دولت هیچ نگرانی برای اداره کشور ندارد و در تلاشیم تا سال آینده با ایجاد رونق بیشتر و افزایش مشارکت بخش های غیر دولتی روند توسعه ی کشور را تسریع بخشیم.

وی با بیان اینکه به آینده مذاکرات دیپلماتیک بسیار امیدوار هستیم و طبیعتا موفقیت در رسیدن به توافق جنبه های مثبت زیادی را برای کشور دارد گفت: دستگاه دیپلماسی کشور با در نظر گرفتن همه ی ارزش ها و الزامات برای دستیابی به توافق در حال تلاش است و بر این باوریم مذاکره بر پایه ی عقل و منطق و دیپلماسی همان راهی است که ما را به مقصود می رساند.

وی تصریح کرد: بدیهی است با رسیدن به توافق به شرایطً مطلوب در جذب سرمایه گذار و کاهش ریسک سرمایه گذاری در کشور نزدیک می شویم .

شریعتمداری یکی از ظرفیت های مهم استان را ظرفیت تجاری دانست که در صورت تحقق می تواند محوری برای برخی از فعالیت های تجاری کشور با کشورهای دنیا و بستری برای اشتغالزایی شود و همچنین زمینه ساز برای جلب توجه سرمایه گذاران بومی دانست که می تواند بسیار گره گشا باشد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان طرح های در دست اجرای استان را امید بخش دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین