کد خبر: ۲۸۱۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

جهانگیری: اگر جوانان کشوری مأیوس شوند، آینده آن کشور به خطر می‌افتد

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان را باور کنیم معجزه خواهند کرد و ناممکن‌ها را ممکن می‌کنند. پس شعار ما می‌توانیم امام (ره) با جوانان عملیاتی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسحاق جهانگیری با بیان این‌که امام خمینی (ره) جوان‌فهم، جوان‌فکر و جوان‌گرا بود،گفت: روحیه امام (ره) نسل جوان ایران را به محرک اصلی انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در دومین کنگره ملی شهدای نوجوان که در سالن سیدالشهدا برگزار شد با بیان این‌که تاریخ انقلاب اسلامی ایران به خصوص هشت سال دفاع مقدس همواره مشحون از عجایبی است که در عالم واقع بی‌نظیر و کم‌نظیر است، اظهار کرد: حضور نوجوانان در صحنه نبرد نظامی از جمله این مصادیق است.

وی با بیان این‌که هرچه در مورد اتفاقات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفته شود خاطرات آن همواره تازه است، افزود: با یادآوری خاطرات جنگ و انقلاب هر کدام از ما بلافاصله افرادی به یادمان می‌آیند که از میان ما رفته‌اند.

جهانگیری با تأکید بر این‌که یاد شهدا همیشه حیات‌بخش است، گفت: یاد شهدای نوجوان حیات‌بخش‌تر است.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن گرامیداشت یاد امام رحمه‌الله در آستانه پیروزی انقلاب، اظهار کرد: امام (ره) توجه ویژه‌ای به جوان و نوجوان داشتند و جمله تاریخی‌شان درباره شهید فهمیده این بود که "رهبر ما آن نوجوان 13ساله‌ای است که در برابر تانک‌های دشمن ایستاد".

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان را باور کنیم معجزه خواهند کرد و ناممکن‌ها را ممکن می‌کنند. پس شعار ما می‌توانیم امام (ره) با جوانان عملیاتی می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که جوانان سرمایه بزرگی برای یک ملت هستند، گفت: باید در اندیشه و رویکردمان با حسن ظن به جوانان نگاه کنیم و تفاوت نسلی آنها را به رسمیت بشناسیم و با زبان جذاب با جوانان سخن بگوییم تا وجدان پاک آنها برانگیزد و کارهای ناممکن توسط آنها ممکن شود.

جهانگیری به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری جوانان اروپا و آمریکا را نه برای موضوعی روزمره بلکه با نگاهی بلندمدت مخاطب قرار می‌دهند و این نشان می‌دهد که باید با دنیای جوانان وارد گفت‌وگو شویم و با آنها با مهربانی سخن بگوییم چرا که حتماً نتیجه خواهیم گرفت.

وی با بیان این‌که نسل جوان ایران بزرگترین سرمایه کشورمان است، افزود:‌ شهیدان جوان و نوجوان سرمایه‌های نمادین جامعه ما هستند که همواره با روشن نگه داشتن یاد و خاطره آنها می‌توانیم راه را برای آینده روشن کنیم.

جهانگیری با بیان این‌که جوانی فرصت بزرگی است که زود از دست می‌رود و باید قدر آن را دانست، تصریح کرد: جوانان باید حداکثر استفاده را از این فرصت برای تحول خود و جامعه‌شان ببرند و ما نیز باید به نام دین و از موضع دین و انقلاب و نظام به جوانان حرمت بگذاریم و آنها را به متن آوریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که اگر روزی جوانان کشوری مأیوس شوند آینده آن کشور در خطر قرار می‌گیرد، افزود: هر کاری که باعث مأیوس شدن جوانان شود درست نیست و ما معتقدیم فارغ از سلیقه سیاسی شهدا بر بام این کشور می‌درخشند و شهید و شهادت را باید فراتر از موضوعات دیگر نگریست.

وی با بیان این‌که جوامع امروز نیاز به اخلاق و انصاف دارند و هیچ الگویی بهتر از شهدا برای جامعه اخلاقی نیست، خاطرنشان کرد: دولتی که برخاسته از خون شهداست خود را متعهد به آرمان‌های شهدا می‌داند. بنابراین دولت تدبیر و امید خود را وفادار می‌داند که آرمان شهدا و انقلاب و امام را تکریم کند و امیدواریم با استعانت از خداوند، روح مقدس شهدا و امام راحل و به رهبری مقام معظم رهبری و انسجام ملت موانع را برطرف کنیم و مسیر انقلاب و نظام را با سرعت پیش ببریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین