کد خبر: ۲۸۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
سخنگوی وزارت کشور :

جمع‌آوری متکدیان تهران و البرز بزودی

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه هنوز عامل یا عوامل اسیدپاشی اصفهان شناسایی نشده‌اند گفت: حجم بالایی از افرادی که مشکوک بودند در این پرونده مورد تحقیق قرار گرفتند و از همه امکانات فنی در ارتباط با شناسایی عامل یا عوامل این پرونده استفاده شد، اما متاسفانه هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم و کماکان این مسئله در دستور کار قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخابات شورایاری‌ها مستلزم تصویب قانون است

 حسینعلی امیری در نشست خبری صبح روز سه شنبه خود در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: قانون موضوعی به نام انتخابات شورایاری‌ها را پیش بینی نکرده است و برگزاری دوره‌های قبلی انتخابات شورایاری‌ها نیز بر اساس برداشتی بود که از حکمی به نام تشکیل انجمن‌ها انجام شده بود اما برگزاری انتخابات شورایاری ها با استناد به این حکم امکانپذیر نیست و انتخابات شورایاری‌ها مستلزم تصویب قانون است. وی با اشاره به اختیار شورای عالی استان‌ها برای ارسال طرح و لوایح به صورت مستقیم به دولت و مجلس گفت: اگر شورای اسلامی شهر تهران مصر به تشکیل شورایاری‌ها است، می‌تواند از طریق شورای عالی استان‌ها طرحی را به صورت سه فوریتی تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند که در صورت تصویب، وزارت کشور نیز خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند و در آن صورت انتخابات شورایاری‌ها را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: وزیر کشور نیز ایرادات قانونی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را به صورت مستدل و مستند به آقای چمران ریاست شورای شهر تهران اعلام کرده است.

مهلت یک ماهه وزیر کشور برای استانداردسازی اتوبوس‌های اسکانیا

امیری در خصوص سفر وزیر کشور به استان سمنان و بازدید از کارخانه عقاب افشان نیز گفت: در این بازدید مشکلاتی از جمله نصب باک اضافی توسط برخی رانندگان متخلف بر روی اتوبوس‌های بین شهری مطرح شد که این باک‌ها وزنی معادل حداقل 500 کیلوگرم دارند و معمولا برای قاچاق سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر همین اساس با توجه به اینکه این باک‌های اضافی اتوبوس‌ها را از حالت استاندارد خارج می‌کند و موجب بروز حادثه می‌شود، وزیر محترم کشور دستوری به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ کردند که اتوبوس‌ها باید ظرف مدت یک ماه باک‌های اضافی را باز کنند و اتوبوس‌ها را به حالت استاندارد برگردانند.

وی تاکید کرد: بعد از مدت تعیین شده پلیس راهنمایی و رانندگی باید از تردد اتوبوس‌های غیرمجاز در کلیه مسیرها جلوگیری کند. بر همین اساس توصیه می‌کنیم قبل از اتمام این یک ماه رانندگان اتوبوس‌ها را به حالت عادی و استاندارد برگردانند.

اخطار ؛ شهرنشینی 71 درصد جمعیت کشور

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تقاضاهای رسیده به وزارت کشور در خصوص تقسیمات کشوری گفت: با توجه به امکانات کشور، باید در ارتباط با تقسیمات کشوری تصمیمات گرفته شود که مصلحت کشور را در نظر بگیرد و منجر به اتحاد و انسجام ملی و یکپارچگی اقوام و حفظ تمامیت ارضی کشورر شود. در اوایل دولت یازدهم موضوع رسیدگی به تقاضاهای تقسیمات کشوری متوقف شد تا لایحه جامعی برای تقسیمات کشوری تهیه شود تا زمان وصول لایحه هیچ تقسیمات کشوری انجام نشود. به دلیل اینکه فرایند تهیه لایحه توسط وزارت کشور طولانی بود، دولت در هفته‌های اخیر موضوع تقاضاهای تقسیمات کشوری را با شرایطی مورد بررسی و پذیرش قرار دادند. البته تاکید وزارت کشور بر این موضوع است که این تقسیمات باید باعث توسعه متوازن و پایدار در کشور بشود.

امیری با اشاره به گزارش تهیه شده از روند تقسیمات کشوری در دوره‌های قبل تصریح کرد: از زمانی که استان‌ها و شهرها کوچک شده‌اند متاسفانه جمعیت شهری نسبت به جمعیت روستایی پیشی گرفته و در حال حاضر 71 درصد جمعیت کل کشور را جمعیت شهری و 29 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد. این یک اخطار است و باعث شده اکثر بودجه‌ها صرف ساختمان سازی، وسایل نقلیه و پرداخت حقوق شود و اعتبارات باقی مانده برای توسعه بسیار ناچیز شده است. بر همین اساس باید رویکرد تقسیمات کشوری طوری باشد که این شرایط را تغییر دهیم.

متکدیان دو استان البرز و تهران بزودی جمع آوری می‌شوند

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به تشکیل شورای اجتماعی کشور در روز گذشته با حضور دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی و وزیر کشور گفت: ساخت مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی یکی از مصوبات جلسه روز گذشته بود و موضوع جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر که مورد تاکید رئیس جمهور نیز بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی شهرداری و استانداری تهران متکدیان دو استان البرز و تهران به زودی جمع آوری می‌شوند.

وی از شهرداری تهران در خصوص به عهده گرفتن مسئولیت نسبت به راه اندازی مجتمع فوریت‌های اجتماعی قدردانی کرد.

آب دریاچه ارومیه 3 سانتی متر بالاتر آمده است

وی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: استانداری‌های آذربایجان‌ها، 25 طرح برای دریاچه ارومیه تهیه و اجرا کرده‌اند که در حال حاضر آب دریاچه ارومیه سه سانتی متر بالاتر آمده و با اجرای کامل طرح‌ها شاهد احیای مجدد این دریاچه خواهیم بود.

وی برگزاری همایش برای تجار عضو مجمع ترغیب مذاهب اسلامی را یکی از اقدامات موثر استانداری لرستان در هفته گذشته خواند و افزود: نباید به مجمع ترغیب مذاهب اسلامی صرفا نگاه فرهنگی و دینی داشته باشیم. قطعا جهان اسلام ظرفیت‌های زیادی دارد که کشورهای عضو باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را داشته باشند.

بازنگری طرح ساماندهی اتباع توسط معاونت امنیتی

سخنگوی وزارت کشور در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه و دادن تابعیت به آنها نیز گفت: افرادی که تابعیت آنها محرز و مسلم باشد قطعا تابعیت ایرانی نمی‌گیرند اما برخی تابعیت آنها مشخص نیست و یا مدعی تابعیت ایرانی هستند. اما سند هویتی تابعیت ایرانی را ندارند. بر همین اساس تقاضای این افراد به شورای تامین هر استان ارسال می‌شود که شورای تامین پس از بررسی و اخذ استعلام از اداره ثبت احوال اگر تشخیص دهد که فرد ایرانی است رای خود را به سازمان ثبت احوال نیز ارائه می‌کند و فرد شناسنامه ایرانی می‌گیرد و اگر شورای تامین استان به این نتیجه نرسد که فرد تابعیت ایرانی دارد تقاضای وی رد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع شناسنامه ایرانی موضوع مهمی است و باید با دقت زیادی مراحل صدور شناسنامه ایرانی انجام شود، گفت: در برخی استانها وزیر کشور این موضوع را شخصا پیگیری می‌کند تا اشتباهی در آن صورت نگیرد.

امیری با اشاره به بکارگیری افاغنه غیرمجاز در برخی استانها، گفت: معاونت امنیتی وزارت کشور موظف شده طرح ساماندهی را در جلسه شورای معاونین مطرح کند که در حال حاضر نیز معاونت امنیتی مشغول تهیه طرح است. امیدواریم با بازنگری طرح ساماندهی اتباع ، بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در موعد اعلامی شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه وزارت کشور تکلیفی در این خصوص ندارد، و مجری این امر نیست نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظری انجام دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین