کد خبر: ۲۸۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
فاطمه راکعی در گفت‌وگو با آفتاب:

بی‌صبرانه منتظر عذرخواهی احمدی‌نژاد هستيم/ فکر می‌کند ملت فراموشکارند

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه با بیان اینکه ما اکنون بی‌صبرانه منتظر عذرخواهی رسمی احمدی‌نژاد هستیم، به خبرنگار «آفتاب» گفت: با وجود آنکه در حال حاضر احمدی‌نژاد در مسند قدرت قرار ندارد اما باید به عنوان یک تعهد انسانی و اجتماعی بیاید در سطح رئیس‌جمهور رسمی کشور در دو دوره‌ی گذشته و توضیح دهد که چرادر دوره ریاست‌جمهوری ایشان یکی از نزدیک‌ترین دستایارانش به غلط انتخاب شده و به ملت و نظام خیانت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به بیانیه دفتر محمود احمدی نژاد و اعلام برائت وی از اقدامات محمدرضا رحیمی گفت: اگر همان طور که دفتر آقای احمدی نژاد اعلام کرده، اقدامات رحیمی مربوط به قبل از سال 86 باشد،  باید سوال کرد که  آیا احمدی نژاد از ویژگی های شخصیتی این فرد آگاه بوده یا خیر. وی دقیقا باید به این سوال در محضر ملت پاسخ بدهد. یعنی یا می دانسته آقای رحیمی فسادهای گوناگون انجام داده و با این حال او را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرده که باید محاکمه قانونی شود یا این را نمی دانسته، که به ضعف مدیریتی و عملکرد ناشیانه، غلط و غفلت وی در سطح رئیس جمهور مربوط می شود که باز باید در برابر ملت پاسخگو باشد.
 
به گزارش آفتاب، معاون اول و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد  به دستور دیوان عالی کشور، محکوم به برگرداندن 5 میلیارد و هفتصد و نود و یک میلیون تومان به بیت‌المال و پنج سال و 91 روز حبس شد. محمدرضا رحیمی کسی است که بارها در دولت نهم و دهم متهم به داشتن مدرک دکترای تقلبی، ریاست یک باند بزرگ فساد اقتصادی و انجام فساد‌های گسترده مالی از جمله اختلاس از بیمه ایران بود و در تمام این مدت به شدت مورد حمایت محمود احمدی نژاد قرار گرفت به طوری که وی در آبان 90  اعلام کرد که «اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می‌کنم که شایستگی این سمت را ندارم».

این حمایت‌ها به همین جا ختم نشد و وی در 22 خرداد همان سال نشان درجه یک خدمت به رحيمي اهدا کرد. حال همگان در انتظارند تا احمدی‌نژاد به تلویزیون بیاد و به‌طور مستقیم طبق گفته خودش از مردم به دلیل فسادهای رخ‌داده توسط یکی از نزدیکترین اطرافیانش، عذرخواهی کند. اما بسیاری از فعالان سیاسی بر این باورند که رئیس دولت نهم و دهم به کدام قول و قرارش جامه عمل پوشانده که بخواهد به این یکی پایبند باشد. این درحالی است که دفتر محمود احمدی‌نژاد طی بیانیه ضمن اعلام برائت از اقدامات محمدرضا رحیمی، گفته است: «این اقدامات به قبل از سال 86 باز می گردد و ربطی به دولت نهم و دهم ندارد».

در همین راستا، فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه ، با بیان اینکه ما اکنون بی صبرانه منتظر عذر خواهی  رسمی احمدی نژاد هستیم، به خبرنگار «آفتاب» گفت: مخصوصا به دلیل اینکه ایشان رسما اعلام کرده بود که اگر رحیمی مرتکب کوچکترین تخلفی شده باشد در تلویزیون از مردم عذر خواهی خواهم کرد. بنابراین با وجود آنکه در حال حاضر احمدی نژاد در مسند قدرت قرار ندارد اما باید به عنوان یک تعهد انسانی و اجتماعی بیاید در سطح رئیس جمهور رسمی کشور در دو دوره ی گذشته، و توضیح دهد که چرادر دوره ریاست جمهوری ایشان یکی از نزدیک ترین دستایارانش به غلط انتخاب شده و به ملت و نظام خیانت کرده است. احمدی نژاد نه فقط در مقابل ملت بلکه، در برابر قانون هم پاسخگو باشد به این که چطور چنین فردی را در سمتی کلیدی قرار داد و حتی بعد از مطرح شدن شائبه هاو بعد از مطرح شدن شائبه ها صورت تمام قد به دفاع از وی پرداخت.

وی افزود: آقای احمدی نژآد در حال حاضر باید توضیح دهد که این اقدام وی برای استفاده از شخصی مثل رحیمی در پست معاونت خود آگاهانه بوده یا ناآگاهانه. که اگر نا آگاهانه بوده باشد به خاطر عدم دقت و سوء مدیریتش باید از ملت عذر خواهی کند واگر آگاه به شخصیت و شیوه عملکرد رحیمی بوده، باید به مراجع قانونی کشور پاسخگو باشد.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش اضافه کرد: کناره گیری احمدی نژاد از قدرت و سیاست با وجود شرایط به وجود آمده، یک مطالبه ملی است ایشان حق ندارد دیگر به فکر کسب جاه و مقامی باشد. اگر ما مدعی العموم در این کشور داشتیم و قانون تمام و کمال اجرا می شد و مردم دارای ارزش و حرمت بودند و همینطور مسئولین بلند پایه و دون پایه کشور همگی ملزم به پاسخگویی در برابر قانون بودند تا ابد کسی چون احمدی نژاد به خودش اجازه ورود به عرصه سیاست را نمی داد و حتی نمی توانست سرش را بلند کند.

راکعی خاطر نشان کرد:  مسئولان کشور نباید به او اجازه فعالیت سیاسی مثل شرکت در انتخابات سال آینده را بدهند،آن هم بعد ازینکه قوه قضاییه این حکم بسیار سنگین را به معاون اول وی داده است.

این فعال سیاسی در خصوص آثار منفی محکومیت رحیمی بر وجهه احمدی نژاد و یارانش تاکید کرد: متاسفانه در آن جبهه، افرادی هستند که فقط خداوند می تواند آن ها را تغییر دهد! چراکه از هیچ چیز ابایی ندارند و کما فی سابق بر مواضع و دیدگاه های عجیب و غریب خود پا می فشارند. آنها به خود اجازه می دهند کلیه ی مسئولان طراز اول جمهوری اسلامی را در رسانه ملی زیر سوال ببرند و وقتی قدرت را به دست می گیرند تمام قد از هر چه دزدی و فساد و اختلاس و ویرانگری های فرهنگی و اجتماعی که در سطح ملی و بین‌المللی به‌بار می آورند و در تاریخ سیاسی کشور نیز سابقه نداشته،  دفاع کنند و خم به ابرو نیاورند.

وی در پایان سخنانش گفت: درست است که ملت فهیم ایران دیگر هرگز جایگاهی برای این افراد قائل نیست، اما همین که آن ها به خودشان اجازه می دهند که فعالیت های گسترده سیاسی انجام دهند، نشان دهنده ی این است که برای آنها افکار عمومی و مردم ارزشی ندارد و فکر می کنند ملت فراموش کارند و حافظه تاریخی ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین