کد خبر: ۲۸۱۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کیانوش عیاری در گفت‌وگو با آفتاب:

هنوز خبری از اکران "خانه پدری" نشنیدم

کیانوش عیاری کارگردان فیلم خانه پدری اعلام کرد رایزنی خاصی مبنی بر اکران فیلم "خانه پدری" در گروه هنر وتجربه با وی صورت نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: کیانوش عیاری کارگردان فیلم خانه پدری به خبرنگار آفتاب گفت که رایزنی خاصی مبنی بر اکران فیلم "خانه پدری" در گروه هنر وتجربه با وی صورت نگرفته است. این اظهارنظر از سوی کارگردان "خانه پدری" در حالی است که حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماه گذشته در نشست خبری خود اعلام کرده بود که "خانه پدری" منعی برای اکران در گروه هنر و تجربه ندارد.

به گزارش آفتاب، نوش‌آبادی در نشست خبری گروه هنر وتجربه اعلام کرده بود: «سياست‌هاي كلي فرهنگي دولت يازدهم مبتني بر نشاط فرهنگي است و به همين دليل برخي توليدات فرهنگي ممكن است با اين سياست‌هاي مغايرت پيدا كنند. با اين وجود با اكران محدود اين فيلم در گروه هنر و تجربه براي مخاطبان خاص و در گروه سني مشخص  موافقت شده است. شوراي بازبيني آثار سينمايي اين فيلم را تاييد كرده و اجازه اكران آن در گروه هنر و تجربه صادر شده است. بنابراين اکران اين فيلم در گروه هنر و تجربه توقیف نشده بلكه اكران آن به تعويق افتاده است.»  

خانه پدری که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند، پس از توقیف سه‌ساله در جشنواره فجر 32 اکران شد و اکثر منتقدان آن را ستودند. با این حال هنگامی که این فیلم در روزهای چهارم و پنجم دی ماه سال جاری در گروه هنر و تجربه در پردیس سینمایی کوروش به نمایش درآمد، اکران آن متوقف شد.

اظهارنظرهای متناقض درباره این فیلم همچنان ادامه دارد. با اینکه برخی نمایندگان  مجلس شورای اسلامی نسبت‌دادن خشونت به افراد مذهبی را مشکل اساسی این فیلم دانسته و خواستار لغو اکران این فیلم شده‌اند اما برخی نمایندگان مجلس مانند نصرالله پژمان فرمدعی شدند که لغو مجوز "خانه پدری" به دلیل مخالفت مجلس نبوده است و این اقدام با تصمیم و نظر مستقیم وزارت ارشاد صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین